Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet äidit eivät panosta ulkonäköön?

19.12.2015 |

Meen dösälla töihin melkein päivittäin ja näen siis usein äitejä lapsineen. Olen huomannut, että tosi moni aika vanhempiekin lasten (esim. 4-8v.) äidit jättävät hiukset sojolleen, naamat meikittä, ja pukeutuvat suunnilleen kuin lapsensa eli kura-asuihin tai verkkareihin. Ymmärrän, ettei ihan nuorien vauvojen äideillä välttämättä ole aikaa tai energiaa, mutta entä nämä vanhempien lasten äidit? Meidän äiti jaksoi aina vähän laittautua, vaikka kävi töissä ja piti huolen neljästä nuoresta lapsesta.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla ei ole mitään kansalaisvelvoitetta laittautua.

t äiti, joka ei ole meikannut nuorena sinkkunakaan, ei huvita

Vierailija
22/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se liittyy yhdenmukaisuuden tarpeeseen. Ei täällä saa olla yhtään erilainen. Jos mammat ei meikkaa niin ne ei meikkaa ja sillä sipuli. Yksi meikattu joukossa voisi aiheuttaa mahottoman juorukuhinan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ei ole mitään kansalaisvelvoitetta laittautua.

t äiti, joka ei ole meikannut nuorena sinkkunakaan, ei huvita

Ei toki mutta kyllä se kieltämättä silmään pistää jos tukka on niin rasvanen että sais voita leivän päälle ja vaatteina semmoset pyjama tyyppiset joilla en ikinä tohtisi ihmisten ilmoille lähteä :D

Vierailija
24/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se liittyy yhdenmukaisuuden tarpeeseen. Ei täällä saa olla yhtään erilainen. Jos mammat ei meikkaa niin ne ei meikkaa ja sillä sipuli. Yksi meikattu joukossa voisi aiheuttaa mahottoman juorukuhinan.

Joo, olemme helppoja hallittavia. Jos suomalaiset olisi vauva, se olisi maailman kiltein ja helpoin 👶 Ihmisillä on hieman pohjoiskorealaista toimintaa. Moni suomalainen tuntisi olonsa siellä hyväksi jos maa olisi hieman vauraampi.

Vierailija
25/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen laittautumisodote on jälleen kerran vain seksistinen ja naista esineellistävä. Ei miestenkään odoteta meikkaavan, joten miksi naisten pitäisi laittaa myrkkytököttejä? Näyttääkseen seksikkäältä (naiselliselta)??

Niin kauan kuin naiset meikkaavat, pukeutuvat paljastavasti ja käyvät silikonileikkauksissa, niin todellista tasa-arvoa ei synny!

Mä niin vihaan tätä naisten yksinkertaisuutta ja kilpailuhalua! Tärkeintä on vain olla seksikäs miehiä varten. Mies on aina siis ylemmässä asemassa tällä logiikalla.

Silloin kun jotkut naiset eivät laittaudu miestä varten, vaan ajattelevat vaikka omaa jaksamistaan ja lapsien tarpeita ensisijaisesti, niin sitten joku yksinkertaisuus alkaa heti valittamaan!!

Vierailija
26/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen laittautumisodote on jälleen kerran vain seksistinen ja naista esineellistävä. Ei miestenkään odoteta meikkaavan, joten miksi naisten pitäisi laittaa myrkkytököttejä? Näyttääkseen seksikkäältä (naiselliselta)??

Niin kauan kuin naiset meikkaavat, pukeutuvat paljastavasti ja käyvät silikonileikkauksissa, niin todellista tasa-arvoa ei synny!

Mä niin vihaan tätä naisten yksinkertaisuutta ja kilpailuhalua! Tärkeintä on vain olla seksikäs miehiä varten. Mies on aina siis ylemmässä asemassa tällä logiikalla.

Silloin kun jotkut naiset eivät laittaudu miestä varten, vaan ajattelevat vaikka omaa jaksamistaan ja lapsien tarpeita ensisijaisesti, niin sitten joku yksinkertaisuus alkaa heti valittamaan!!

Oiot ikävästi mutkia suoriksi kun kytket naisen laittautumisen ideologisuuteen. Mieleeni tulee mustien historiankirjoitus, jossa mustat tekivät uroteot ja valkoiset vain aina alistivat heitä.

Vierailija
27/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi elämän kevät.

itseltä sukulaiset kysyvät miksi olen tälläytynyt. olen siis ihan vain laittanut arkimeikin ja farkut ja nilkkurit jne.

Ja menen kaupungille. "miten olet jaksanut meikata?"

Mutta sitten on näitä jotka valittaa jos ei ole tälläynyt.... Kumpikaan ei siis kelpaa joten miksi välittäisimme:)

Ja on niitä verkkari naisia lapsettomiakin idiootti!!

Vierailija
28/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap aloitti tämän ketjun yöllä, yötöissään (yökkö?), ehkä siinä on aikaa mietti toisten meikkejä. Muuten en voi ymmärtää miksi toisten ulkonäkö niin hirveästi kiinnostaa. Toiset äidit laittautuu hiekkalaatikollekin ja kokevat ulkonäön hirveän tärkeäksi, toiset ei. Sama naisissa yleensä. Ja jos nyt mietitään vähän paremmin tuota ulkoista painetta, niin eikö se ole juuri ulkonäkökeskeinen, ei meikkaamaton. Mainoksien naiset, nuorten tyttöjen idolit jne. Sekä tässä ärsyttääkin, joku ei vielä noudata samaa kaavaa?

Vierailija
29/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vain äitien ongelma, vaikka kieltämättä itsekin ihmettelen jopa kaupungilla kura-asuturvaliiveissä heiluvia äippyleitä, mutta siis ongelma on yleensäkin suomalaisessa mentaliteetissa, että mitäs tässä vaatteilla koreilemaaan, ulkoiluasu sopii kaikkeen kyllä aevan passelisti. Ainut, oikeesti ainut, eurooppalainen kansa, joka ei näe että huoliteltu ulkonäkö on kanssaeläjien kunnioittamista. Metsäkansa ku metsäkansa.

Vierailija
30/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestys, ahkeruus, aherrus, vahva ylin johto, maaseutu, maanpuolustus, kansallismielisyys ja samanlaisuus on, mistä me suomalaiset ja p-korealaiset nautimme molemmat.

Me vain jätämme naisilta laittautumisen pois heitäkin enemmän. Ja työn sankarin sukupuoli on Suomessa miehen sukupuoli. Suomessa miehillä ja naisilla ei ole omia tapojaan olla työn sankari, P-Koreassa naisten ja miesten työmaailmat ovat enemmän erikseen.

Vierailija
31/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Todellista tasa-arvoa on se että nainen otetaan vakavasti kaikkine meikkeineen ja hiuspidennyksineen eikä leimata ulkonäön perusteella automaattisesti bimboksi. Edelleenkin, 2000-luvulla täällä pidetään uskottavana mahdollisimman neutraalia ja jopa miesmäistä ulkonäköä naisilla. Ja tämän aiheuttaa naiset itse väheksymällä toisiaan. Niin pitkään kun nainen on naiselle susi, ei todellinen tasa-arvo tule koskaan toteutumaan.

Vierailija
32/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vain äitien ongelma, vaikka kieltämättä itsekin ihmettelen jopa kaupungilla kura-asuturvaliiveissä heiluvia äippyleitä, mutta siis ongelma on yleensäkin suomalaisessa mentaliteetissa, että mitäs tässä vaatteilla koreilemaaan, ulkoiluasu sopii kaikkeen kyllä aevan passelisti. Ainut, oikeesti ainut, eurooppalainen kansa, joka ei näe että huoliteltu ulkonäkö on kanssaeläjien kunnioittamista. Metsäkansa ku metsäkansa.

Kaupunkikulttuuri on paljon muutakin kuin pukeutumista - esimerkiksi erilaisuuden hyväksymistä. Josko itse kulkisit ihan tyytyväisenä se minkkiturkki päällä ja hyväksyisit, että joku muu haluaa pukeutua toisin. Minua huvittaa eurooppalaisten kaupunkien lapset jotka leikkipaikoillaan koko ajan joutuvat varomaan hienoja vaatteitaan, mutta näin kasvatetaan niitä hyvinpukeutuvia citylansalaisia, heidän valintansa. Ja minun valintani jos en jaksa aivan hirveästi johonkin pikaiseen kaupunkiostosreissuun pukeutua.

