Mikä on kallein joululahja jonka olet ikinä saanut?
Viime jouluna sain mieheltäni Lego Architecture Studion, nuohan ovat ihan hävettävän kalliita (150? 200?). Ei siinä mitään, ollaan yhdessä rakenneltukin, mutta mielestäni lahja oli hurjan kallis!
Selvennyksen vuoksi emme ole alakoululaisia vaan arkkitehtejä. Menisiköhän tuommoinen paketti verovähennyksiin työvälinemenoina...
Kommentit (33)
Uusi auto ilmestyi pihaan viikko sitten rusetti nokkapellillä, mieheltä tämä lahja.
Äitipuolelta ison laatikon vanhoja Arabian astioita. Oli yksittäin keräillyt niitä, jokainen juuri sellainen, josta pidän. Ja kaikki eriparia, mutta niin yhteensopivia. Muutin silloin ekaan omaan kotiin, en tosin heidän luotaan. Se oli samalla paras lahja ikinä, vieläkin ovat käytössä!
Pesukoneen osamaksuerä, 300mk.
Äidiltä lainasin rahat kun edellinen kone sanoi itsensä irti ja joulukuussa äiti sitten hövelisti lupasi ettei tarvi tätä kuuta maksaa muttei tule joululahjojakaan.
Anoppi lahjotti yhteensä 90 euron pussilakanasetit.
Ex mies osti pianon. Nykyisen miehen vanhemmat ostivat meille koko perheelle lomamatkan Kreikkaan. Yleensä ottaen minusta on paljon kivempi ostaa itse lahjoja muille. Itselleni harvoin osaan edes toivoa mitään.
Mä saan joka joulu vanhemmiltani 200€. Tuntuu vähän turhalta ja tyhmältä kun oon kuitenkin 40v, opiskelijana oli tosi mieluinen lahja. Nykyään kustannan sillä joulusiivouksen. Toisaalta he on kyllä eläkeläisinä huomattavasti varakkaampia kuin minä valtion virkanainen. Viimeksi antoivat syksyllä 4000€ muuten vaan kaikille lapsilleen kun myivät metsää. Oli kyllä mahtava yllätys.
Arvokkain lahja mieheltäni menee samaan 200e hintaluokkaan, kartanohotelliretki.
Mieheni (silloin miesystävä) osti ensimmäisenä jouluna mulle melkein tonnilla kaikenlaista, hirveä läjä paketteja oli ja minä olin pahaa-aavistamattomana ostanut vain yhden. On "hieman" romantikko ja kokee elämäntehtäväkseen pitää minua hyvänä ja hemmotella. Ihastuttavan överiä, nykyisin jo hieman rauhottunut tuosta, mutta välillä tulee samanlaisia ylilyöntejä. Ei sillä, ihanaahan se on ja omaksi ilokseen se niitä ostaa, mutta ei todellakaan tarvitsisi. Etenkään kun ei minulla ole laittaa rahaa tuollaiseen.. noh. Hulluuteen.
Vanhemmilta kosketinsoitin, n. 600€. Vähän kyllä hävettää, halvempikin olisi kelvannut hyvin mutta ainakin soi kauniisti.
Isovanhemmilta saan toisinaan 400€.
Varmaankin Tokai Love Rock-sähköskitta, 450e. M21
Ex-mies Saksassa osti mulle aikoinaan tuliterän Mersun :)
Anopilta minun ja mieheni ensimmäisenä yhteisenä jouluna 200 euroa, olin odottanut jotain pientä kuten keittiöpyyhettä tai muuta, mutta heillä näköjään on aika massiiviset joululahjat.
Vuittonin iso matkalaukku. Ei mitään havaintoa paljonko maksoi, mutta kertaakaan en ole käyttänyt moista myötähäpeää aiheuttavaa nousukaslaukkua, vaikka matkustellut olen aika lailla.
Itseltäni sain viime jouluna sohvan, maksoi 450e ja tänä vuonna saan itseltäni Kenwood-yleiskoneen, maksoi tarjouksessa 299e. Vanha onkin jo yli 30v. vanha =D