Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi todella kaukana kärjestä elämänlaadussa

Vierailija
17.12.2015 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015121720846166_uu.shtml

Vieläkö joku kuvittelee Suomen olevan hyvinvointivaltio??

t. Saksasta (sija 6.)

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana hyvinvointivaltio=korkea verotus+suuri julkinen sektori= valtio voi hyvin, mutta ei ihminen...

Vierailija
22/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla asuu sukulaisia ja tuttuja kaikissa noissa muissa maissa (paitsi lilliputtimaissa numeroilla 13 ja 19) ja kaikki sanovat että heillä on hyvät oltavat ja hyvä elämän laatu ja parempi palkkataso juuri siellä missä ovat. 

Olisin kuvitellut että Suomi olisi jotain sijalla 40-50, eli alempana kuin jotkut Romaniat jne. He sanovat aina että kun käyvät Helsingin keskustassa nykyään niin se on kuin joku haiseva ja tunkkainen ja likainen pakolais&kerjäläisGHETTO, että Suomesta saa todella kehitysmaisen kuvan. Eivät kehtaa tuoda tänne uusia ystäväperheitäkään ulkomailta koska täällä on niin karseaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt vissiin se Kokoomuksen "paremminvointivaltio"? Saatana miten noloa.

Sulkevat silmänsä kaikelta kamalalta ja ahdistavalta siellä omassa kuplassaan? Eivät tajua että oman maan naiset ja etenkin nuoret sellaiset, pelkäävät jopa liikkua ulkona nykyään koska niin paljon rikoksia tapahtuu!

Vierailija
24/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No verovaroin lapesi käynti kustannetaan muutenkin, joten me veronmaksajat maksamme paljon enemmän lapsesi käynnistä. 

Ei hyvinvointiyhteiskunta tarkoita sitä, että mistään ei pitäisi mitään maksaa.

Täällä Norjassa maksetaan vähemmän veroja kuin Suomessa, ja lasten terveydenhoito on aina täysin ilmaista.

Sama Saksassa.

Ja Japanissa.

Vierailija
25/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ilmainen terveydenhuolto ja koulutus on pelkkää silmänlumetta.

Terveyspalveluja tarvitsevilta vanhuksilta ja koulutusta tarvitsevilta opiskelijoilta leikataan vaan lisää tukia. Heivataan kaikki tänne ikänsä veroja maksaneita vanhuksia syrjään kuolemaan, sekö on kiitos kaikista niistä verorahoista joita ovat tuottaneet tänne yli kuuskymppisiksi saakka?! Nykyisiin veronmaksajiin eli koululaisiin ja opiskelijoihin ei sijoiteta tarpeeksi. Jopa tp-paikanhakijoita (joiden joukossa paljon elintasopakolaisia) ruokitaan paremmin kuin koululaisia, opiskelijoita ja vanhuksia!!

Vierailija
26/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 korjaa: TULEVIIN veronmaksajiin eli koululaisiin

Vierailija
27/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla asuu sukulaisia ja tuttuja kaikissa noissa muissa maissa (paitsi lilliputtimaissa numeroilla 13 ja 19) ja kaikki sanovat että heillä on hyvät oltavat ja hyvä elämän laatu ja parempi palkkataso juuri siellä missä ovat. 

Olisin kuvitellut että Suomi olisi jotain sijalla 40-50, eli alempana kuin jotkut Romaniat jne. He sanovat aina että kun käyvät Helsingin keskustassa nykyään niin se on kuin joku haiseva ja tunkkainen ja likainen pakolais&kerjäläisGHETTO, että Suomesta saa todella kehitysmaisen kuvan. Eivät kehtaa tuoda tänne uusia ystäväperheitäkään ulkomailta koska täällä on niin karseaa!

Olen aina ajatellut näin, vaikka en ole ulkomailla asunutkaan. Ankeus on sanana hyvin kuvaava.

Vierailija
28/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sitä nyt aina olla kaikessa paras. Sielä oli 164 maata vielä meidän jälkeen kuitenkin.

Vierailija
29/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vuonna 2011 Suomi oli listalla yhdeksäntenä! Olemme menossa viemäristä alas todella lujaa vauhtia. Suomesta tulee vielä täysi kehitysmaa.

Vierailija
30/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä vuonna 2011 Suomi oli listalla yhdeksäntenä! Olemme menossa viemäristä alas todella lujaa vauhtia. Suomesta tulee vielä täysi kehitysmaa.

Vai olisko kuitenkin niin, että muut maat ovat edistyneet vuodesta 2011? Ja hyvä niin, eikö sen eteen ole tehty globaalia kehitysaputyötä jo vuosia.

Vierailija
31/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko sitä nyt aina olla kaikessa paras. Sielä oli 164 maata vielä meidän jälkeen kuitenkin.

Siinäpä mahtava perussuomalainen asenne. Ei ihme että maa on syöksykierteessä.

Vierailija
32/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassarithan ne vasta tätä kehitystä on eteenpäin vienyt...

Vierailija
33/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti jostain syystä pudos on tullut silloin kun porvarit ovat olleet vallassa.

Vierailija
34/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Suomi ole ihan kärkikahinoissa mukana siinä, että miten paljon on otettu vastaan turvapaikanhakijoita suhteessa väkilukuun? Ehkä siinä Orpo ja Sipilänyt ensisijaisesti pyrkivät ykköstilalle.

Vierailija
35/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti jostain syystä pudos on tullut silloin kun porvarit ovat olleet vallassa.

*pudotus

Vierailija
36/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Suomella menee hyvin, kun verrataan Afrikan, Aasian ja Etelä-Amerikan maihin. Oi, olen niin ylpeä, että kyynel melkein tirahtaa. Joo, Suomen perässä Euroopan maista tuossa listassa tulee lähinnä Itä-Euroopan maat, ja aika pian perässä ovatkin. Jatketaan vaan samaa malliin, niin ensi vuonna Baltian maat ovat Suomea edellä. :)

Vierailija
37/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Suomella menee hyvin, kun verrataan Afrikan, Aasian ja Etelä-Amerikan maihin. Oi, olen niin ylpeä, että kyynel melkein tirahtaa. Joo, Suomen perässä Euroopan maista tuossa listassa tulee lähinnä Itä-Euroopan maat, ja aika pian perässä ovatkin. Jatketaan vaan samaa malliin, niin ensi vuonna Baltian maat ovat Suomea edellä. :)

Suomi on ylivoimaisesti surkein Pohjoismaa, eli jossain sentään ollaan ykkösiä!

Vierailija
38/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No verovaroin lapesi käynti kustannetaan muutenkin, joten me veronmaksajat maksamme paljon enemmän lapsesi käynnistä. 

Täällä Norjassa maksetaan vähemmän veroja kuin Suomessa, ja lasten terveydenhoito on aina täysin ilmaista.

Sama Saksassa.

Huh, enpä edes tiennyt. Saksasta minulla on ollut (ennen Norjaan muuttoa ja silmien avautumista) sellainen kuva, että se on vähän vanhanaikainen ja takapajuinen maa, jossa kaikista palveluista joutuu maksamaan pienestä palkasta. Suomessa annetaan ymmärtää, että suomalainen terveydenhuolto ja hyvinvointi on jotain hyvinkin erityistä - ja kyllähän se onkin, nyt vasta tajuaa, että se on sitä huonossa, eikä hyvässä. Olen ollut Norjassa äärimmäisen tyytyväinen terveydenhuoltoon, lähinnä siksi, että sitä SAA. Olen siis aina saanut lääkäriajan samalle päivälle, ja lapsille välittömästi. Lapsille myös kaikki terveydenhuolto ilmaista. Suomessa sain lääkäriaikoja kuukausien päähän, ja päivystyksessä käydessäni odottelin 6-10 h.

Saksassa alle 12v. lapsille on kaikki terveydenhoidossa ilmaista ja aikuisillekin käytännössä kaikki.

Saksan pienistä palkoista; ainakin koulutetulla Saksassa palkat vs. Norja hyvin lähellä toisiaan mitä oman alani (ins.) työmarkkinoita olen tutkinut ja sitten kun katsotaan hintoja niin Norja alkaa tuntumaan melko heikolta vaihtoehdolta.

Vierailija
39/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee hyvin: ihmiset ovat positiivisia, työtä on kaikille, meillä on alhainen verotus, meille investoidaan kokoajan, meillä ei ole alkoholiongelmia, ei itsemurhia, ei leipäjonoja ja kukaan ei ole kateellinen toisille. Tervetuloa hienoon hyvinvointivaltioon nimeltä Suomi.

Vierailija
40/71 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama Saksassa.

Huh, enpä edes tiennyt. Saksasta minulla on ollut (ennen Norjaan muuttoa ja silmien avautumista) sellainen kuva, että se on vähän vanhanaikainen ja takapajuinen maa, jossa kaikista palveluista joutuu maksamaan pienestä palkasta. Suomessa annetaan ymmärtää, että suomalainen terveydenhuolto ja hyvinvointi on jotain hyvinkin erityistä - ja kyllähän se onkin, nyt vasta tajuaa, että se on sitä huonossa, eikä hyvässä. Olen ollut Norjassa äärimmäisen tyytyväinen terveydenhuoltoon, lähinnä siksi, että sitä SAA. Olen siis aina saanut lääkäriajan samalle päivälle, ja lapsille välittömästi. Lapsille myös kaikki terveydenhuolto ilmaista. Suomessa sain lääkäriaikoja kuukausien päähän, ja päivystyksessä käydessäni odottelin 6-10 h.

Saksassa alle 12v. lapsille on kaikki terveydenhoidossa ilmaista ja aikuisillekin käytännössä kaikki.

Saksan pienistä palkoista; ainakin koulutetulla Saksassa palkat vs. Norja hyvin lähellä toisiaan mitä oman alani (ins.) työmarkkinoita olen tutkinut ja sitten kun katsotaan hintoja niin Norja alkaa tuntumaan melko heikolta vaihtoehdolta.

Niinkö tosiaan? Tienaako insinööri Saksassa 60-80 000€/v? Mieheni on insinööri, tehnyt töitä 3 vuotta, tienaa n. 80 000€/vuosi täällä Norjassa. Itse olen yliopistokoulutuksella asiakaspalveluhommissa, ja tienaan 40 000 €/vuosi. Noihin päälle yli 10% lomarahat verottomina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi