Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan jouluateria + laihdutus

Vierailija
17.12.2015 |

Pienessä firmassa ei kehtaa jättäytyä pois. Olen kuitenkin normaalipainoinen laihduttaja, eli haluaisin normaalipainon ylärajalta painoindeksin pari pykälää alemmaksi, siitä 25:n hujakoilta sinne 22-23 välille, eli tämä ei ole helpoin laihdutus. Nuo muut ovat itse ylipainoisia, joten en viitsi sanoa, että en lähde, koska laihdutan. Aion ottaa vain pieniä annoksia, täyttää lautasta salaateilla, jos niitä edes on ja jättää jälkiruuat pois. Toivottavasti eivät kamalasti puutu; heillä on taipumusta siihen.

Mitä te muut laihduttajat syötte, jos on näitä "pakollisia" jouluaterioita? Kotona syön aika normaalit määrät jouluaterialla ja emme tee kaikkia ruokia kerralla, vaan osan aattona ja osan joulupäivänä. Emmekä muutenkaan tee älyttömiä määriä, sekä salaattia tulee paljon.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että et lähde jos ei siitä makseta palkkaa.

Vierailija
22/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ilmaise, että on vähän hassu olo vatsassa, kiertää kummasti... Saat todennäköisesti vielä oman pöydänkin!

Kukaan ei tule lähelle tirkistelemään mitä syöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona voit syödä normaalin annoksen mutta firman juhlissa et, miksi? :D

Vierailija
24/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on niin pässi että kyttää ja kommentoi toisten syömisiä, niin ei sille mitään tartte sanoa. Heh, etenkin jos ryhmä ylipainoisia alkais porukalla päivitellä sen ainoan lähes normaalipainoisen muita vähäisempää syömistä, niin tarttisko vaivautua...? :D

Vierailija
25/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin ihan mitä halusin niin paljon kuin halusin. Ja aion syödä myös jouluaattona. Pari päivää, vaikka saisit 4000 kcal niinä päivinä, ei käytännössä vaikuta mitään koko laihduttamiseen. Laihduttaminenhan on pitkä projekti, eikä sillä ole mitään väliä että ison juhlan takia voi viikko tai pari mennä niin ettei paino laske. 

Vierailija
26/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin aion syödä ihan normaalisti jouluruokaa. Ei se yhden päivän herkuttelu minusta tee lihavaa jos muuten jatkaa terveellisellä ruokalinjalla ja käy säännöllisesti salilla/lenkillä. Ja arvaa mitä, olen käynyt kerran myös tämän laihdutusprojektin aikana mm. pitsalla ja silti ei ole laihtuminen tökännyt.

Vierailija
27/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ongelma! Syöt vähemmän, et juo makeaa glögiä, limusiideriä tai olutta. Jos joku sitä kommentoi niin hymyilet ja sanot joitain yhdentekevää ("bon appetit", "hyvää joulua", "mitä sulle kuuluu", "miten teidän perheessä vietetään joulua"). BMI:t on sulla hallussa, mutta ihmissuhdetaidot ilmeisesti ei. Koska työtovereillasi on sinun mielestäsi paino-ongelmia voit tietysti pilata heidän iltansa selostamalla laajalti omia tavotteitasi ja BMI-faktojasi. 

Vierailija
28/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin aion syödä ihan normaalisti jouluruokaa. Ei se yhden päivän herkuttelu minusta tee lihavaa jos muuten jatkaa terveellisellä ruokalinjalla ja käy säännöllisesti salilla/lenkillä. Ja arvaa mitä, olen käynyt kerran myös tämän laihdutusprojektin aikana mm. pitsalla ja silti ei ole laihtuminen tökännyt.

Kerran pizzalla. Itse olen laihduttanut jo yli 20 kg ja matkaa tavoitteeseen enää 6 kg, joten konkariksi voin itseäni jo sanoa. Ja olen syönyt viikoittain pizzoja koko ajan. Mun tapa on ollut vain rajoittaa kalorit 1500 kcal päivä, joten jos olen syönyt sen 1000 kcal pizzan, niin sitten olen syönyt vain kevyesti muuten sinä päivänä. 

Vierailija
29/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä naisilla murheet. Taitaa AP:n elämä olla aika tasaiasta, jos joku saakelin työpaikalla syöminen on päivän isoin murhe. Ristus sentään.

Vierailija
30/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Ei sun tarvitse syödä mitään, mitä et halua syödä. Jos joku ihmettelee, ihmetelköön. Ei kannata välittää muista.

"Nuo muut ovat itse ylipainoisia, joten en viitsi sanoa, että en lähde, koska laihdutan."

Tämä pisti silmään. Jouluruoan skippaamista ei tarvitse perustella.

Kyllä sitä nyt jouluaterialla voi vetää napansa niin täyteen että soi.

Sitä voi olla vaikka päivän kokonaan syömättä ennen ja jälkeen,kyllä ihmiset on uusavuttomia!

Vierailija
31/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Ei sun tarvitse syödä mitään, mitä et halua syödä. Jos joku ihmettelee, ihmetelköön. Ei kannata välittää muista.

"Nuo muut ovat itse ylipainoisia, joten en viitsi sanoa, että en lähde, koska laihdutan."

Tämä pisti silmään. Jouluruoan skippaamista ei tarvitse perustella.

Kyllä sitä nyt jouluaterialla voi vetää napansa niin täyteen että soi.

Sitä voi olla vaikka päivän kokonaan syömättä ennen ja jälkeen,kyllä ihmiset on uusavuttomia!

Miksi ihmeessä pitäisi syödä liian paljon? Saatteko jotain kiksejä pahasta olosta?

Vierailija
32/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole laihduttaja, olen vain nirso. Mun jouluateria tänään lounaalla työkavereiden kanssa: vihreää salaattia ja kinkkua. Joo, kyllähän sitä työkaverit ihmetteli, totesin vain että en pidä jouluruuista. Ei ollut kenelläkään ongelmaa.

Vierailija
33/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on joululounaalla niitä salaattejakin tarjolla niin ensin käyt alkupaloiksi sitä salaattia, rosollia ja kalaa. Sitten kun siirryt lämpimiin niin muutenkaan ei varmaan mahassa ole niin paljoa tilaa. Otat annokset laatikoita ja kinkkua. Kukaan ei varmaan kiinitä huomiota kun olet jo toisella kierroksella menossa. Jos jälkkäri on torttu, niin skippaa se, mutta jos se on joku luumurahka tai kiisseli niin voithan sä vähän niitä ottaa, ellet olet sokerittomalla dietillä.

Ei tuo pitäs ainakaan teoriassa vaikeeta olla, eikä laihduttamisesta tarvitse puhua mitään. Jos joku sanoo jotain, niin jouluruokahan on tunnetusti täyttävää (lanttuloota!!), voit valitella että turvottaa, eikä voi ahtaa täyslaidallista, muuten jää työt tekemättä.

Mutta jos sulla on tänään se lounas, niin olet varmaankin sen jo syönyt. Ja luultavasti selvinnyt hyvin :)

Vierailija
34/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö mitä syöt tai ole vaikka syömättä ja juo lasi vettä. Olet aikuinen ihminen joten mitä väliä jos joku jotain sanoo sinun syömisistä tai syömättä jättämisestä. En tajua tällaistä turhan ressaamista.

Vierailija
35/35 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran pizzalla. Itse olen laihduttanut jo yli 20 kg ja matkaa tavoitteeseen enää 6 kg, joten konkariksi voin itseäni jo sanoa. Ja olen syönyt viikoittain pizzoja koko ajan. Mun tapa on ollut vain rajoittaa kalorit 1500 kcal päivä, joten jos olen syönyt sen 1000 kcal pizzan, niin sitten olen syönyt vain kevyesti muuten sinä päivänä. 

Kaikki ei tykkää pizzasta niin paljon, että sitä pitäisi syödä viikoittain. Itselläni tulee syötyä pizzaa/kebabia/muuta roskaruokaa ehkä pari-kolme kertaa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi