Miksi esikoistani pelätään?
Minulla on siis 16 vuotias poika, joka pukeutuu aika erikoisella tavalla. Irokeesin hän sai minua suostuttelemalla, ja vaatteet ovat jotenkin"punk" tyylisiä. Poika ei syö lihaa sekä vastustaa kapitalismia. Ateisti hän on myös, niin en saa häntä varmaan kirveelläkään riparille. Ventovieraat esimerkiksi bussissa ovat säikähtäneen näköisiä, ja naapuri on samantapainen. Lapset kylässä eivät uskolla tulla edes ulos kun poikani kävelee ulkona. On hänellä monia kavereita, mutta en haluaisi että häntä vältellään. Miksi häntä sitten pelätään? Onko hänen tyylinsä outo vai mikä on? Hän on hurjan reipas ja kiltti, hän auttaa bussissa jopa rattaita sisään ja antaa paikkaa vanhemmille. Mikä sitten niin muita karmii?
Kommentit (15)
No sen ulkonäkö on tota kuvailua ajatellen aika karmiva.
Tyyli on useimpien mielestä outo, poikkeaa liikaa valtavirrasta. Ihmiset ovat pinnallisia paskoja.
Nosehän on se että se on punkkari. Eiks ne just jotain saatananpalvojien tapaisia hyyppöjö ole? Kyllä siperia opettaa, viskaa pihalle.
Mulla oli nuorempana kaverina laitospunkkari. Se oli pistetty sinne koska sossut ja sen paska mutsi luuli että sillä oli kusta päässä ku se pukeutu kasari-rääsyihin ja näytti mielipiteensä. Punkkarit on oikeasti hienoo kansaa, jotka uskoltaa näyttää vahvat puolensa jo nuorena.
Kuulostaa kasarilta. Rauhotu, anna sen vaa elää ja anna muiden pelätä sitä.
Mulla on saman tapanen tyttö kotona. Tyttö on melkein aina vapaa ajallaan kampissa, ostoskeskuksessa stadissa. Tai rautatientorilla kavereiden kanssa . Kiertää mellkaoita ja ihmiset kusee ittensä päälle mut voivoi.
Miksi lapsesi piti suostutella sinua hankkimaan irokeesin? Eikö se ole ihan oma päätös miltä näyttää vaikka sinua vanha miellyttäisikin... Ei jumalauta...
Olin aikoinaan kunnon kiljupunkkari keesi päässä ja kaikki varusteet mukana. Kyllä kun tuolla asemalla kulki nii ihmiset toki säikähtää. Tällä pukeutumis tyylillä punkkarit haluu näyttää liberaalisuutensa ja erilaisuutensa. Ne haluu näyttää niiden "voimat", ja sen että he ovat pysäyttämättömiä. Koko porukka on reippaita ja voimakkaita vasemmistolaisia, joita ei oo mitää syytä pelätä.
Mahtavaa, että jotkut osaa ilmaista itseään ja kulkea omia latujaan. Se valitettavasti on hänen osa, että jengi ei ymmärrä, eikä tajua. Siihen ajankuluessa kyllä tottuukin.
Moni yllättyy, kun peikon/prätkäjätkän näköinen parimetrinen, hieman vatsakas kaveri onkin leppoisa, huumorintajuinen ja ennen kaikkea hyväkäytöksinen ja kohtelias mies, aina valmiina auttamaan: se, joka nostaa persiinsä ja jelppii lastenvaunujen kanssa, pitää ovia auki, kantaa sen raskaimman taakan, tarjoaa autokyytiä naapurin kävelevälle perheelle, kuskaa lapsia treenihin, muidenkin kuin omia... jne.
Eli siis puhun ihanasta miehestäni, omasta nallekarhustani, jolla on piiitkät hiukset, parta ja toisinaan jopa se prätkä.
Kaupoilla monesti kuljen mieheni perässä (koska unohdun tarkastelemaan tavaroita) ja huomaan, miten ihmiset kattoo miestäni.. Eivät tajua, että ollaan samaa seuruetta. Osalla suurta inhoa, pelkoa, ivaavaa naurua paljon, supattelua ja osoittelua. Sitten on tämä osa, jotka katsovat jopa ihaillen, tykäten ja hyvällä fiiliksellä. Kolmas porukka ei näe, eikä kuule, ei niitä ulkoinen habitus kiinnosta.
Meitä on joka junaan myös vasta puolella. Ei tartuta vain niihin töllääviin ja pelkääviin juntteihin. Otetaan ilolla vastaan tuo muu porukka ja syleillään heitä. :D
Ihmiset arvostelee helposti ulkokuoren perusteella. Mieheni on parimetrinen hevimies jolla on pitkät hiukset ja parta ja hartiat mallia ladonovi, ja kyllä ihmiset kaikkoaa tieltä ja mummot on saada slaagin kun mies vaan yrittää kohteliaasti avata ovea. On siis oikeasti todella symppis ja ystävällinen vaikkei siltä näytä. Itse taas olen kiltin näköinen pienehkö nainen, sellainen jonka viereen istahdetaan bussissa ja joka saa hätistellä jatkuvasti feissareita kimpustaan. Mutta minä se meistä ilkeämpi olen. :D Minkäs sille voi, jos ei ihmiset sua tunne niin ulkonäkö on ainoa minkä perusteella ne sua voi arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuorempana kaverina laitospunkkari. Se oli pistetty sinne koska sossut ja sen paska mutsi luuli että sillä oli kusta päässä ku se pukeutu kasari-rääsyihin ja näytti mielipiteensä. Punkkarit on oikeasti hienoo kansaa, jotka uskoltaa näyttää vahvat puolensa jo nuorena.
Niinhän se kaveri kertoi...
Eikö se ripari-ikä ole muutenkin jo takana? Siis se, milloin sinne yleisimmin mennään.