Vierailija
33/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te naiset jaksatte kytätä toisia naisia? Eikös se ole parempi, et jos jotkut ei laittaudu ja te laittaudutte, niin erotutte eduksenne muista naisista? Minä en miehenäkään ole katellu hirveesti muita naisia, enkä myöskään ole ongelmaksi naisten ulkonäköä todennut.

Vierailija
34/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut ap mainita, minkä ikäinen hän on. Veikkaan, ettei ole edes vielä 30 mittarissa. Entä mistä yhteiskuntaluokasta hän on peräisin (täällähän puhutaan luokista, vaikkei niitä enää edes ole!), kun hänen äitinsäkin oli aina tällingissä? Varmaankin olivat niitä ns. parempia ihmisiä. Sitten pitäisi vielä määritellä, mitä tarkoitetaan siistillä pukeutumisella. Jotenkin tuli mieleen, että sen pitää olla ennen muuta kallista ja muodikasta. Korkkarit, hame, villakangastakki ja minkkihattu?

Minulle siisti pukeutuminen tarkoittaa sitä, vaatteet ovat ehjät, puhtaat ja väreiltään ja tyyliltään yhteen sopivat sekä ajankohdan mukaiset. Meikki ei tee ketään autuaaksi. Jokainen maalatkoon naamaansa, jos siltä tuntuu. Minusta ei tunnu, ei ole tuntunut oikein koskaan joitakin nuoruuden kokeiluja lukuun ottamatta. Hiukseni leikkuutan säännöllisesti enkä esiinnyt tukka rasvaisena. Jos sellainen tilanne tulee eteen, niin kietaisen kyllä huivin hiusten ympärille tai talvikelissä pipon. Ai juu, eihän aikuisen naisen sovi käyttää pipoa eikä kai oikein toppatakkiakaan toppahousuista puhumattakaan. Minä käytän, sillä en halua palella. Samasta syystä jalassa on usein Kuomat, voi herranen aika sentään! Ja nyt ap pyörtyy viimeistään, kun paljastan, että tällä hetkellä minulla ei ole vaatekaapissani yhtään käyttökelpoista hametta tai leninkiä.

Vierailija
35/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selityksissä vedotaan usein ilmastoon. Mutta taitaa esimerkiksi Venäjällä olla sekä vaikeampi ilmasto että huonompi infrastruktuurin toiminta - ja silti naiset yleensä laittautuvat.

Vierailija
36/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli tänään kaupassa ( menin autolla) tiukat, korkeavyötäröiset kolitsihousut, vedenpitävät tennarit  sekä  karvavuorinen huppari. sävyttävää päivävoidetta ja kulmakynää, likainen tukka piilossa ohuen trikoopipon alla.

varsinkin nykyään, kun naamasta on alkanut näkyä etten ole enää niin nuori minulle on tullut tärkeäksi etten liiku ihan variksenpelättimenä ulkona!

Vierailija
37/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 4 lapsen äiti ja aina laittautunut edes vähän. Itsestäänselvyys mulle on puhtaat ja laitetut hiukset - tämä on minimi. Työssäni olen aina "joutunut" pukeutumaan edustavasti ja tuolloin myös meikkaan itseni. Arjessa - kotona - riittää kevyt värivoide, kestovärjätyt kulmat ja ripset, kun haalistuu niin kulmavaha ja ripsiväri.

Miksikö? Mä olen erityisesti näin talvella niin harmaankalpea että pelästyn itsekin peilikuvaani. Pakko laittaa vähän väriä ettei näytä haamulta.

Vierailija
38/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua järkyttää kans se nykynaisten lihavuus. Syödään pitsaa joka päivä ja maha on hirveä tynnyri

Sitten kuvitellaan että tuollaisina valaina voi arvostella muita.

Vierailija
39/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no itseä nauratti ja säälitti tänään leikkipuistossa äiti, jolla oli pillifarkut ja nahkasaappikkaat.. siellä märässä loskassa ! itse seisoskelin tyytyväisenä kumisaappaissa, tuulihousuissa ja kevyttoppiksen huppu silmillä.

Vierailija
40/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo toi tukka sojollaan ja vaatetus on yks mihin kiinnitän itekin huomiota, mutta tota en ymmärrä millään että miks pitäis kaikkien meikata arkenakin? :D sehän on ihan turhaa... Siisti voi olla ilman meikkiä vaikka meille sitä joka tuutista tungetaankin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi