Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avautuminen idiooteista vuokralaisista

Vierailija
17.12.2015 |

Muutimme muutama vuosi sitten mieheni kanssa yhteen ja laitoin vanhan kolmioni vuokralle. Kaksi aiempaa vuokralaista ovat olleet oikein mukavia ja harmittomia. Kesällä kolmioon muutti vuokralle pariskunta, joka myös vaikutti kaikin puolin mukavalta, mutta.....

Kolmio on kaikin puolin erittäin siisti ja hyväkuntoinen. Kaikki toimii ja pieni pintaremppakin tehtiin ennen näitä uusia vuokralaisia. Pariskunta kävi kahteen kertaan katsomassa asuntoa ennen vuokrauspäätöstään. Nyt pariskunta kuitenkin soittelee viikottain valittaakseen milloin mistäkin. Kaikki on huonosti ja kaikessa on vikaa. Esimerkiksi yksi valituksen aihe oli muuton jälkeen, että lattiassa olisi mustia naarmuja. Kävin katsomassa ja selvisi, että lattiassa oli märällä rätillä pois lähteviä tahroja, jotka olivat tulleet pariskunnan oman muuton yhteydessä. Muita valituksen aiheita ovat olleet esim:
- "Suihkun hana on huonolaatuinen ja kulunut kohtuuttomaasti normaalissa käytössä" - Selvisi että suihkuun oli kerääntynyt kalkkia pariskunnan omassa käytössä. Heitä joutui ohjeistamaan kalkin putsaukseen!!
- "Parvekkeella on kaksi vaarallista koukkua" - Parvekkeella on pidikkeet seinissä pyykkinarua varten ja samanlaiset on jokaisessa asunnossa ko. talossa.
- "Jääkaappi on rikki" - eivät osanneet säätää lämpötilaa.
- "Ikkuna ei aukea" - kyseessä raolleen avautuva tuuletusikkuna, jonka ei kuulukaan aueta levälleen.
- "Peilikaappi on rikki" - kyseessä magneetilla sulkeutuvat peilikaapin ovet, joissa ei erikseen ole mitään lukitussalpaa.

Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Lisäksi pariskunta yrittää saada edellisen asukkaan piikkiin asioita, jotka ovat itse hajottaneet. Harmi vain, kun minulla sattuu olemaan tarkat kuvat ja todistukset siitä, missä kunnossa asunto heille vuorattiin. Ei mene läpi.

Ovatko ihmiset oikeasti näin törkeitä ja uusavuttomia? En ole koskaan ennen törmännyt vastaavaan!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni eräs niuho vuokralainen soitti tuohtuneena myöhään illalla että asuntoon tulee jostain toiselta parvekkeelta tupakansavun hajua. Mitäs helvettiä minä sille asialle voin?

Vierailija
22/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tämä valittaminen joka asiasta on hyvin yleistä. Itse olin vähän aikaa vuokraamassa asuntoja ihmisille ja soittelivat minulle, jos oli jotakin asiaa yms. 

Lapset piirtelivät seiniin, jääkaappi muka rikki, kun sisälle tuli vettä(takana se aukko mistä vesi menee pois oli tukossa liasta). Seinät liian täynnä jälkiä ja olisi pitänyt maalata koko ajan, sauna muka homeessa(vaikka ei todellakaan ollut). Oli useampia ihmisiä, jotka eivät siivonneet IKINÄ. Järkyttävää käydä sellaisissa kämpissä. Jätettiin vuokrat maksamatta ja lähdettiin sen sijaan ulkomaille lomailemaan. Yksiöt eivät kelvanneet varattomille opiskelijoille, vaan olisi pitänyt olla kaksio. Yllättäen oli kyse sosiaalipuolen asiakkaiden lapsista. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ei se asunnonvuokrausbisnes ole oikeasti niin helppoa kuin voisi kuvitella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat vuokralaiset on hieman ongelmaisia, luottotiedot menettäneet nuoret. Kela/sossu maksaa vuokrat suoraan tilille, eivätkä uskalla valittaa mistään kun pelkää menettävän asunnon kun ei saa mistään uutta tilalle. Tai sitten ei vaan kiinnosta.

Sitten kun lähtevät niin sossun rahoilla uusitaan asunto, kun se on niin luokattomassa kunnossa.

Vierailija
24/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tarinoita hankalista vuokralaisista, mutta itselle jäi kahdesta aiemmasta asukkaasta niin hyvä kuva, että en osannut kuvitella tällaisia. On tässä silmät auenneet. Harmittaa kun asuntoon olisi ollut paljon muitakin halukkaita muuttajia ja olisi ilmeisesti pitänyt valita joku muu. Mutta mistä olisi voinut etukäteen tietää, että moisia uusavuttomia nillittäjiä saan riesaksi.

ap

Vierailija
25/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sulla on sentään mahdollisuus heittää ne pihalle, tai ainakin sulkea puhelin. Mulla ei ole, kun välillä mun työtäni on kuunnella tota paskaa aamusta iltaan, kun TÄRKEÄT ASIAKKAAT ovat ostaneet KALLIIN ASUNNON edustamaltani yhtiöltä ja kun ei edes IKKUNA TOIMI.

NO KÄÄNNÄ SIITÄ VITUN KAHVASTA TAMPIO!!!

Eiku hups, piti sanomani, että hyvä rouva, siinä ikkunan reunassa on sellainen metallinen kahva, puolivälissä. Juu, juuri siitä kun kääntää sivulle vasemmalle, ikkuna aukeaa. Ai ei tapahdu mitään? No koittakaa kääntää oikealle, kun en juuri nyt muista minkä kätinen ikkuna teillä on. Juu, olen pahoillani kun juuri tämä yksityiskohta ei ole jäänyt mieleen teidän asunnosta. Kyllä sitä voi ihan reippaalla otteella kääntää, ei se hajoa. Kyllä se on aivan toimintakuntoinen ikkuna, nykyajan ikkunat on tiivistetty niin hyvin että se on vähän jäykempi kun mitä ehkä olette aiemmin tottuneet käyttämään vanhassa asunnossa. Rohkeesti vaan kahvaa käntämään!

Vierailija
26/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo vuokralaiset av:lle kyselemään. Jos me neuvotaan soittamaan vuokranantajalle, on "hätä" aito. Ehkä ovat asuneet samassa tutussa paikassa, ehkä toisen kotona, eivätkä ole kokeneet näin eksoottisia juttuja vielä.

Vierailija
27/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos turhat valitukset vielä jatkuvat, niin sano reippaan iloisesti, että mitäpä jos muutatte muualle, koska tämän asunnon taso ei kelpaa. Kopioi tai linkkaa jotain Marttojen sivuja kodinhoidosta, siivouksesta jne. lisäksi.

Vierailija
28/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helppo tilanne ap sulla. Tuttavani joutuivat lopulta siivoamaan p##kaa vuokralle antamansa asunnon seiniltä kun sukset meni ristiin vuokralaisen kanssa. Kyse oli siis selkeästi jatkuvasti myöhässä olevista vuokrista.

Ap:n kuvailemat jutut ovat silkkaa tyhmyyttä ja uusavuttomuutta! Tässä hyvä muistuttaa kaikkia vanhempia, kasvattakaa niitä lapsianne ja opettakaa niille normaalia elämää!

Vierailija
29/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi vielä huonommin. Remontoitiin kämppä edellisten (siistien) asukkaiden jälkeen, olivat asuneet siinä 6 vuotta, joten pinnat oli jo vähän kuluneet. Otettiin kuvia suunnilleen kaikkialta, mistä keksittiin. Vuokralainen kävi 2 kertaa katsomassa, mitään vikaa ei löytynyt. Paitsi se, että en antanut avaimia ennen kuin sain vakuuden. Siihen meni koko heinäkuu, muuttamaan piti päästä heinäkuun alussa. Kuun lopussa sain rahat ja annoin avaimet. Elokuun vuokran maksoivat, mutta sitten alkoi valitus. Asunnossa haisi ja se oli huonosti siivottu. Siivouksen oli tehnyt siivousfirma, heillä oli kuvat ja tarkastusraportti siitä, että esim. hajulukot puhdistettu samoin kuin lattiakaivot. Nyt oli lattiakaivossa hiuksia ja se oli minun vikani.

Syyskuussa vuokraa ei tullut, tuli lakimieheltä 40 kohdan lista asioista, jotka asunnossa odottivat korjaamista. Ja koska kämppä oli asumiskelvoton, ei vuokraa tarvinnut maksaa. Listalla oli todella vakavia puutteita kuten se, että sieltä puuttuivat verhotangot (katossa oli kiskot) ja peilikaappi (peili siellä oli, kaappia ei ole ollut koskaan), parketissa oli naarmuja (asukkaan itsensä aiheuttamia), tuuletusikkuna ei avautunut kokonaan (ei kai, kun se on tuuletusikkuna), yläkerrasta puuttui pesukoneliitäntä (alakerrassa oli) ja pahin kaikista - vuokranantaja ei käynyt hoitamassa pihaa vaan vuokralainen joutui itse kastelemaan kukat ja leikkaamaan nurmikon.

Asia on oikeudessa - ihan totta.

Tässä on varmaan hyvä kiteytys siitä miten paskaa bisnestä asuntovuokraus on. Jos oikein hyvin käy, saat satojen tuhansien sijoitukselle muutaman prosentin vuosituoton.

Jos huonommin käy, lukekaa lainaus. Tuollaisessa tapauksessa myös toteutunut tuotto jää rajusti miinukselle ja vitutukseen saattaa kuolla. Ilmeisesti jotkut luulevat että parin sadan vuokrayksiö vastaa loistohotellia.

Kulut myös nousevat piensijoittajalla joka vuosi mutta silti jotkut vitun sossurotat valittavat jostain 20 euron vuokrankorotuksesta.

Vierailija
30/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokralaisista on muuten vaikea päästä eroon, jos kuitenkin maksavat vuokransa ajallaan.

Miten niin vaikeaa? Irtisanoo sopimuksen ja ilmoittaa syyksi että tarvii asunnon omaan käytöön. Olipa vaikeaa.

Ei kai sopimuksen irtisanomiseen mitään perusteluita vaadita. Sen kun irtisanoo, ja sopimus päättyy 3 kk:n kuluttua, jos ovat alle vuoden asuneet. Vai miten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi