♥KESÄKUUN KERTTUJEN MAANANTAI♥
Kommentit (23)
Täällä lomaviikkoa aloitellaan ja ihaillaan lumisadetta. Voin jo nyt ilmoittaa, että notkun täällä koko viikon, kun kerran loma on=)
Nyt iski sitten selkäsärky. Se eilen jo varoitteli ja tänään en meinannut sängystä ylös päästä. Vähän tää liikkeellä olo ja venytykset auttaa, mut kusessa ollaan, jos kaniin lyö. Toivotaan parasta et menisi tässä.
Krissen eilinen kirjotus huvitti mua ja koitin mielessäni miettiä, et miltä ne potkut näytti, kun rullasivat ympäri mahaa. No Omassa massussa sit järjestettiin vastaava kierros eilen illalla. Alotti tuolta vasemmalta alhaalta ja kiersi oikean kautta ylös ja taas alas. Toivottavasti ei saa napanuoraa kovin solmuun... Nyt aamustakin on ollu oikein potkunäytös menossa. Ensin tohon ylös ja kun itse nousin niin nyt kaveri pommittaa tota kohdunsuuta. Tytöstä en muista, et oisko koskaan tollain sinne potkinut.
Huomenna on sitten neuvola ja saa ne kelan paperit. Meillä tosiaan palautetaan työnantajalle ja sinne tulee pari lomaketta lisää, kun palkka tulee ekalta 3 kk ja korvaus menee työnantajalle silloin. Taitaa muuten neuvola täti ottaa ekankerran sen sf -mitankin. Mitähän se ois??? Katellaan likan kanssa kun kulki kokoajan käyrien alla. Painoa ois vihdoin tullu kotivaan mukaan kilo. Saa täti luvan olla tyytyväinen, kun nyt on siitä joka kerta huomauttanu, et pitäis tulla painoa=) On ne hassuja nuo tätit. Toisille motkottavat yhdestä ja toiselle toisesta asiasta. Pitäis perustaa kehumiseen pohjautuva järjestelmä...
Lytte ja Masukki 22+2
Vkonloppu meni sairaalassa kts miehen isoisää ja hautajaisissa oltiin sen jälkeen ja sitte mentiin mun äidin luo yöksi. Eilen sitte koiuduttiin ja illan kävin minäkin Krissen lailla kirppisvaatteita läpi. Huomenna ois ystävänpvä kirppis ja ois kiva saada suurin osa käsistä pois!! Tänään kts viel onko kaapeissa jo pieneksi jääneitä.
Vkonloppun iski sitte flunssakin. Kurkku ihan älyttömän kipeä -> nieleminen sattuu ja nenä ihan tukkees. Poikakin yöllä nukkues oli tukkosen oloinen mut aamul herättyään kuulostaa liki normaalilta nyt.
Masussa kaikki hyvin. Ainakin liikkeitä tulee pitkinpvää kiitettävästi. Aamuisin on ihanaa kun herää, ei mene ku min. kaks niin masuasukkikin alkaa potkuttelee heti =' )) Välilä tulee kova hinku et vauva olis jo täällä ja toisena hetken haluukin olla juuri vielä raksaan ja elää tätä hetkeä kun osaa tämän arkirutiinin 2 lapsen kanssa hyvin ;DD
Selkä täälläkin vihoittelee vasemmaltapuolelta iskiaksen tyyliin. Toisenä pvän on hyvin ja toisessa hetkessä jo vihloo niin ettei meinaan kyetä mihinkään =( Yritän parhaani mukaan venytellä ja vahvistaa sitä kyllä.
Mutta, pidemmittä löpinöittä menen aamupalalle jos sais jotain niellyksi vaikka kipeetä teki pelkkä mehukin =/
Oikein hyvää alkanutta viikkoa KAIKILLE!!!
Marieela kera Paaperon 21+1
Täällä ei muuta kuin supisteluja supisteluja....jos tämä on loppuaika tätä niin voi vee!!
Tänään toivottavasti selviäis onko mulla joku tulehdus tms., mikä näitä supisteluja näin aiheuttaa. Kaikista paras on jos vaan makailen ihan kokoajan, niinkuin vkl teinkin. Sängyssä ja sohvalla! Lapset, etenkin tyttö ihan raivona kun äiti vaan makoilee. Neiti kirosi lääkärinkin ties minne kun on käskenyt äidin vaan maata! Ei meinannut ymmärtää ettei se lääkärin syytä ole, päinvastoin!
Mies on sitten huhkinut kaikki kotityöt ja ruoanlaitot, mutta nyt kun mies on taas töissä jokapäivä niin en tiedä miten tästä viikosta selvitään. Lapset kun on kuitenkin vietävä eskariin ja kouluun. Ja pakostihan niille on välipalaa laitettava, eli en voi VAIN maata. Onneks miehellä on ens viikko talvilomaa niin sit saan levätä taas. Harkitsin kyllä et jos ottaisin tytön pois eskarista koko viikoksi, pojan kun kyllä saisin jotenkin kouluun, kaverin kyydissä 8.00. aamut ja itse kävellen sitten 10 aamut. Täytyy katsoa mikä olo on illalla!
Nämä supistukset on ihan sinänsä voimakkaita, eli tuntuvat alaselässä ja reisissä asti, ja seisoma-asennossa en kykene olemaan lainkaan kun supistelee, repii niin ilkeästi kohtuun! Hirvittää tosissaan miten tässä vielä käy, kunhan vaan vauveli pysyisi masussa edes kymmenisen viikkoa niin oltaisiin jo siedettävissä viikoissa sitten.
Eipä tässä muuta, täytyy mennä pitkälleen hetkeksi!
t. mariadee 20+3
[color=blue]
mariadee:inhottavaa tuollainen supistelu :((
voi kun voisin ottaa vaikka osan supisteluista itelle ettei sun tarttis viettää tuollaista rajoitettua odotus aikaa
pidetään kaikki peukut pystyssä että vaavi vielä hetken jaksaisi odotella masussa!
mitä lähemmäs alkaa laskettu aika tulemaan niin jännittää aina vaan enemmän oma pärjääminen lasten kanssa...
kun ovat kaikki sitten vielä niin pieniä :(
kesäkuussa lasten iät ovat sitten: janina 3v7kk ja mimosa 1v10kk...
olin niin päättänyt kun mimosa syntyi että seuraavaa lasta katsotaan Aikaisintaan kun mimosa on täyttänyt 2 vuotta...eli olis ollut sitten uuden vauvan synnyttyä vähintään 2v9kk.
mutta ei...noh ite aiheutettuahan tämä oli kun ei ollut tarpeeksi tarkka ehkäisyssä mutta kummiskin harmittaa vähän...
no mikäs nyt taas on kun meinaa mennä valituksen puolelle
saattaa olla että saatte kestää mun sepustuksia vielä uudemman kerran tänään :)
krisse rv22+2
mariadee: voi sua. koitahan siellä pärjätä niiden supistusten kanssa, ja lastenkin. onneksi saat tulokset pian, jos sieltä jotain apua löytyis. siis lääkekuuri tms. tiedän kyllä miten vaikeaa on vain maata, kun pitäis lapsiakin hoitaa ja viedä kouluun yms. meillä on onneks järjestynyt niin, että mies kuskaa pojan päiväkotiin. teillä ei vissiin onnistu sellainen? toivottavasti joku ratkaisu löytyy, kuulosti sen verran pahalta sun supparit, ettei paljon kannattais kävellä tai muutakaan tehdä. toivottavasti ne ei kuitenkaan saa vauvaa vielä syntymään. mut tsemppiä sulle!
mrs. marple eilen kirjoitti kestovaippojen tekemisestä. mäkin eilen tein ensimmäiset harjoituskappaleet. ihan vaan vanhoista froteepyyhkeistä (joita on PALJON, kun äitiltäkin niitä sain kasan). ihoa vasten laitoin fleeceä, toiseen vanhasta t-paidasta trikoota. en ajatellut mitään tarranauhoja laittaa, vaan ostan tod.näk. sellaisen nappinipan, jolla vaippa pysyy kasassa. pitää kattoo jos tänään jaksais jatkaa projektia, oli mies jo aamulla nostanut ompelukoneen valmiiksi pöydälle, ettei mun tarvii nostella. :)
oma (.) kasvaa. mietinkin, että kuinkahan valtava siitä vielä tulee. ja painoakin on tullut muutamassa päivässä pari kiloa. huolestuttavaa. pitää yrittää vähän rajoittaa herkkujen syömistä, etten ihan valtavaksi paisu. vaikka on tullut aika paljon herkuteltuakin, silti tuntuu, etten ole lihonut, vaan kaikki kilot on menny tuonne vauvamasuun. ja ehkä rintoihin 1 kilo :) tuleekohan pojasta sit 5-kiloinen, jos se vaan kasvaa niin hurjasti...
gabriela ja pikkuveikka rv 22+3
Äärettömän aikanen herätys, päiväunet ja neuvolareissuki jo takana, eikä vielä puolessa päivässä olla.. ;) Poika heräs 5.50!!! Arg...
Painoo on ekasta neuvolakäynnistä tullu 800g. Miinuksen puolella kerkes käydä 3,6kg verran... Verenpaine oli vähä kohonnu, 124/74 ja hemppa 124... Ja en meinannu päästä sängyltä ylös ku vaihteeks toi selkä...... Jo kolmen viikon päästä seur. nla ja sit lääkärinla... Niitä ennen pitäs sokerirasitus käydä... Kelalle paperit sain ja ei tartte pähkäillä ku rahana otetaan. Esikoiselta jäi niin käyttämättömänä...
Miesväki istuu syömässä, mies menossa iltavuoroon... Pitkä ilta luvassa...
Eilisen päivän sain levätä luvan kanssa. Mummu ja pappa haki pojan puolen 11 aikoihin ja kotia tuli seittämän jälkeen... Ja huusholli kiiltää! Mä oon miettiny et jos pakkolepoon joutusin nii ois varmaan pakko mummut hälyyttää apuun, poika ei nimittäin anna maata ees sohvalla, jos ei sillä itellä filmi pyöri, mikä ei taas hirveen viisasta...
Juu, pitsa alkaa houkutella tonne pöydän ääreen.... :)
Mukavaa viikonalkua kaikille!!!!
Suhmura ja Napura 23+4
On se mukavaa kun on opiskelija ja voi vain katsella kotona olympialasia! Graduahan tässä pitäisi tehdä, mutta kun flunssa iski tännekin niin on kai se myös vauvalle parasta että nyt vain levätään sohvalla!
Supisteluista. Mulle on varmaan vain hyvää tarkoittavat sukulaiset ja kaverit sanoneet että kyllä niitä pitää tulla, on sitten synnytys helpompi. Vähän jo huolestuttaa kun en ole tuntenut ollenkaan! Voi olla myös etten ole osannut tunnistaakaan. Meillä Kertuilla on siis näitä vaivoja liikaa tai liian vähän! Oon vielä tähän saakka harrastanut aika paljon liikuntaa ilman mitään ongelmia. Paitsi että pientä selkäsärkyä alaselän oikealla puolella. Iskias?
En tiedä muistaako kukaan enää viime viikkoisia hammaslääkärikeskusteluja, mutta jäi yksi asia vaivaamaan. Kerroin ientulehduksesta ilmeisesti vähän ympäripyöreesti. Täytyy korjata ettei tuu levitettyä väärää tietoa, et harjaus ja lankaus koski ainoastaan raskausajan ientulehduksen hoitoa. Et ei siihen vaivaan lääkekuureja eikä oikein leikkaustakaan vaikka tulis ikenen liikakasvua. Niin että harjataan hampaitamme!
En kyllä ole edes yrittänyt etsiä, mutta tietääkö kukaan löytyykö netistä kestovaipan teko-ohjeita? Tai jostain muualta? Täytyy kyllä olla ihan urpoille suunnatut ohjeet, muuten en taitaisi ymmärtää... Epäilen kyllä et mun taidoillani on vaipat parasta ostaa kaupasta...
Riinuska ja masun 22+3
Riinuska32:
En kyllä ole edes yrittänyt etsiä, mutta tietääkö kukaan löytyykö netistä kestovaipan teko-ohjeita? Tai jostain muualta? Täytyy kyllä olla ihan urpoille suunnatut ohjeet, muuten en taitaisi ymmärtää... Epäilen kyllä et mun taidoillani on vaipat parasta ostaa kaupasta...
http://www.kestovaippainfo.fi/
tuolta löytyy paljon tietoa kestovaipoista yleensä ja siellä on myös tsi-osio. keskusteluista löytynee myös neuvoja.
http://groups.yahoo.com/group/tsi-kestot/
tuolla keskustellaan kestovaippojen tekemisestä. löytyy myös kaavoja, vinkkejä ja paljon muuta tietoa. pitää rekisteröityä.
minäkään en ole kovin taitava ompelija, mutta kun innostusta löytyy, niin kyllä sitä aina jonkinlaisia saa aikaiseksi. jos ei ohjeita ymmärrä, voi aina kysyä tuolla keskustelupalstoilla, niin minäkin teen. ja mä ajattelen, ettei se haittaa jos vaipat ei niin kauheen kauniita ole. kakkaanhan ne kuitenkin menee :)
gabriela
siis näiltä nimimerkeiltä puuttuu vielä:
[color=#ff00ff][size=2]
SYNNÄRIT:
5xmamma
neljäkö
Mammat77
Mammix6
Summersnow
Miuku_75
Susalu
Tuutikki76
Tummetott
Kesä06
Sherona
Porkkan@
Tuah
♥
Ilman tarkempaa la:aa odottavat:
Mie77 KOS/Haikaranpesä tai NKL
Kesäheinä1976
♥
MUITA TIETOJA PUUTTUU:
Babypallero
Eemeli06
Lapinmamma
lullaby80
Meerinaippa
Nana1975
Neljäkö
Norppa81
nähty
päivänkukka
Salzu
Tuah
tummetott
vaikka meillä aika monella onkin suht selvät nimimerkit niin kysyisin seuraavaa:
G:mistä olet keksinyt nykyisen nimimerkkisi?
mullahan on krisse-79 ja tuo tulee perinteisesti ja tylsästi mun etunimestä:kristiina ja syntymä vuosi
-k- t a a s ;))
Täällä taas ollaan, kävin tänään lääkärillä ja sairaslomaani jatkettiin taas kolmella viikolla. Hiukan tympii, mutta parempi nyt vain tehdä kuin tohtori määrää :)
Sairaslomaa siis supistelusta, onneksi ei ole sentään ihan noin hurjaa kuin mariadeellä :/ Yritähän jaksella!
Lääkäri ihmetteli kun mun laskettua aikaa ei ole muutettu, vaikka ultrassa oli kuitenkin se viikon heitto. Oikeestaan siinä oli hiukan enemmänkin kuin viikko, mutta.. Ihme säätöö.. Alkaa vaan itseä pikkuhiljaa huolestuttaan tää touhu. Vaikka en oikeesti tiiä mistä pitäis huolestua, mutta kuitenkin.
Lääkäri mittasi multa sf-mitankin ja senkin perusteella oltais ainakin viikkoa pidemmällä. Tai sitten mulla on vaan ihan hillittömästi jotain lapsivettä tms. Torstaina olis sitten neuvola, täytyy yrittää sieltä saada jotain selvitystä tuosta hommasta.
No juu, en viitsi enempää valittaa :)
Gallup: Mun nimimerkki tulee kanssa tyttäreni nimestä ja tulevan vaavin syntymävuodesta, joten ei siinäkään niin mielikuvitusta ole :)
Helmis ja Nuusku 21+3 (22+3)
Vielä 6 viikkoa, 4 päivää, 1 tunti ja 50 minuuttia kesä/äitiyslomaan! Ja noistakin viikoista yksi talvilomalla, niin se on enää reilu kuukausi! Hiphei!
Jaksamista supistusten kanssa taisteleville, toivottavasti vähän hellittäisi. Lepääminen on yllättävän raskasta, varsinkin kun pitäisi tehdä jotain ja olla aktiivinen..
Krisse kyseli mistä nimimerkki on kotoisin. Eli Mrs.Marple koska luen paljon, rakastan Agatha Christien dekkareita, mutta koska siviilisääty on eri, niin siksi Mrs eikä Neiti/Nti/Ms.
Riinuska: Kestovaippaohjeita kannattaa käydä kirjaston käsityölehdistä katsomassa. Siellä on monta vuosikertaa, varmasti löytyy yksi tai kaksi ohjetta (oma ohje on vanhasta Suuri Käsityö -lehdestä) (tuli joskus pari vuotta sitten).
Yksinkertaisinhan on pelkkä harso joka taitellaan suorakulmaksi, muistelen että äiti aikoinaan pikkuveljellä käytti sellaisia H:n muotoisia muovijuttuja ulkovaippana. Voihan sitä itsekin kehitellä jotain jos ei ohjetta löydä.
