Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvisruoka pierettää aivan hillittömästi, asunnon ilma sakeana

Vierailija
17.12.2015 |

Olen taas ahminut mitä sattuu 2-3 kk ja nyt olen muutamana päivänä syönyt taas koulun ruokalassa. Oon valtavan turvonnut näistä kasvisruoista ja pierut ovat käsittämättömän hajuisia. Pröt pröt vaan. Toivottavasti on sen arvoista tämä terveellisen elämän tavoittelu.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla vatsa tottuu niin ettei enää niin pieretä. Mutta jos on esim. ärtyvän suolen taipumusta, voi olla että joutuu rajoittamaan esim. papujen ja joidenkin muidenkin kasvisten (esim. kaalit ja sipulit) syömistä. 

Vierailija
2/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoka ei ole terveellistä, huomasithan sen itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas! Mitäs olet syönyt? Kerropa, niin yritän analysoida.

Vierailija
4/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse pavuista, niihin kyllä yleensä tottuu ja oireet häviävät. Ruokavalion vaihdos voi muutenkin aiheuttaa tuollaista, varsinkin jos olet syönyt uuden ruokavalion mukaan vain muutaman päivän.

Olen itse ollut noin kymmenen vuotta kasvissyöjä, ja kerran työpaikkaruokalassa söin vahingossa ruokaa, jossa olikin lihaa mukana. Söin lautasen tyhjäksi koska en pidä ruoan heittämisestä roskiin, ja sain kunnon vatsaoireet.

Vierailija
5/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ei sentään ole ripulia. Ja oon jopa lukenut, että joidenkin kasvisten kohdalla toi kaasun tuotanto on ihan positiivinen ja ns. asiaan kuuluvakin asia.

Tätähän se on ahmintahäiriöisen ihana elämä. Yleensä oon jaksanu yrittää terveellistä ruokavaliota max. viikon, ennenkuin oon taas repsahtanut ahmimaan. Kauankohan mahtaa kestää, että vatsa tottuu? Ei ihme, että suoliston bakteerit ovat sekaisin...

Vierailija
6/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään ihmistä jonka kroppa ei ois kasvisruokaan tottunut, että eiköhän se helpota jossain välissä. :)

Vaikka melko provolta tää keskustelu kieltämättä kuulostaakin.

Vierailija
7/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja toi turvotus on ihan käsittämätön asia. Luulisi, että vuorokausia kestäneen vehnä-sokeri-syöpöttelyn jälkeen olisi turvoksissa, mutta mitä vielä! Joka kerta, kun yritän ns. syödä terveellisesti, pamahdan ilmapalloksi. Ahmimiskausina fyysinen olo on huomattavasti vähemmän tukalampi.

Vierailija
8/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoista kyllä. Minulle tulee pavuista ilmaa, mutta harvemmin mistään muusta kasvisruuasta. Sen sijaan lihatuotteet pierettävät kyllä, ja maitotuotteet ja munat sata kertaa kamalammin. Se haju on jotain pöyristyttävää :D Maitotuotteita en voi syödä ollenkaan, koska ilman lisäksi tulee ripulia.

Kaipa se on yksilöllistä, ja myös ruokailutottumuksista kiinni.

Vierailija
9/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: ei ole provo, voit ihan tulla tänne haistelemaan :D

Vierailija
10/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mulla ei sentään ole ripulia. Ja oon jopa lukenut, että joidenkin kasvisten kohdalla toi kaasun tuotanto on ihan positiivinen ja ns. asiaan kuuluvakin asia.

Tätähän se on ahmintahäiriöisen ihana elämä. Yleensä oon jaksanu yrittää terveellistä ruokavaliota max. viikon, ennenkuin oon taas repsahtanut ahmimaan. Kauankohan mahtaa kestää, että vatsa tottuu? Ei ihme, että suoliston bakteerit ovat sekaisin...

Kaasun tuotanto ei välttämättä ole positiivinen asia.

Vierailija
11/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herneet ja pavut tuota tekevät ja kaali myös.

Vierailija
12/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtäkään ihmistä jonka kroppa ei ois kasvisruokaan tottunut, että eiköhän se helpota jossain välissä. :)

Vaikka melko provolta tää keskustelu kieltämättä kuulostaakin.

