Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotin kuolinpesän jakamista, veli raivostui

Vierailija
17.12.2015 |

Näin käy joka kerta. Kirjotin tähän ensin pitkän jutun, jonka poistin, koska tunnistetaan, mutta asia ei ole kovin yksinkertainen veljen sairauden vuoksi. Aiempia juttuja asiasta löytyy täältä varmaankin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon saman kuin jo muutama muukin: jos haluat vain päästä eroon kuolinpesän rakennusten aiheuttamasta vaivasta ja kustannuksista, niin miksi et lahjoita osuuttasi kuolinpesästä sen muille osakkaille? Sen jälkeen sinun ei tarvitse enää olla missään tekemisissä kuolinpesän kanssa.

Vierailija
22/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastanneille. Varmaan tämän kirjoittamalla halusin tukea siihen, että otan taas jakamisen puheeksi ja kiitos siitä, ettei teistä kukaan syyllistä. Otan heti joulun jälkeen asian taas puheeksi, viettäkööt nyt joulun ilman mielipahaa, koska kyllähän he mielensä siitä pahoittavat, ettei lapsuudenkoti ja siihen liittyvät kiinteistöt ole minulle niin rakkaita kuin muille vaan minun kotini on se, mikä mieheni ja lasten koti. 

Jos se on oikeasti työleiri, joka nielee rahaa, niin luovu perinnöstäsi. Näin pääset eroon kaikista riidoista ja rahareijistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi epäselväksi, elääkö se tilalta muuttanut toinen vanhempi edelleen. Jos, niin eikö hän omista puolet ja te perilliset toisen puolen. Jos näin on, niin kannattaa todella ottaa pesänjakaja, joka tietää ja tuntee pykälät ja paragrafit, että kaikki menee oikein. 

Vierailija
24/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakennuksilla ei ole merkittävää arvoa, voi tulla edullisemmaksi lahjoittaa oma osuus muille osakkaille kuin hakea pesänjakaja, vaikka muut osakkaat osallistuvatkin hänen palkkioidensa maksamiseen.

Vierailija
25/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjana olen ehdottanut antaa, mutta ei ota lahjana vastaan, koska menee lahjaveroa. Rahallinen arvo on aika vähäinen, edes yhteensä, arvokkain on talo, joka on ehkä markkina-arvoltaan 50000 ja 100000 välissä. Tarkasti en osaa sanoa, koska kilometrikin jo sellaisella paikkakunnalla vaikuttaa paljon. Muutaman vastaavan kuntoisen lähistöltä löysin myynnistä, ne olivat vähän isompia, peilasin niihin sekä huomioin sijainnin. 

Vierailija
26/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ratkaisin kaiken maksamalla muille osuuksia. Johan väki hiljeni ja saatiin sopu.

Vierailija
27/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuutta voi pitää vakuutena pankille.

Vierailija
28/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjoitat oman osuutesi kaikille kuolinpesän osakkaille, saattaa lahja yhtä osakasta kohti jäädä niin pieneksi, että siitä ei mene lahjaveroa.

Vierailija
29/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä tarkkaan mitä itse haluat. Eli jakaa pesän. Sen jälkeen vaadit pesänjakoa.

Kuulostaa siltä, että saat joka tapauksessa suvun ja veljesi vihat niskoillesi, parempi hoitaa heti pois.

Vierailija
30/30 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei ole tuollaisesta varaa edes maksaa lahjaveroa... Silloin kaikkien puolesta parasta olisi myydä koko plantaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi