Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen haluaa asua kaupungin keskustassa? Laiska?

Vierailija
17.12.2015 |

?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laiska, vaan sellainen, joka arvostaa palveluiden sijaintia pyörä-/kävelymatkan päässä. Säästän hirveän määrän rahaa, kun en joudu ajelemaan taksilla tai ostamaan bussilippuja. Auton kulutkin ovat pieniä silloin kun sitä tarvitsen, koska ajomatkat ovat lyhyitä . Harrastuksia on 5 päivänä viikossa ja lisäksi kotitlouteen kuuluu koira. On siis ihan kiistaton hyöty asua niin, että siirtymisiin paikasta toiseen ei kulu kuin 10-20 minuuttia kotiovelta.

Olen siis kaikkea muuta kuin laiska tai mukavuudenhaluinen ydinkeskusta-asuja. Säällä kuin säällä ulkoilen kolmesti päivässä ja ajan fillarilla.

Vierailija
22/30 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kaupungin vilinää. Pikemmin ekstroverit viihtyy kaupungissa kuin laiskat.

Jäi huvittamaan toi aloittajan veikkaus "laiska". Olis kiva tietää, mistä se tuli tässä yhteydessä jonkun mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä laiskakin. Ihan kauhistus olisi jos pitäisi asua jossain mistä on enemmän kun 2km kauppoihin tai ihan mihin tahansa. Tai vielä isompi kauhistus olisi joutua itse tekemään lumityöt tai leikkaamaan nurmikko tai yleensäkin tehdä jotain pihatöitä.

Mut mä oonkin tämmönen kermaperse joka tykkää että bussipysäkki on lähes ikkunan alla, huoltoyhtiö hoitaa pihatyöt, putket ei jäädy talvella, leikkipuisto, kaupat, leffateatteri ym. on kaikki äärellään.

Vierailija
24/30 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekin aika yksisilmäistä sanoa "kaupungin keskustassa". Ullanlinna, Ruoholahti ja Kallio ovat kaikki suunnilleen yhtä kaukana rautatientorista (ja siis "keskustaa" kaikki) mutta niissä asuu varmasti todella erilaisia ihmisiä.

Keskusta-asumisen hyviä puolia on kyllä yleensä hyvät kulkuyhteydet. Toiset tykkää myös tunnelmasta (mikä siis on varmasti erilaista Eirassa ja Hakaniemessä)

Vierailija
25/30 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puliukko. On käytännöllistä että puistot ja baarit ovat kävelymatkan etäisyydellä koska autoilu ei tunnetuista syistä onnistu ja julkisiin ei rahat riitä. On myös ehdotonta että pummaamisen mahdollistavat suuret ihmismassat ovat lähellä.

Vierailija
26/30 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika laiska. Minulle on tärkeää, että työpäivän lisäksi aikaa ei tuhraannu pitkiin työmatkoihin. Olen melkoinen kotihiiri vaikka keskustassa asunkin, jostain kauempaa tulisi vielä vähemmän lähdettyä spontaanisti mihinkään.

On kyllä jotenkin ankea elämänasenne, että mikään ei saisi olla helpoksi ja mukavaksi järjestettyä.

Vierailija
27/30 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka haluaa asua kaupungin keskustassa.

Vierailija
28/30 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskalla ei ole vara asua keskustassa.

Vierailija
29/30 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiska? Sanoisin, että päinvastoin!

Keskustassa asuu ihmisiä, joilla on aktiivinen sosiaalinen elämä. Kahvilat, ravintolat, teatterit, baarit ja ylipäätänsä kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä ja niitä myös käytetään ahkerasti.

En kyllä pidä baarissa ja ravintolassa käyntiä minään urotekona. Siihen kykenee rappioalkoholistitkin.

Vierailija
30/30 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä asua keskustassa lähellä uimahallia. Sairaalaa kauppoja uimarantaa. Ja turvallisuuden vuoksi ihnisten  lähellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän