Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenenkään lapselle annettu rauhoittavaa lääkettä ennen verikoetta?

Vierailija
16.12.2015 |

Miten se vaikutti? Minkälainen lapsesi olisi ollut, jos ei olisi sitä saanut? Tiedätkö mikä lääke oli kyseessä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rauhoittavaa, mut ihon puuduttavaa emla-voidetta kyllä. Ei tavan verikoe ole niin paha, että siihen rauhoittavia tarvis..

Vierailija
2/5 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On annettu joo, jotain bentsoa käsittääkseni. Ei minusta noita rauhoittavia ole mitään syytä pelätä, ovat varsin harmittomia aineita noin satunnaiskäytössä myös lapselle, ja voivat säästää isommankin toimenpidekammon syntymiseltä. Esim. hammaslääkäripelkotapauksissa saisi minusta lapsille useamminkin tarjota mahdollisuutta rauhoittavaan lääkkeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapselle annettiin Espanjassa. En tiedä mitä, mutta sekaisin tuo oli lääkkeen vaikutuksen ansiosta. Osoitti sormellaan kattoa ja seiniä ja nauroi jollekin näkymättömälle. Lapsella oli tuolloin ikää 1v 8kk.

Tuolla siis ei päässyt lapsrn mukana sairaalassa tutkimuksiin ja lapsi tuotiin mun luokse labran ja rtg:n jälkeen tuossa tilassa. Kertoivat että joutuivat lääkitsemään ennen labroja rauhoittavilla. Rtg-kuvat olivat labran jälkeen, jonne en myöskään päässyt lapsen mukana ja luulen että viimeistään ennen röntgeniä olisi ne rauhoittavat pitänyt lapselle antaa että pysyy paikoillaan ja huutamatta täyttä kurkkua.

Vierailija
4/5 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rauhoittavaa, mut ihon puuduttavaa emla-voidetta kyllä. Ei tavan verikoe ole niin paha, että siihen rauhoittavia tarvis..

En ole ap, mutta muistuttaisin, ettei mahdollisesti sinun lapsellesi ole paha, mutta joillain saattaa valitettavasti olla. Omalla lapsellani on sensorisen integraation häiriö. En tiedä onko se syynä, mutta verikokeen jälkeen hän menetti hetkellisesti tajuntansa. Sitä ennen häntä pidettiin kolmen ihmisen voimin kiinni hänen huutaessaan hysteerisenä. Tapahtuman jälkeen hän näki pitkään painajaisia ja kärsi jonkin näköisestä traumaperäisestä stressihäiriöstä.

Vierailija
5/5 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen siitä mitä näytteestä tutkitaan, rauhoittavien käyttö saattaa vaikuttaa analyysin tuloksiin, eikä siten ole suositeltavaa.

Olen aikuisena saanut rauhoittavia selkäydinnestepunktioon. Silti meinasi taju lähteä kauhusta ja inhosta :(