Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pehmeä pannujauhettu kahvi?

Kahvisuu
19.12.2015 |

Olen kyllästynyt suodatinjauhettuun Juhla-Mokkaan, mitä tulee ostettua, kun muuta ei keksi. Siinä on mielestäni aina jokin kitkerä makuvivahde, vaikka kuinka huolellisesti mittaisi ja valmistaisi.

Ajattelin kokeilla jotain uutta ja ostin pressopannun. Olisiko palstalaisilla antaa jotain vinkkejä pannujauhetuista kahvista, joka olisi samettisen pehmeää ilman Juhla-Mokan kitkeryyttä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pressopannu auttaa jo paljon. Suodatinkahvissa kahvin rasvat jäävät suodatinpussiin ja vaikka rasvaa lisäisi jälkeenpäin esim. punaisen maidon muodossa, maku voi jäädä kitkeräksi ja laihaksi. Kahvissa ei ole niin paljon rasvaa, että sillä olisi kalorinlaskijalle mitään merkitystä, mutta makuun se vaikuttaa paljon. 

Jos asuinpaikkakunnallasi on kahvikauppa, käy sellaisessa pyytämässä rohkeasti neuvoa. Jouluksi voit ostaa paikan päällä tuoreista pavuista jauhettua kahvia. Se on vähän kalliimpaa mutta voit ostaa vaikka vain 100 grammaa jos haluat maistella eri makuja. Hyvä asiakaspalvelija osaa myös kertoa sinulle, millainen markettikahvi sopisi makuusi. Niistä ainakin Brazilia kannattaa kokeilla.

Vierailija
2/5 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentti tumma paahto.

Osta myös kahvimylly ja jauha itse pavut niin alkaa kahvi maistumaan.

Sieltä kahvi kaupasta sitten niitä erikoiskahveja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos noista brändivinkeistä. Kokeilen niitä kumpaakin. Tuollaisia vinkkejä olin oikeastaan hakemassakin. Olisiko Meiralla tai ulkomaisilla paahtimoilla jotain kokeilemisen arvoista? Ajattelin alkuun päästä helpommalla ja katsoa mitä marketeissa olisi valmiina. Itsejauhamiseen voi siirtyä joskus jos intoa riittää. 

Vierailija
4/5 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kahvimylly ja jauha itse esim. Nordqvistin Reko-pavuista suodatinkarkeuteen. Rekoa saa myös suodatinjauhatuksena useimmista Prismoista ja S-Marketeista ainakin. 

Just nyt kupissa, eikä ole kitkerää. 

Vierailija
5/5 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse siirtyä mihinkään kalliisiin erikoiskahveihin.

Alat vaan kokeilla muita suodatinkahveja esim. Löfbergs, Nordqvist tai  Pauligin 250 g pakkauksista tai alkuun vaikka tummapaahtoinen Presidentti. Eiköhän sieltä löydy makuusi sopiva.