Opel Commodore Coupe GSE ja mustat nahkahanskat.
Muistan kun kerran 1980-luvulla Turussa joku ajeli otsikossa mainitunlaisella Opelilla ja miehellä oli mustat nahkahanskat käsissään ja ikkuna autossa reteesti auki ja kyynärpää ulkopuolella, oli lämmin kesäinen päivä.
No me asuttiin silloin Ruotsissa ja tultiin samanlaisella autolla, eri värisellä autolla kuitenkin, Tukholmasta Turkuun ja satuttiin samaan aikaan kiertämään Turun toria, mies huomasi meidät ja hämmästyi kun näki meidän automme, meitä molempia huvitti tuon miehen ilme ja mustat hanskat keskellä kesää. Tällainen muisto tuli mieleen kun näin Opel Commodore Coupen GSE:n tv:ssä.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Opelkin tehnyt joskus ihan nättejä autoja!
Nätti ja mukava oli ajaa, automaatti, rivikutonen, musta vinyylikatto ja vaaleanvihreä metalliväri, oi noita nuoruuden päiviä, ajeltiin koti Pohjoista Suomen suviyössä!
Vierailija kirjoitti:
Opelkin tehnyt joskus ihan nättejä autoja!
Kyllä! Esimerkiksi B-mallin Manta on eräs puhdaslinjaisimpia autoja koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opelkin tehnyt joskus ihan nättejä autoja!
Kyllä! Esimerkiksi B-mallin Manta on eräs puhdaslinjaisimpia autoja koskaan.
Ooppelilla oli paljon coupemalleja, Kadetista Commodoreen ja sitten oli vielä isoja malleja kuten Käpitan, Admiral ja Diplomat. Monza oli myös iso malli.
Olio tuo 60-luvun lopun vai 70-luvun malli?
Itselläni oli ensin -68 GS coupe ja myöhemmin 70-lukuinen GS/2.8 coupe. Tuosta vanhemmasta sai sivuikkunat auki niin ettei ollut tolppaa välissä. Turussakin tuli kyllä cruisailtua jokun verran tuolla vanhemmalla 80-luvun lopussa ja uudemmalla 90-luvun alkupuolella. Mitään GS/E commodorea en kyllä muista nähneeni siellä.
Opel taisi tehdä Commodorea aina 70-luvun lopulle asti. Sehän oli oikeastaan vain paremmin varusteltu j tehokkaampi versio Rekordista. Sitten sen korvasi Senator 80-luvulla.
70-luvulta oli, se sellainen sulavalinjainen.Muistelen että vuosimalli oli-77.
Vierailija kirjoitti:
Opel taisi tehdä Commodorea aina 70-luvun lopulle asti. Sehän oli oikeastaan vain paremmin varusteltu j tehokkaampi versio Rekordista. Sitten sen korvasi Senator 80-luvulla.
77 saisi olla viimeinen vuosi, sitten coupe-mallin tilalle tuli monza ja neliovisena senator.
Tuossa on minusta nätein opel.
http://www.roadsmile.com/image-model/1753-_opel-gt-7.jpg.html
Nuorena tyttönä ihailin Mantaa, isoilla pojilla. Kultaisella 70-luvulla. Ajattelin ostavani sellaisen sitten kun on kortti. Aikanaan sain kortin ,mutta Mantaa en. Ihailen vain vastaantullessa ja joskus autolehdissä sattuu näkymään.
Takaveto Opelit on niin herkkuja. Miehellä on projektiautona Rekord -74 kaksi ovinen.
Minulla oli nahkaiset ajohanskat joskus kesäkuumalla kun autossani oli muovinen ratti ja ilmastoinnista ei oltu kuultukaan.
Sai hyvän otteen muuten liukkaasta ratista.
Ensimmäisen sukupolven Senator on kyllä järkyttävä, niin ulkonäöltään kuin hinnaltaankin (uutena)!
En usko että on kovin montaa kappaletta myyty Suomessa.
Opelkin tehnyt joskus ihan nättejä autoja!