No mä olen kyllä sellainen että joudun aika tarkkaan katsomaan mitä syön. Olen lakto-ovovegetaristi, mutta esim. papuja en pysty juurikaan syömään, ja useimmat muutkin ärtyvän suolen hoitoon tarkoitetussa FODMAP ruokavaliossa kielletyistä kasviksista on jätettävä pois tai määrät ihan pieniksi, jos ei halua vatsavaivoja.

Olen ollut vege 16 vuotta, joten tottumattomuudesta ei ole kyse. Pitkään yritin vegaaniuttakin, mutta kun ne pavut tosiaan ei vaan sovi, niin pakko oli ottaa maito ja munat ruokavalioon.

Vierailija
13/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja toi turvotus on ihan käsittämätön asia. Luulisi, että vuorokausia kestäneen vehnä-sokeri-syöpöttelyn jälkeen olisi turvoksissa, mutta mitä vielä! Joka kerta, kun yritän ns. syödä terveellisesti, pamahdan ilmapalloksi. Ahmimiskausina fyysinen olo on huomattavasti vähemmän tukalampi.

Mietipä vähän, yrität syödä "terveellisesti" ja sitten voit huonosti. Onko se ruoka sittenkään sinulle sopivaa?

Vierailija
14/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö maitohappobakteereja, vaikka tablettina tai yosaa, auttaa nopeasti.

Vierailija
15/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6: ei ole provo, voit ihan tulla tänne haistelemaan :D

Pahoittelen! Ehkä oon tullut vähän "varovaiseksi" kun tää kaasuista ja vatsan sekaisin menosta huuteleminen on ollut aikaisemmin trollien käytössä :D

Mutta tosiaan pavut, herneet ja kaali monesti pistää pierettämään jos ei oo tottunut niitä syömään, sekin kyllä menee ohi. Muuten en kyllä ihan ymmärrä miten kasvisruuasta voisi mennä maha sekaisin kun suureksi osin samaa tavaraa syövät sekasyöjätkin :D

Mulla taas menee maitotuotteista vatsa ihan sekaisin ja oon kuullut että pitkään kasvisruokaa syöneillä liha pistää kropan sekaisin jos tulee vahingossa tai tarkoituksella sitä syötyä.

Vierailija
16/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti nyt illalla lähteä kotoa evakkoon, äitini luo yöksi, kun mies söi päivälliseksi kaksi isoa annosta kaalilaatikkoa, tuoretta ruisleipää ja joi piimää.

Sen hanuri pärisi koko ajan, eikä sitä sakeaa sonnan lemua voinut sietää.

Mies vaan nauraa hekotteli ja päästeli paukkuja.

Vierailija
17/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä vähän, yrität syödä "terveellisesti" ja sitten voit huonosti. Onko se ruoka sittenkään sinulle sopivaa?

Eli koska ap:llä on mielestään parempi olo syödessään vehnää ja sokeria, hänen kannattaa pysytellä sillä vehnä-sokeri-linjalla ja vältellä kasviksia?

Oletan, että et ole ainakaan ravintoterapeutti.

Vierailija
18/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koska ap:llä on mielestään parempi olo syödessään vehnää ja sokeria, hänen kannattaa pysytellä sillä vehnä-sokeri-linjalla ja vältellä kasviksia?

Muitakin vaihtoehtoja on kuin nämä kaksi.

Vierailija
19/47 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muitakin vaihtoehtoja on kuin nämä kaksi.

Kuten? Jos ruokavaliosta karsitaan vehnä, sokeri ja kasvikset... mitä jää jäljelle? Pelkät eläinkunnan tuotteet? Kuulostaa terveelliseltä.

Käsittääkseni terveelliseen vähähiilihydraattiseen ruokavalioon kuuluu kasviksia, vaikka lihaa söisikin. Ei kai ap ollut vegaaniksi alkamassakaan?

Vierailija
20/47 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Oon tänäänkin kasvoista ihan turvoksissa, vaikka nukuin ihan hyvät yöunet ja join paljon vettä. Milloin tää turvotus alkaa helpottaa?