Ekstrovertti, miten otat introvertin huomioon?
Olisi kiva kuulla edes yhdeltä ekstrovertiltä esimerkki siitä, miten käytännössä kunnioittaa pätkän vertaa introvertin tunteita!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ööh juttelen niinkun normaalit ihmiset juttelee? Olikohan tämä aloitus nyt provo.
Hyppää sillalta läski!
Negatiivisesti. Otan sen silmätikukseni ja yritän aiheuttaa sille pahan olon.
Introverttinä en tajua aloitusta. En koe olevani jotenkin altavastaa, jota pitäisi erityisesti huomioida.
Pyrin puhumaan vain silloin kun on oikeasti asiaa. En keskeytä kun hän puhuu. Vältän häiritsemästä jos näen, että hän on uppoutunut sisäiseen maailmaansa.
Vierailija kirjoitti:
Introverttinä en tajua aloitusta. En koe olevani jotenkin altavastaa, jota pitäisi erityisesti huomioida.
Ei alta vastaaja mutta ekstrovertit tunkee päälle saatana!
Execute them all
execute them all
Vierailija kirjoitti:
Pyrin puhumaan vain silloin kun on oikeasti asiaa. En keskeytä kun hän puhuu. Vältän häiritsemästä jos näen, että hän on uppoutunut sisäiseen maailmaansa.
Miksi menet puhumaan ollenkaan? Miksi "vältät häiritsemästä"? Mikset pysty olemaan häiritsemättä lainkaan?
Haista paska!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei alta vastaaja mutta ekstrovertit tunkee päälle saatana!
Execute them all
execute them all
Oletko sekoittanut nyt ekstrovertin ja muuten vaan tilannetajuttoman ihmisen keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet puhumaan ollenkaan? Miksi "vältät häiritsemästä"? Mikset pysty olemaan häiritsemättä lainkaan?
Haista paska!
Tuntuisi oudolta olla puhumatta koskaan ihmiselle, jota näen päivittäin ja joka viettää usein aikaa parhaan ystäväni kanssa.
Onpa tyhmä aloitus, tulee sellainen olo että olen joku pikkulapsi mitä pitää huomioida ja auttaa ettei vain tule paha mieli :D ei saatana... t.introvertti
Vierailija kirjoitti:
Onpa tyhmä aloitus, tulee sellainen olo että olen joku pikkulapsi mitä pitää huomioida ja auttaa ettei vain tule paha mieli :D ei saatana... t.introvertti
Hyppää vittu järveen!
Joku sekopää ekstroverttivihaaja riehuu täällä palstalla nyt koko ajan :DD Oisko sulla parempaa tekemistä kuin tehdä näitä aloituksia ja käskeä ihmisiä tappamaan itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista paska!
Tuntuisi oudolta olla puhumatta koskaan ihmiselle, jota näen päivittäin ja joka viettää usein aikaa parhaan ystäväni kanssa.
Eli et kunnioita häntä lainkaan, vaan teet miten itse haluat koska muuten "tuntuisi oudolta"?
Haista sinä kuule pitkä vittu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista paska!
Eli et kunnioita häntä lainkaan, vaan teet miten itse haluat koska muuten "tuntuisi oudolta"?
Haista sinä kuule pitkä vittu!
Siis jos introvertin kanssa juttelee silloin tällöin, ei kunnioita häntä lainkaan?
En ymmärrä. Pakko luovuttaa.
paska ketju
kaikki keskustelu tästä aiheesta tällä palstalla on kuvottavaa
Tiesitkö ap että introvertti ei ole synonyymi mielenvikaiselle? :D Jessus.
No näin pitkässä avioliitossa mm. seuraavin keinoin:
- en jatka keskustelua lisäkysymyksillä jos ensimmäisestä vastakommentista saan sellaisen käsityksen ettei häntä kiinnosta keskustella kanssani juuri sillä hetkellä
- annan hänen olla erityisesti iltaisin hiljaa omissa oloissaan
- en pakota häntä sosiaalisiin tilanteisiin jotka hän kokee ahdistavina
- jos olemme yhdessä tilanteessa jossa pitää neuvotella tai olla aktiivisesti puhumalla esillä niin kysyn ennen tapahtumaa mitä hän ajattelee asiasta mutta itse tilanteessa minä hoidan puhumisen
- jos riitelemme, annan hänen olla seuraavat päivät pitkälti omissa oloissaan sillä tiedän että palautumiseen menee aikaa
Ööh juttelen niinkun normaalit ihmiset juttelee? Olikohan tämä aloitus nyt provo.