Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*+*+*ENSIKOT MAANANTAINA*+*+*

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksulle pahoittelut sukulaisesta!!!

Kandivaihe: Mä olen aivan koukussa Frendeihin. Voisin katsoa niitä aina ja ikuisesti. Frendit on parhaita. Surullista kun niitä ei enää tehdä. Onko sulla montakin tuotantokautta itselläsi? Mä en ole saanut ostettua kun vasta 2. Mutta hiljaa hyvä tulee...

Noista pikkuisista vaatteista on ollut puhetta. Mä olen viime syksynä käynyt kirpparilla ostaa muovipussillisen vauvan vaatteita ja kutonut yhdet töppöset. Suunnitteilla on alkaa kutomaan hanskoja, sukkia, paitoja... Niitä on ihana tehdä, kun aikaa ei mene kauaa, koska on niiiin pieniä! Pitäisi vaan ostaa lankoja! Pirkka lehdessä oli niitä hyviä ohjeita ainakin.

Täällä on oviksen bongaukset käynnistyneet. Eikä ole vielä näkynyt kun 3 haaleeta viivaa. Nyt kp 12/25-31. 2 tikkua on enää jäljellä, eli toivon oviksen olevan jo pian, mutta kaipa sitä on sitten mentävä apteekista ostaa lisää. Pupuilut aloitettiin vasta eilen, mutta nyt sitäkin on jatkettava reippaaseen tahtiin.... Eli olis hyvä pupuilla nyt jokapäivätekniikalla siihen asti kunnes se mahdollinen ovis löytyy!

Toivottavasti aurinkoista maanantaita kaikille!!!!!

+++++

Vierailija
2/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oletkin masu aikaisessa ollut liikkeellä.. Taas tosi hiljaista täällä, missä kaikki Enskat on???? *huhuilee* Tulkaahan ilmoittelemaan itsestänne!

Oma napa; No, se täti tulla tupsahti la aamuna ja kp 38 vaihtui kp1. Elikkäs kp3/25-37 elellään:(( Elikkäs enää ei kierroissa mitään logiikkaa.. No uuteen yritykseen uudella innolla, ei saa vielä luovuttaa vaikka siltä jo tuntuukin!!

Mukavaa alkuviikkoa kaikille, palailen myöhemmin kun täällä ehtinyt joku muukin käydä kirjoittelemassa=)

A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitten olin viikonlopun kipeänä. Piti aivan lähteä töistä kotiin perjantaina, kun oli niin ikävä olo ja kuvotus. Saatoin kyllä syödä eikä oksentaa tarvinut... Mutta lähes vuorokauden olin niin kipeänä mahasta, ettei oikein tiennyt miten päin olisi voinut olla.

Kipu oli enimmäkseen koko alavatsalla, siinä navan alla, mutta ylävatsassakin oli sellainen turvottava olo ja polttelua... Lämmöt oli/on normaalia korkeammalla, mutta olo ei silti ole kuumeinen.

Viikkoa aikaisemmin tunsin oviskipuja, joten tietysti sitä haluaa vauvakuumeisena toivoa, että tämä vatsakipu olisi johtunut vauvoihin liittyvistä asioista. =) Kiinnittymiskipuja kenties tai edes jotain...

Ja ainakin sen tuskan kesti, kun ajatteli vain, että ei tämä ole mitään vakavaa... jospa olisin vaikka raskaana! =)

Nyt olo on jo jokseenkin normaali, mutta kyllä alavatsalla silti on sellaista lievää painontunnetta... Eihän tässä auta kuin odotella, että saa testata. =)

-cactus-

Vierailija
4/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin täällä luuhaan...

Viikonloppuna en koneelle ehtinyt kun meni taas molemmat päivät tontilla... ja tällä viikolla jatketaan, hommaa riittää! Onneks on kuitenki jaksanu pupuillakin, kun on nääs kp 19/29-31...

Cactus, mitkä kp:t sulla on menossa? Jos se todella ois SITÄ... Peukut on pystyssä!

Ja Auroralle pahottelut tädistä, tai ilmeisesti toisaalta onnittelut ettei tarvi elää epätietosuudessa vaan pääsee uuteen kiertoon.

Omasta ).( sen verran vielä et mul ois vihdoin aika gynelle ens viikolla, ihan rutiinitsekkaus siis. Jos oliskin tärppi käyny, niiku kovasti toivotaan, niin eihän siitä tarkastuksesta voi olla mitään haittaa, siis sikiölle (sillon kp 28)?? Papa varmaan otetaan kuitenki... Muistelisin kuulleeni että siitä ei ois haittaa mut onks teillä parempaa tietoo? Aattelin vaan...

No mut tämä tällä kertaa! Kivaa tätä viikkoa!

JoJo

Vierailija
5/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp on 29/35...

Ja siksi sitä niin kovasti just toivois, kun ovulaatio oli oletettavasti just edellisen viikon pe-la, niin olis kiinnittymisen suhteen aika sopiva aika...

-cactus-

Vierailija
6/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan ollut hiljaista minunkin osaltani täällä ensikoissa, koska en päässyt viikonloppuna kertaakaan katsomaan tilannetta. Pikkuveli oli kylässä, enkä tietenkään voinut käydä vauvasivuilla hänen nähtensä.

Tänne kuuluu hyvää siinä mielessä, että nyt vasta tänään sain oikeasti luvan vauva-yritykseen, sillä kävin labrassa mittauttamassa pitkäaikaisverensokerin ja se oli loistava. Sen pitää olla hyvä ennen yritystä. Ja huomenna on myös eka virallinen pillerin lopetuspäivä, sillä tähän asti kaikki on mennyt niinkuin aina, eli viikon tauko on ollut meneillään. Mutta nyt en sitten jatkakaan enää ehkäisyä, jee!

Vierailija
7/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että yritys alkaa nyt oikeasti! Itse tuijottelen haikeana pilleriliuskaa, jossa on vielä 26 kappaletta jäljellä. Ja niidenkin jälkeen käytetään ehkäisyä ainakin reilu kuukausi..

Masu, mulla on nyt tuotantokaudet 5, 6 ja 7 itselläni. Aikaisemman osat ollaan vuokrattu Makuunista 2e/kpl, ja ollaan nyt katsottu niitä oikein projektina tämän vuoden alusta alkaen. Ollaan aina pari kertaa viikossa vuokrattu yksi dvd, ja eilen tosiaan " korkattiin" jo tuotantokausi 5.

Oli muuten aika hölmö olo, kun Phoebe synnytti kolmoset (jossain neloskaudella), ja se vaan vähän irvisteli kivusta. Ei anestesialääkäriä, ei erityistarkkailua monikkojen johdosta, synnytyksen kesto ehkä kaksi tuntia! Vitsi että jenkit osaakin esittää kaiken niin kaunistellusti! Eikä tuollainen ole mua ennen häirinnyt, mutta nyt kun on lukenut noita synnytyskertomuksia täältä palstoilta, on vähän realistisempi kuva synnytyksestä.

Toisaalta, voipahan uskotella itselleen, että " helppoa se on, kun Frendeissäkin niin sanottiin" ;)

Vierailija
8/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan hiljainen viikonloppu! Me lähettiinkin yllättäen kavereiden luo lauantaina aamusta ja kotiuduttiin eilen vasta myöhään, joten jäi viikonloppuna kokonaan palstailematta. No varmaan tekee välillä hyvää ottaa vähän etäisyyttä tähän kuumeiluun.

Nyt oon aika rauhallisella mielellä tämän kierron suhteen eli en elättele (juuri) mitään toiveita plussan suhteen (kun pupuiltiin vaan pari pv ennen ovista, muttei oviksen aikaan) ja suunnittelen jo seuraavaa kiertoa. Täti saapunee perjantaina. Tissikipukin alkoi odotetusti viime perjantaina. Poikkeuksena edellisiin kiertoihin on se, että nyt mulla on koko rinnat tosi kipeet, kun yleensä vaan nännien alta ja vaan painelemalla. Nyt ei voi esim. portaita loikkia vauhdikkaasti alas, vaikka on tukevat liivit päällä, kun tuntuu niin kipeeltä.

Hienosti olen kuitenkin saanut itseni olemaan ajattelematta, että se voisi olla raskausoire! *taputtaa itseään ylpeänä olalle*

Kaikki tutkimukset on nyt tehty ja aika lääkärillekin varattuna tuloksien kuulemista varten.

Mä tykkäsin kanssa siitä Brokeback Mountainista. Tosi hyvät näytteilijät, komeet maisemat ja koskettava tarina! Voisin suositella!

Se omasta navasta¿

[b]Naksu[/b]: pahoittelut negasta! Ja onnittelut synttärin johdosta! Oli kovasti kivaa järkännyt mies sulle lahjaksi! Toivottavasti piristi kaiken kurjuuden kerkellä!

Ja [b]Aurorallekin[/b] pahoittelut tädin-ryökäleestä! Onpa tylsää, jos sullakin nuo kierrot noin alkaa sekoilla! Äläkä nyt tosiaan luovuta, vaan uutta yritystä kehiin!!!

[b]Cactuksellakin[/b] piinaviikko alkaa käynnistyä¿ Kun oiskin kiinnittymiskipuja! Peukut on pystyssä plussan puolesta! *bd*

[b]JoJo[/b]: gyn.tutkimuksella ei ole vaikutusta vaikka raskaus oiskin alkanut. Papa-kokeeseen voi mun mielestä mennä raskausaikana, mutta oliko sen niin että sitä suositellaan tehtäväksi alku- vai loppuraskaudesta¿ Enpä nyt muistakaan! Tuota pitää varmaan kysyä lääkäriltä.

[b]Maitikka[/b]: voittekin huomenna juhlistaa ystävänpäivän lisäksi virallista yrityksen aloittamisen päivää! ;)

[color=deeppink]Miten Ensikot aikoo viettää Ystävänpäivää?[/color] Me ei paljoo olla tuota päivä vietetty, mutta pikkulahjan ajattelin miehelle käydä ostamassa.

[color=blueviolet]Ja ketkäs piianilee tällä viikolla?![/color]

Diotima kp 29/32? (29-46)

Vierailija
9/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista oli sivuilla vkonloppuna kun kävin lukemassa pinoa. Kuten itsellänikin varmasti muillakin touhukas vkl?!? Piti käydä ulkoilemassa kun ilmat oli niin hyvät ja kyläiltiin myös.

Cactus: Peukutan täällä sun puolesta, että saat + uutisia!! Jotenkin oireet kuulostaa erikoisilta vatsataudiksi ym...

Oma napa: Vatsaa on kivistänyt jo useita päiviä siihenmalliin, että tätsy taitaa tulla kylään vaikka salaa toivon, että kipu olisi raskaudesta johtuvaa.. Ilmoittelen tänne, miten naisen kävi.

Oikein mukavaa viikon alkua kaikille :O)

- JP -

Vierailija
10/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui laittaa, että nyt kp 26/27-29.

Vierailija
11/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Ystävänpäivän kunniaksi menemme Sports Academyyn katsomaan brittifutista miehen kanssa. Ei ehkä vastaa romanttisuudeltaan jotain kynttiläillallista, mutta illan epäonnistumisen mahdollisuus on nolla :)

Vierailija
12/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,tosiaan masu ja kandivaihe: täältä huushollista löytyy kaks, jotka kattois frendejä vaikka aina:) Meil on kaikki tuotantokaudet, niit on kertyny täs parin vuoden aikaan ja nyt jo löytyykin jo kaikki hyllystä.Joskus katellaa ihan hirveesti niitä putkeen. Joululomalla katoin melkein kokonaa kaikki ne. heh. Tuli siis oltua pikkasen telkkarin ääressä. Mut ne vaan on niin hyviä:) Aina niille jaksaa nauraa vaan uudestaan ja uudestaan.

Mä oon täällä ihan väsyksissä. Makoilen sängys tän aknnettavan kans. Mies läks töihin melkein heti, ku mä pääsin kotiin. Tylsä päivä. Koulu stressaa ihan älyttömästi, en jaksais ollenkaa.. Täti on ilmeisesti nyt vihdoin häipynyt ja se on kiva se. Uusi yritys alkakoon:)

Auroran puolesta voin tanssia tädin karkotus tanssin, ettei viipyis kauaa. *tiddittiiddiii (tanssii)*

Oli kyl hiljasta viikonloppuna, missäs kaikki oli??

Simmut painautuu melkein kiinni. Koht nukun ihan varmast vaik kuinka yritän pitää simmut auki.

heihei.ja plussatuuuuuulia++++++++++++++

Vierailija
13/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt miehuksen kanssa päättänyt, että menoa on hiukan hidastettava. Jotenka aiemmin hyvinkin aktiivisena koneen naputtelijana päätin, että jätän tän palstailun toistaiseksi vähemmälle - yritän ainakin! Tietty käyn aivankin varmasti silloin tällöin lukemassa teitin kuulumisia.. Iski taas niin raskaasti toi todellisuus kasvoille, että aateltiin,ettei tää näinkään voi jatkua. Kyllä musta meinaan tulee katkera akka jos viiskymppisenä huomaankin, että lasta ei ole, ja koko ikä on mennyt sitä haikaillessa.. Nyt vaan toivon, että tämä uusi muutos kävisi niin helposti ku sitä vois ajatella! ;)

Mutta siis paljon plussaonnea kaikille! Enköhän jatkossakin aina välillä käy jotain rupattelemassa!

Vierailija
14/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väki on palaillut koneen ääreen - mukavaa! Mutta kuten tuolla vkonlopun pinkassa mainitsinkin, niin ois varmaan ihan hyvä saada muutakin ajateltavaa kuin tää kuumeilu ja palstailu koko ajan. Eli varmasti hyvän päätöksen olet tehnyt, Naksu! Tsemppiä vähentämiseen ja plussasädetystä muutoin!

Kylläpäs Auroraa piinattiin pitkään, mutta hyvä kun nyt pääsit uuteen kiertoon. Nyt vain ovista odottelemaan...

Masulle bongausonnea! Mulla kun nuo kierrot on nyt venyneet siihen 33 päivään, niin ovisplussan bongasin tässäkin kierrossa vasta kp 20 tietämissä. Eli voipi olla ettei sullakaan ihan nuo tikut riitä. Pikaista bongausta kuitenkin toivon sulle!

Hienoa Maitikka, että kaikki oli kunnnossa. Onnea ensimmäiseen " yritys" kiertoon!

Itse mietin tuossa tämän kierron alkajaisiksi, että yritän olla miettimättä mahdollisia tärppejä ym. mahdollismman paljon. No sitten kun ovis antoi itseään odottaa, niin meinasin jo hermostua. Sen jälkeen ajattelin, että nyt kyllä ihan varmasti odottelen ihan rauhassa kunnes menkat mahdollisesti myöhässä. En edes kuullostele masualuettani mahdollsia oireita varten. Ja kuinkas sitten kävikään: tänään on alavatsaa vihlonut ja pistellyt tavalla, jollaisella ei aiemmin koskaan. Ja oviksesta suunnilleen neljä päivää. Joten arvatkaapa vain, joko yhtäkkiä mieleen pongahti ajatus, et oisko nää nyt niitä kiinnittymiskipuja. Mutta nyt vaan jäitä hattuun tälle akalle ja vasta ensi viikon lopulla mahdollista testausta, jos aihetta vielä silloin. (Ja onkin tooosi helppoa...!!! :D)

Joten Cactus ja Dio, ymmärrän täysin, että ajatukset harhailee, vaikka itselleen muuta uskotteleekin. Peukut täällä terhakasti teille pystyssä!!!

Huomenna olis sitten ystävänpäivä. Mä en oikeestaan ole kovasti sen fani, mutta muutamalle ystävälle lähtee mukava tekstari ja omalle kullalle ostin sellaisen söpön nallukan, joka köllöttelee [color=red][size=5]♥[/size][/color]tyynyn päällä ja jonka vois laittaa vaikka auton takaikkunalle.

Tädin riivaamille voimia ajaa akka mäjelle ja ihan kaikille hyvää mieltä ja plussasäteitä(niin oviksen bongailuun kuin siihen toiseenkin...)

-Amy, kp 25/29-33(?)

Vierailija
15/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa! Kävin tänään sielä lääkärissä kontrollikäynnillä aiemman vaivan takia. Kaikki näyttäis olevan ok. Yx labrakoevastaus jäi saamatta, mutta kyllä tuo lääkärismies mut terveeksi jo julisti! Ei kuulemma enää tarvi tuon asian takia sinne mennä, jos tuo labrakoekin on ok!

Ei me sitten jaksettu ukon kanssa oottaa tähän päivään asti (oli tarkoitus aloittaa pupuilut vasta tämän pvän jälkeen tai seuraavassa kierrossa) vaan vähän etukäteen jo pupuiltiin pe-iltana, kun kp oli jo 14. Ja lauantaina tunsin elämäni ensimmäiset oviskivut, niitä oli vas.alavatsalla, sellasia nippailuja ja painontunnetta. Lauantai-iltana se tunne siirty keskelle vatsaa ja eilisillan pupuilujen jälkeen kivut hävisivät kokonaan. Eli kovasti elättelen toivoa, että nyt tärppää! Kp on nyt 17, joten ajattelin, että jospa pillereiden jäljiltä kierto olis 28, joten ovistuntemukset osui ihan oikeaan aikaan. Limoja en bongannut, mutta tuon mahakivun kyllä. Täytyy kai sitä myöntää, että kävin tänään elämäni ensimmäisen raskaustestin ostamassa jo varalle, jos sitä ens viikolla pääsis testaileen. Myös Multitabseja piti käydä hakeen.

Selvis viime viikolla, että yx sukulainen on kans raskautunut, joten mukava on ollut vaihtaa sen kanssa ajatuksia. Mä tietysti oon ihan hermona sille selittänyt näitä kroppani vinkeitä.

Ja vielä tuohon vaatekeskusteluun lisätäkseni, kun sanoin aiemmin etten mitään ole ostanut, niin 18v., kun muutin pois kotoa siivottiin meidän varasto ja nappasin sieltä mukaan laatikollisen meidän vanhoja vauvan vaatteita, joita tuskin omalle lapselleni viitsin päälle laittaa, mutta onhan noita tullut vuosien varrelle hypisteltyä.

Hyviä illan jatkoja kaikille ja ++++tuulia!

Hoyt

Vierailija
16/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun lempparit Nyt oon jo useamman viikon ajan jumittanut telkkarin ääreen töiden jälkeen. Ostin miehelle viimeisen tuotantokauden yhtenä 30v lahjana...itseäni " hiukan" ajatellen.

Oon ollut jonkin aikaa poissa kun tämä palsta on semmoinen, että tulee liikaa ajateltua vauvajuttuja. Ja kun en tahtoisi liikaa itseäni lietsoa. Nyt on kp 42 eikä tätiä kuulu ei näy. Kolme negaa olen testannut, ja gyne sanoi että odotellaan kp 60 saakka. Ahdistavaa. No, tämän tiesin olevan tulossa. Miksi pitää olla mieleltään sellaine että kaiken pitää tapahtua heti eikä viidestoista päivä.

Plussapölyä kaikille!!

Vierailija
17/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vihdoin jaksoin alkaa naputteleen teille kuulumisia. Neuvolassa kävin viime viikolla ja terkkarin katsottiin la:ta. Se on laskureiden mukaan 14.9., mut mun kierto oli niin hassu, ennen plussaa, joten toi varmistuu parin viikon päästä eka ultrassa. Eli Dio, jos haluat, niin päivitä toi la tieto mun kohdalle.

Raskausoireista: jokapäiväinen krapula (ällö, etova olo) kesti pari viikkoo ja sen jälkeen alkoi ihan mieletön väsymys. Hyvä kun illalla jaksaa puol kymppiin valvoo. Ja tissit on kasvanut ja ovat niin kosketusarat, et huhhuh!

Tälle kuumeilupuolelle on tullu uusia enskoja, joten teille kaikille tervetuloa tälle palstalle ja aikanaan sit tuonne odotuspuolelle. Toivottavasti kaikki pääsisitte pian tuolle toiselle puolelle!!!

Onnea kaikille siihen plusssan metsästykseen!!! Plussatuulia ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Helmi-75 rv9+4

Vierailija
18/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka pv vaklaamassa teiän kuulumiset!

Pahoitteluni Naksulle ja muille tädin riivaamille!Mites fiolla kävi?

Elä Dio nyt vielä heitä kirvestä kaivoon,meilläki eka tärpis pupuiltiin ainakin 3pv enne ovista(oli just sillo se ainut kerta ku tikut käytössä) ja tässä joko 2pv tai 4pv ennen ;)Simpat on siellä hyvissä asemissa jo oottamassa munaskuukkelia ;)Plussaonneee!!!!

Mitäs mun rakkaalle moolille kuuluupi?

Täällä ei voida hyvin...:(Eilen se sit tapahtu;laatta lens kaaressa illalla......tää itkee tihrustaa monta kertaa pvssä kun on niiiiiiin paha olla kokoajan,ku ei ees muista miltä hyvä olo tuntuu.Kyllä mä tiiän että se helpottaa jossain vaiheessa mut ei se lohduta kun 4 viikkoo jo kärsiny pahoinvoinnista ja sitä saattaa parhaimmassa tapauksessa kestää rv16 asti.Toivottavasti ei nyt sentään mun kohalla,paitsi jos mun tuurin tietäää niin......;)

Neuvolalääkäri on torstaina ja np-ultra 9.3 ;)Ku sais ees jonku varmistuksen että siellä kans on joku ;)

Kaikille paljon plussaonnee ja hyvää ystävänpäivää jo etukäteen enskakullat!!!!!

-Pepsi ja vompatti rv9+0

Vierailija
19/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinusta Helmi! Ajatella, että aika menee näin nopeesti, kun sullakin on rv:t jo päälle 9. Toivotaan, että teillä menee kaikki hyvin masuasukin kanssa!!

Niin, ja ties vaikka Hoytilla olisi tärpännyt! Toivotaan niin! Ja joku muukin oli kohta piinailemassa...toivotaan parasta!

Täällä on alkanu kauheet kivut alavatsalla, ilmeisesti oviskivut! Eipä oo ennen näin kovia kipuja ollu, mut ne kivut on vaan just sillä puolella, jolla ei oo enää munatorvea. Että eipä tarvii ootella ihmeitä tässä kierrossa. Jospa tää vauvakuume tässä ehtis vähä laantua, kun saa taas seuraavaa kiertoa ootella. Kp vasta 11, joten aikaa on vielä tädin tuloonkin.

Muille plussatuulia+++++++!

Vierailija
20/20 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päivitän Helmi sun la:n listaan!

Pepsis: kiitos lohduttavista sanoista! Voi kun kävisikin tuuri ja tärppäisi huonosta ajoituksesta huolimatta! Tahtoo kanssa odotuspuolelle jo siirtyä!!!

Naksu: ymmärrän sun mielialan! Tuu sit kuitenkin joskus kertomaan kuulumisia!

Moolia ei näy, ei kuulu?! Missä oot?!