Naapurin äiti suuttui kun huomautin että hänen lapsellaan on kengät väärissä jaloissa
4v poika käveli kummallisen näköisesti ja katsoin pojan kenkiä, niin olivat väärissä jaloissa. Juttelemme (juttelimme?) usein ja ohimennen mainitsin. Äiti murahti "No ei ole sinun asiasi vaikkei olisi kenkiä ollenkaan"
Äsken aamulehteä hakiessa menivät taas ohitse mutta rouva ei tervehtinyt. Voiko tuollaisesta loukkaantua?
Kommentit (8)
Ehkä oli pukeminen mennyt tappeluksi ja harmitti. Ei sinänsä syy tiuskia. Tai sitten oli isompia murheita mielessä.
Hyvä pitää silmät auki (sinun). Muistelen lukeneeni jostain ulkomaalaisesta lastensuojelutapauksesta, jossa lastaan kiduttaneet vanhemmat (tai esim äiti+isäpuoli) survoivat lapselle kengät vääriin jalkoihin tarkoituksellisesti. Tietenkin tekivät myös kaikkea muuta kyseenalaista, mutta tuo toiminta oli osa sitä.
Kyllä hän lapsensa ainakin näin sivusta katsottuna hyvin hoitaa etten nyt usko että mistään kiduttamisesta on kyse, iloinen ja terve poika :D
Ap
Neljävuotias pukee kengät itse, joskus menee väärään jalkaan, siinä se. Varmaan vaikuttaa tyyli jolla olet asiasi esittänyt. Itse ainakin annan kävellä väärissä jaloissa, joskus myös lapsillani on niin kiire etteivät halua enää vaihtaa oikeisiin jalkoihin. Sehän nyt on ihan se ja sama jos joskus on kengät väärissä jaloissa. Ajan kanssa oppivat. Löysää vähän pipoa :)
Ihan neutraalisti muun juttelun ohessa sanoin "Hei Eliaksella on näköjään mennyt kengät vääriin jalkoihin"
Ap
Vierailija kirjoitti:
Neljävuotias pukee kengät itse, joskus menee väärään jalkaan, siinä se. Varmaan vaikuttaa tyyli jolla olet asiasi esittänyt. Itse ainakin annan kävellä väärissä jaloissa, joskus myös lapsillani on niin kiire etteivät halua enää vaihtaa oikeisiin jalkoihin. Sehän nyt on ihan se ja sama jos joskus on kengät väärissä jaloissa. Ajan kanssa oppivat. Löysää vähän pipoa :)
En mä ainakaan anna lasten koskaan kävellä kengät väärissä jaloissa. Mulla oli lapsena askelvirhe, jota koko teini-ikäni korjattiin ja lapseni näyttää perineen sen.
Äidillä saattoi olla huono päivä ja otti kommenttisi arvosteluna ja jälkikäteen hävettää?
Huonosta päivästä oli näköjään juurikin kyse, kävi pyytämässä anteeksi tiuskimistaan, toivottivat hyvät joulut ja toivat leipomiaan muumipipareita :)
Ap
Ei pitäisi, varmaan joku mt akka.