Onko laitonta viedä herjaava kortti haudalle?
Kyseessä siis entinen isäpuoleni joka ahdisteli minua seksuaalisesti ollessani 6-10-vuotias. En koskaan uskaltanut sanoa asiasta kellekään, äitini ei tiedä. 18-vuotiaana kerroin asiasta silloiselle poikaystävälleni koska olin todella estäytynyt seksuaalisesti ja välttelin tiettyjä asioita. Luokittelen itseni lähes aseksuaaliksi, uskon sen johtuvan lapsuuden traumoista. Aloin pienenä lapsena jo pelkäämään isäpuoltani ahdistelun vuoksi, se oli myös väkivaltainen minua kohtaan. En enää puhunut sille, en odottanut kotiin, en ollut sama iloinen lapsi. Aloin pukeutua tummiin vaatteisiin, olin henkisesti hyvin erilainen kuin muut, ja nykyäänkin minulla on masennusta. Se erosi äidistäni kun olin 11-vuotias, koska minulla ja sillä oli niin tulehtuneet välit, se huusi paljon ja kun tajusin kerran äänittää kännykälläni sitä, niin se valehteli perheelleni että olisin ollut neljän aikaan yöllä tietokoneella ja siksi korotti ääntään. Onneksi puhelimen tiedoista silloin löytyi että äänitin sen kymmenen aikaan illalla, jolloin minua uskottiin kun sanoin että se huutaa ja sanoo pahaksi. Muistan nelosluokkalaisena kun se vei minut kouluun ja haukkui minua huoraksi.
No ilokseni ja onnekseni se paskiainen kuoli tuossa pari vuotta sitten. Siitä asti on tehnyt mieli viedä sen haudalle kortti missä lukevat nämä biisin sanat ja laulaisin tämän siellä oikein iloisesti:
Ha Ha you're dead
And I'm so happy
In loving memory
Of your demise
When your ship is going down
I'll go out and paint the town
Ha Ha you're dead
Ha Ha you're dead
Ha Ha you're dead
Ha Ha you're dead
The joke is over
You were an asshole
And now you're gone
As your ship is going down
I'll stand by and watch you drown
Ha Ha you're dead
You're gonna be dead
Just remember what I said
Ha Ha you're dead
Ha Ha you're dead
Ha Ha you're dead
Ja kiitos Green Daylle näistä mahtavista lyriikoista. Muistan jo vuosia ennen sen kuolemaa miettineeni että tuon pääsen sitten joskus laulamaan. Mietityttää vain, että onko jotenkin kiellettyä tai laitonta viedä tuollainen kortti sinne. Tekisin sen itse ja kirjoittaisin täydestä sydämestäni nuo sanat. Edelleen oireilen sen pedofiilin takia.
Jos jäi jotain epäselvyyksiä niin voin vastailla.
Kommentit (19)
Ikävää että sinua on käytetty hyväksi.
Kasvahan kuitenkin aikuiseksi.
Ei tietääkseni ole laitonta. En nyt kuitenkaan mene vannomaan.
Kannattaisi jutella äidin kanssa. Oletko hakenut ja saanut apua.
Enemmän sinulle on hyötyä terapiasta. Pääset asiasta yli ja jatkamaan elämää. Traumat kuuluvat elämääsi mutta ei niitä tarvitse jäädä jauhamaan loppuikäänsä.
Rauhaisaa joulun aikaa sinulle ja läheisillesi.
Ei se varmastikaan laitonta ole. Mutta mahtaakohan siitä olla sinulle mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se varmastikaan laitonta ole. Mutta mahtaakohan siitä olla sinulle mitään hyötyä.
Se olisi sellainen 'closure' tälle. Olen siis käynyt terapiassa, enkä ole ajatellut tuota äijää pitkiin aikoihin, mutta tästä yhdestä biisistä tulee aina mieleen ja sen kuunneltuani ajattelin kysyä.
t.ap
Miksi englanniksi? Laita omat sanasi korttiin.
Voithan kaivaa sen näkymättömiin... jos se riittää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi englanniksi? Laita omat sanasi korttiin.
Englanniksi se on vähän anonyymimpää kuin että kirjoittaisin mitään siitä millainen se minulle oli. En halua kenenkään yhdistävän sitä minuun. Lisäksi tuota samaa biisiä olen kuunnellut monta vuotta ja ajatellut silloin jo, ennen kuin se kuoli, että kävisin nämä sanat sille korttiin rustaamassa.
t.ap
Itse olen hiukan vastaavassa tilanteessa käynyt "huutamassa" hautakivelle. En näe mitä hyötyä siitä on että kirjoitat valmiit sanat korttiin ja jätät haudalle? Mene sinne ja puhu asiasi, omilla sanoillasi ja suoraan hänelle (kuvitteelliselle hänelle).
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minusta aika hyvä, koska teksti olisi silloin lähempänä vainajaa, eikä kukaan voisi poistaa korttia kun ei tietäisi siitä. Kortin voisi vielä laminoida, että teksti kestäisi pitempään.
Toinen vaihtoehto on viedä teksti haudalle ja polttaa se siinä. Muinaissuomalaisten uskomusten mukaan tuli vie kortin tuonpuoleiseen.
Tee niinkuin itse haluat, mikä vain auttaa sinua eteenpäin.
Vaikka olisikin laitonta, mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minusta aika hyvä, koska teksti olisi silloin lähempänä vainajaa, eikä kukaan voisi poistaa korttia kun ei tietäisi siitä. Kortin voisi vielä laminoida, että teksti kestäisi pitempään.
Toinen vaihtoehto on viedä teksti haudalle ja polttaa se siinä. Muinaissuomalaisten uskomusten mukaan tuli vie kortin tuonpuoleiseen.
Mietin itsekin kortin päällystämistä jollain jotta teksti pysyisi, mutta jos tämä luetaan jotenkin hautarauhan rikkomiseksi niin voisinhan vaan kaivella normaalin kortin maahan joka sitten kuluisi, eikä minua yhdistettäisi siihen.
Kortin polttaminenkin olisi kiva idea, mutta jos joku näkisi minun polttavan jotain paperia maassa haudalla niin saattaisi siitäkin tulla ihmettelyä...
Vierailija kirjoitti:
Minkä? Sen isäpuolenko?
Voidaanko se katsoa haudan häpäisemiseksi?
Kirjota ne mieluummin siihe hautakiveen ja kuse viereen.
Eikö tuo ole hautarauhan rikkominen ja vainajan häpäisy, joka lain mukaa on rangaistava teko.
Olet outo.