Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko/oletteko itse teiniäitejä?

Vierailija
18.12.2015 |

Minkä ikäisenä sai lapsen, millainen taloudellinen tilanne, ammatti? Entä tukiverkot? Parisuhde?
Ylipäätään miten pärjäsivät?

Haluaisin kuulla vähän kokemuksia. Serkkuni on raskaana (18v) ja huolettaa kieltämättä, että miten heillä tulee sujumaan..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi vanha kaveri on teiniäiti. Tuli raskaaks 17 vuotiaana, tällä hetkellä on suis vasta 19.

Valitettavasti sillä oli ennen lastakin huono asenne kouluun joten tällä hetkellä ainut koulutus on peruskoulu. Ovat lapsen isän kanssa yhdessä ja asuvat yhdessä, mutta tällä hetkellä kummallaakn ei ole töitä.

MUTTA todella hyvin on lapsensa hoitanut ja kun pitkän ajan kuluttua lapsen syntymästä nähtiin, oli hän muuttunut tosi paljon parempaan suuntaan, just vastuullisemmaksi. Ja haluaisi oppisopimuksella kouluttautua jossakin vaiheessa, mutta ei vielä kun lapsi on niin pieni.

Eiköhän sun serkkusi pärjää, tärkeintä ehkä on painottaa sitä miten koulua tulee jatkaa heti kun vain pystyy ja ettei jää vain kotiin makaamaan, sillä ilman minkäännököistä koulua on kyllä iso syrjäytymisen vaara :/.

Vierailija
2/7 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku kerkeää valmistua ennen lapsen syntymää :) laskettu aika on kesällä ja valmistuminen keväällä!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiverkkoina on lapsuudenkoti ja muutkin sukulaiset, luulen että ongelmia tulee enemmän 30-40 - vuotiaana kun normaali nuoruus on jäänyt elämättä ja toisaalta lapsuudenkaverit alkavat päästä hyviin asemiin palatessaan kotikulmille opiskelujen ja ulkomaanvuosien jälkeen. Sivusta olen seurannut.

Vierailija
4/7 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli 18v kun minä synnyin, veljet syntyi äidin ollessa 21, 24 ja 27. Minun synnyttyä ei ollut käynyt kuin peruskoulun, n. 35v lähti opiskelemaan, ja on nyt kaupan kassalla ollut melkein 10 vuotta.

Äiti oli minun synnyttyä yksinhuoltaja, isäni jätti hänet ennen kuin synnyin. Löysi isäpuoleni (joka on minulle isä! enemmän kuin se toinen heebo) kun olin vajaan vuoden. Äidin äiti ja pikkusisko asui naapurissa, joten tukiverkkoa oli minun ollessa vauva, ja "iskä" toki sitten kun tapasivat.

Hyvin pärjäsivät, aivan normaaleja työssä/koulussa käyviä lapsia  saivat kasvatettua. (tällä hetkellä 26, 23, 20 ja 17v). Järin rikkaita ei vanhempani ole olleet koskaan, nyt keskituloisia, mutta aina on pärjätty eikä nälkää ole nähty. Lapsuuteni oli onnellinen.

Vierailija
5/7 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/7 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 18 kun tulin raskaaksi. Koulut edelleen käymättä. Onneksi on silti vakituinen työpaikka josta tällä hetkellä äitiyslomalla. Vanhis lapsi nyt 3,5v, keskimmäinen 1v10kk ja nuorin 5kk. Päivääkään en vaihtais pois. Naimisissa ollaan ja yhdessä oltu jo 7v kohta. Tukea saatiin paljon, ja edelleenkin saadaan apuja aina rarvittaessa. Mies 30v ja vakiduuni. Perusarkea elellään :)

Vierailija
7/7 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari. Ei ole helppoa tulla äidiksi pojalle joka ei ole valmis isäksi ja josta ei ole paljoakaan tukea. Parisuhteet ei kestäneet ja molemmat on tarvinneet paljon lastensuojelun apua. En tuomitse, ymmärrän hyvin kuinka vaikeaa on olla nuori äiti, kun tulot on pienet, kun ystävät on eri elämäntilanteessa, kun lapsen isästä ei ole mitään apua ja kun itse haluaisi mennä ja tulla mutta on lapsessa kiinni. Minusta he ovat selviytyneet hyvin olosuhteisiin nähden, lapset on jo aikuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä