Nenänielun kirvely
Nenänielun karvastelu/kirvely/särky. Vähän kuin olisi pientä kurkkukipua, mutta se on siellä ylempänä. Mistä mielestänne silloin on kysymys eli miten tulkitsisitte?
Kommentit (12)
Poskiontelon tulehduksessa nieluun valuva erite ärsyttää noin
Mitään ei valu kylläkään. Ilmeisesti joku virus yrittää iskeä? Vähän kipeä olo tullut tässä päivän mittaan kyllä. Lämpöä ei ole.
ap
Voi olla. Mulla itselläni nenän takaosan ja kurkunpään kirvely yms. on mitä ilmeisimmin liittynyt refluksiin. Mitään oireita mahassa tai ruokatorvessa en ole tuntenut, mutta kurkun polte on välillä ollut karmeaa. Ja pääasiallinen aiheuttaja sille on eräs lääke, jota nyt osaan välttää.
Olisko nenän limakalvojen kuivuutta?
Mulla on pienten allergiaoireiden yhteydessä ollut tota (siitepöly keväisin).
Voi olla että jokin virus koettaa tehdä pikku flunssaa. Tai yskänrokko tulossa. Juo lämmintä ja lepäile.
Kiitos kommenteista :) . Päivitystä. Flunssa näyttää nousevan. Huomenna näkee viimeistään.
Tuo limakalvojen kuivuus on kyllä totta. Nenään katsonut lääkäri on sen monesti todennut. Mutta se taitaa itselläni olla kuiva aina, kuitenkaan ei kirvellä kuin harvoin.
ap
Ap tässä vielä.
Täytyy tarkentaa että kärsin tuosta nenänielun ja varsinkin kurkun kirvelystä/karvastelusta USEIN. Tulee ja menee. Tyypillisesti on korkeintaan muutaman tunnin ja sitten häviää. Voi olla monta kertaa kuukaudessa.
- mitään eritettä ei valu poskionteloista, sen kai huomaisi
- mahansisältöä ei yleensä nouse ruokatorvesta, ei kai silloin voi olla refluksiakaan
- esiintyy myös ei-siitepölykautena eli esimerkiksi talvella
- suun ja nenän limakalvojen kuivuutta on; nenän kuivuus todettu useasti tähystämällä; käytössä kuivattavia lääkkeitä
- myös silmät ovat kuivat, silmätipat ahkerassa käytössä
Lähes joka päivä laitan nenäöljyä (yöksi), laitan suuhun kosteuttavaa geeliä (yöksi) .
Onko mitään muita vinkkejä, kanssaoireilijoita?
Ap
Mulla tuo "oire" tietää flunssaa.
Saahan sitä ölla.