Varakkaat. Mitä ruokaa ja lahjoja jouluna?
Kommentit (25)
Miks suomalaisetkin syö jouluna tollasta kauheeta einesmössöä ja kinkkumössöä jne?
Paitsi nuo oikeasti Kauniaisista olevat joilla on pihvit, hanhet ja kaviaarit.
Hyvin perinteinen joulumenu. Teen itse laatikot jne. Leipomosta haen kakun ja muutaman leivoksen jouluksi. Stockalta ja alennusmyynneistä ostan varmaan muutaman uuden joulukoristeen, mutta muuten on samat kuin ennenkin.
Tytölle Sylvanian families leluja ja Schleighin eläinhahmoja nukkekoti- ja maatilaleikkeihin. Yksi parempi mekko, mutta muulloin ostan vaatteet ja lastenhuoneen sisustustavarat ihan arkena.
Me vanhemmat emme usein hanki toisillemme välttämättä mitään, koska haluan itse valita lahjani ja miehenikään ei välttämättä tarvitse mitään. Aikuisethan voivat ostaa kaiken tarvittavan kaupoista milloin tahansa ja kun tavaraa voi ostaa muutenkin niin harvemmin sitten enää jouluna on tarvetta hankkia mitään tai tavaroista edes saa iloa.
Vierailija kirjoitti:
Miks suomalaisetkin syö jouluna tollasta kauheeta einesmössöä ja kinkkumössöä jne?
Paitsi nuo oikeasti Kauniaisista olevat joilla on pihvit, hanhet ja kaviaarit.
Jos olisit oikeasti varakas, niin tajuaisit ettei kinkuilla, ruualla ja tavaroilla tarvitse aina koreilla vaan voi syödä ihan hyvällä itsetunnolla tavallisempaakin jos siitä pitää. Lisäksi monessa suvussa perinteet määrittävät aika pitkälle mitä pöydässä on. Ei se mäti mitään erikoista ole, mutta sinänsä turhaa ostaa jos siitä ei kukaan satu pitämään. Menee vain hukkaan.
Lähdemme ulkomaille. Syömme ravintolassa mitä mieli tekee.
Lapset on teinejä. Paketteja emme roudaa reissuun mukaan. Lukiolainen sai just uuden MacBookAirin ja seiskaluokkalainen iPhone6+:n. Tein heille laatikkojoulukalenterin, saivat vuoropäivinä 1.12. alkaen vaatteita, koruja tai meikkejä. Tuli ne joululahjat ikään kuin siinä. Aikuisten kesken emme ole ostaneet lahjoja vuosiin. Mieluummin näitä kokemuksia ja matkoja.
Eipä kummempia.
Ruoaksi sitä mitä äiti laittaa.
Itse en mitään erikoisempaa laita. Glögiä tulee juotua näin joulun alla ja yksi valmis-piparkakkutaikina -levy syötyä.
Villasukat varmaan saan lahjaksi - tulee tarpeeseen. Itse annan äidille puhelimen tänä vuonna, siskon lapselle 'tilauksen' mukaan ja muut saa konvehtirasiat :D