Väsy on kova.
Minneköhän se keskiraskauden energisyys on kadonnut? Onko joku nähnyt? Täältä on karannut. *haukotus*
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 23+2
Olen kyllä aina välillä lukemassa käynyt, mutten ole jaksanut kirjoitella. Mulla on tässä lähipiirissä ollut vähän rankkaa, joten iteki oon sitten kovasti toisten asioilla päätäni vaivannut. Nyt sitten eilisestä lähtien supistellut kipeästi luvattoman paljon. Päätä särkee, huimaa, tekee pahaa yms. Neuvola olis ollu vasta perjantaina, mut sain onneksi sen siirrettyä jo huomiselle, niin nään onko verenpaineet lähteneet nousuun, vai mistä on kyse. Pikkuinen kyllä liikkuu kovasti. Pelottaa vaan, että nytkö se supistelu sitten alkaa. Pikkasen turhan aikaisin. :(
Tsemppiä niille, joilla sairaslomat vaan jatkuu. Makaaminenkaan ei oo kiva juttu, jos sitä joutuu tekemään kuukausi tolkulla.
Onko Mionasta kuulunut mitään? Sitäkin tässä aina välillä tulee mietittyä, että miten sillä menee... sillä tais kyllä olla vasta loppukuulla se seurantaultra.
Suhmurallakin on sitten hoitovapaa alkanut. Onnittelut siitä! :)
Muille jaksamisiä töissä ja touhuissa!
mirju (joka väännös omasta nimestä) ja pikku-pööpöti 22+1
Äitiysrahapäätös tulikin jo tänään, vaikka vasta n. viikko sitten sen jätin. Olipa paljon nopeampi toimitus kuin osasin odottaa! Iloinen asia on myös se, että saan saman rahan kuin kolme vuotta sitten, vaikka en tässä välissä töissä ole ollutkaan.
G: käytän aika usein sanontaa mammamiia! ja siitä poikani (silloin 1v) keksi ruveta sanomaan minua äitimiiaksi.
Voimia kaikille, joita supistelee!
Mirju: tuli mieleen, että jos sinulla on ollut juuri stressiä niin sekin vaikuttaa verenpaineeseen ja sitä kautta muuhun vointiin.
Itselläni nyt pikkuisen paremmat voimavarat, kun pitkästä flunssakierteestä pääsin.
t äitimiia rv 24+2
Eilen illalla yritin kirjoitella, mutta kone tilttasi ja jätin toiseen kertaan.
Tukholman matka meni hyvin ja tuliaisina oli ihana äitiysmekko/paita H&M:ltä, jota täältä en ole silmiini saanut. Ja tietysti käsilaukku tarttui asua täydentämään. Apurahan sain siis kunnialla tuliaisten kera noudettu. Ja äidin hoivissa oltiin nelisenpäivää pakkasia (-28C) paossa ja saunottiin kylmää pois. Kotona oltu nyt siis jo reilu viikko.
Uudet vaunut tulivat viime perjantaina ja vanhat sain (sormet ristissä) myytyä eilen. Nyt vain odottelen milloin rahat näkyy tilillä että pääsen laittamaan vaunut eteenpäin. Tyttö, viime torstaina neuvolassa pituudeksi saatiin 90.6cm, joka toukokuun alussa kaksi mahtuu aivan ihanasti rattaisiin istumaan ja jopa pituuttaan makaamaan. Koppaosa odottaa sitten masuVauvelin syntymää että pääsee käyttöön. Jokos se kesäkuu kohta koittaisi... : )
Kestovaippoja täälläkin on tehty. Linja katkesi kun se pirun tarranauha loppui... Ottobre Desingnin (olisko numero 3/ 2005) kaavalla tein. Sattui tuo numero käteen ihan toisesta syystä, mutta kun näin heidän ohjeen koin tässä vaippa asiassa uudelleen syntymisen. Villahousut on neulottu, ja toiset aloitettu, nyt odotellaan uuden lankalähetyksen saapumista. Flanellia olen laittanut sisään, ja froteeta ja hamppua sekä sherpaa sisään. Saa nähdä millaisia taideteoksia sitä alkaa syntymään kun tarvikkeita on tarpeeksi... Saanpahan ommella sydämeni kyllyydestä : )
Masussa voidaan ilmeiseti hyvin jos liikeisiin on luottamista. Tuntuu että liikettä on enemmän kuin esikoisella, vaikkei hänkään mikään hiljainen ollut. Neuvola keskiviikkona ja perjantaina sitten sitä suurta mörköä kohti: joudun insuliinille ja nyt alkaa sitten se henkinen valmistautuminen eroon vauvasta yntymän jälkeen. Ehkä siitäkin selviää, kun yrittää ajatella järkevästi ja unohtaa tunnepuolen.
Mietin itse, että mitä Questille kuuluu, ja sitten tuli Mionakin mieleen toisen viestin luettuani. Toivottavasti kaikki on hyvin.
Mukavaa alkanutta viikkoa!
Jamesiina ja MasuVauveli rv. 24+3
minäkin tuossa viimeviikon puolella kyselin että mitähän mionalle ja roccolle kuuluu ja niinpä se questkin mielessä on...
kyllä nää hormoonit saa huolestumaan tosi paljon kanssa odottajista ja kaikesta muustakin paljon herkemmin...
mun ei tarvii kuin tietää että mies on päässyt töistä kotiin ja kohta pitäs olla kotona niin jos ambulanssi ajaa silloin ohi pelkään heti hirveästi että se on mies ajanu jonkun kolarin tai jotain yhtä hirveää...
tulkaat tytöt ilmottelemaan itestänne jotain jos satutte käymään lukemassa :)
ainii ja on muuten monta kertaa pitänyt sanoa siitäkin että te ketkä pääsette kirjoittelemaan vasta iltasella niin kirjoitelkaa vaan ihmeessä! kyllä uskon että monet vaikka sitten aamulla tarkistaa mitä on myöhemmin kirjoteltu... tai minä ainakin :)
ja taas pyykkäämään..
krisse rv22+2
Niin käyn minäkin lukemassa edellisen päivän pinon loppuun ennenkuin uuteen kirjoitan. Täytyyhän sitä pysyä selvillä mitä muille kuuluu. Vaikka usein olen minä joka pinon päättää..
Kelalle tuossa soitin iltapäivällä. Kun olin vähän sekaisin siitä laitanko työnantajalle hakemuksen vai vain kopion (työnantaja sanoi että kopio, neuvolatäti että hakemus). Kelalla sanoivat, että hakemus Kelalle, työnantajalle kopiot ja työnantaja täyttää oman hakemuksen ihan omalla lomakkeella. Eli sekin selvisi. Ensi viikolla viimeistään laitan hakemuksen kun ehdin siihen tarkemmin perehtymään.
Että sellaista täällä..
Kyllä täällä ihan hyvin voidaan! On vaan muka ollu niin kiirus, ettei oo paljon kerennyt koneelle.
Tänään käytiin neuvolassa ja sain kelan paprutkin mukaan. Lapsivesipunktion tuloksia odotellaan edelleen ja toivotaan että ne loppuviikosta tulis. Torstaina tulis kaks viikkoo punktiosta. Neuvolassa ei mitään uutta. Sydänäänet kuului hyvin ja laukkas n.155:tä, pissa puhdas, verenpaine vähän koholla 124/73 (mutta salmiakista en luovu;) ja hemppa tippunut 117. Tarttis varmaan käydä rautaa ostamassa. On kyllä väsyttänytkin sen verran, että arvasin ton hempan laskeneen. Painoa oli tullut 5 kiloo (en kyllä luovu suklaastakaan;D) Saas nähdä miten huomenna pärjää kun nyt on kolmena päivänä saanu nukkua parin tunnin päikkärit ja huomenna pitäis taas töihin mennä.... Seuraavan kerran olis sitten taas neuvolalääkäri viikolla 11.
G: Ihan tylsästi meidän tietsikan näytöstä ton nimimerkin nappasin, kun kaikki mitä yritin oli jo varattu. No onpahan helppo muistaa, kun on koko ajan näkyvillä.
No nyt täytyy mennä laittaan neitille iltapalaa ja käydä taas vähän vilkaisemassa olympiatapahtumia.
Öitä kaikille!
Quest ja Minni 22+3
Krisse, älä yhtään murehdi lasten " liian pientä" ikäeroa, mulla tuli ekat 3 puolentoista vuoden välein, ja oli mun mielestä juuri sopiva. Tottahan sitä oli kahdet vaipat (ainakin yö-) yhtäaikaa jonkun aikaa, mut toisaalta, sit kun ovat isoja, niin ovat isoja kaikki. Voi lykätä pihalle keskenään ja pitävät aika hyvin huolta toisistaan (tottakai välillä aina tarkistan, että ovat kaikki tallella). Ja varusteetkin tulee hyvin kierrätettyä ja on paremmin muistissa, mitä vauvakamaa on. (toiselta olenkin siirtänyt vaatteita suoraan hyllystä kolmannelle!)
G: Nimimerkki tulee samannimisestä laulusta, johon olen tosin liittänyt aika surullisia muistoja (kaksi kuollutta vauvaa)... Toivon, että tästä vauvasta ei tule kuin kesäinen lumi, joka vain hetken viivähtää yllättäen... Vaan että saan pitää hänet pitkään. Ja sitä innokkaat isosiskot ja -veljetkin odottavat. No, ei surullisia asioita sen enempää.
Meinas tulla huono-äiti-tunne, kun luki kestovaippojen ompelijoista ja villahousujen neulojista...
Mulla oli aimmilta iso kasa kestovaippoja, mut annoin pois, enkä tiedä, kehtaanko pyytää ja saisinko edes takaisin. Enkä tiedä, jaksaisinko kuitenkaan sitä pyykkirumbaa. Tuntuu, että tuota normaalipyykkiäkin on kylppäri ihan täys... Ois kyl kiva olla muutama, et päivisin vois innostuessaan käyttää. Öisin en kyl rupea, on se sen verran sottasta puuhaa tuo pikkuvauvojen kakka. Meidän ekalla ainakin oli aina kainaloita myöten vaatteet sotkussa kun käytin kestovaippoja öisinkin. Sit sain vinkin, et käytä nyt hyvä ihminen öisin kertiksiä... Vauvan unet pidentyi heti. Mut päivisin käytin kyllä. Hirveet läjät niitä kertakäyttövaippoja kyl kertyy!
No, pääasia, että saan vauvan, vaikken tällä kertaa jaksakaan niin kauheasti valmistella - ja oikeastaan en uskallakaan, niin syvällä ne pelot vauvan menettämisestä kuitenkin on! Ajattelin kyllä jonkun pussilakana ja lakanakankaan ostaa jos vaan pääsen joskus kangaskauppaan ja löydän sopivaa. Sellasesta punasesta pupukankaasta haaveilen, jollaisella äitini oli päällystänyt leikkipatjamme, kun olin pieni. Liekö mistään sen tyylistä löytää...
Nyt tämä laiska äiti menee ja pistää muksut nukkumaan. Lupasin, että saavat iltapalan jälkeen katsoa yhden videon ennen nukkumaanmenoa, mut huomasin joku tovi sitten että on jo toinen menossa...
MUUTEN, kertoilkaa, kun saatte ensimmäisiä äitiyspakkauksia, millaisia tunteita ja aatoksia sen tiimoilta!
Summersnow rv22+3
kovin kiireinen oli tosiaan viikonloppu mulla ja eilinen päivä oli kyllä moneltakin suunnalta raskas...
la-su yö venyi hirmu pitkälle kun hinnoittelin vaatteita kirppikselle (meni 1.30 asti ennen kuin pääsin sänkyyn)
kirppiksellä olis pitänyt olla viimeistään 8.00...ja heräsin sitten 8.30 :(
ja samantien oli kauhea päänsärky,eikä tietenkään ollut yhtään päänsärkylääkettä kaapissa
ja särky sitten jatkuikin siihen asti kun pääsin kotiin ottamaan lääkkeen, ei kyllä helpottanut kuin ihan vähän mutta kummiski niin että pystyi liikuttamaan päätä ilman että taju lähtee.
no nyt lopetan valittamisen :))
mites muilla meni viikonloppu?
mulla on taas kysyntää tuolla keittiön suunnalla näköjään, joten taidan mennä aamupuurolle itsekkin ja tulla kirjottelemaan uudestaan kun masu on täynnä ja ajatuksetkin kulkee paremmin :D
krisse,tytöt ja Alli/u rv22+2