Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekemistä eskarilaiselle junaan!

Vierailija
15.12.2015 |

Olen siis sunnuntaina matkustamassa junalla eskari-ikäisen kanssa Helsingistä Jyväskylään. Ollaan menossa Pendolinolla, eli leikkitilaa ei ole, ravintolavaunu kyllä on.

Mitä junassa voisi tehdä? Mitä evääksi? Omia kokemuksia?

Olen saman matkan kulkenut useasti, mutta nyt ekan kerran lapsen kanssa. Matkalla ei ole vaihtoja.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletti... Ekapelit netissä.

Vierailija
2/17 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut lukemattomat kerrat kahden lapsen kanssa ties millä junilla viiden tunnin matkoja. Lastenelokuvien katsominen on tietysti helppoa ja kätevää. Muovailuvahat on olleet aina suuri menestys, yleensä muovailemme kaikki eläimet mitä suinkin keksimme. Olen ostanut askartelukirjoja, missä on vaikkapa värityskuvia tai jotain pieniä pulmajuttuja. Lempparikirjoja olen lukenut ääneen. Lapsilla on ollut omia leluja mukana kuten esim Littles Pet Shoppeja, jotka sitten seikkailee siellä sun täällä.

Eväänä meillä on porkkanoita, juotavaa tietysti, jotkut hyvät sämpylät, sopivasti karkkia, omanalohkoja, rusinoita... Ja ravintolavaunusta käydään aina tasan puolivälissä matkaa ostamassa jätskit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ideoita!

Tablettia meillä ei ole, mutta tuo muovailuvaha kuulostaa hyvältä. Sitä voisi ostaa.

Minkä verran karkkia olisi sopiva?

Vierailija
4/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värityskirja, kirjoja.

Jos olet itse edes kesknkertaisia käsityöihmisiä, tuo alkaa olla hyvä ikä opetella tekemään jotain yksinkertaista käsityötä, junassa on aikaa opettaa. Siinä se aikaa loppuu kesken.

Lapsi, joka ei ole matkustanut junalla, tykkää kyllä katsella ikkunastakin, mikäli päiväsaikaan liikutte. 

Vierailija
5/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten sun oma lapsi? Tyttö vai poika?

Vierailija
6/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun kolmen tunnin junamatkalle ei kauheasti tarvitse mitään karkkeja ja syötävää, eikä kassikaupalla tekemistäkään. Jotain pieneen tilaan mahtuvaa ottaisin mukaan. Esim. puuhakirjoja tai satukirjoja ja lataisin kännykkääni lapsen ikätasoon sopivia pelejä.Kännykän saa junassa lataukseen niin ei kulu akkukaan turhaan.

Vierailija
7/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oma lapsi. Ja poika siis kyseessä.

Vierailija
8/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä peleistä tuon ikäinen lapsi voisi mahdollisesti olla kiinnostunut? Voisin ladata jotain valmiiksi.

Vierailija
9/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelejä esim. Hill Climb Racing

Vierailija
10/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaäänisiä isoja leluja. Leikkiaseita. Vesipyssyt on hauskoja.

Vierailija
11/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastusvehkeet, eräkeitin ja retkimuonat, lumilauta, surffilauta, hulahulavanne.

Vierailija
12/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko järkevä idea ottaa mukaan vaikka tehtäväkirja, kyniä, kirja, vähän karkkia ja evästä?

Muovailuvahaa en löytänyt viimeksi kaupassa käydessäni, missä sitä myydään?

Vierailija
13/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskupiljardi.

Vierailija
14/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yksinkertainen kaksinpelattava matkapeli. Esim. se, missä pitää saada neljä nappulaa riviin sopii jo tuon ikäiselle, tai arvaa kuka, tai 70-luvun suosikki hullunkuriset perheet, vieläkö sitä saa jostain? 

Vierailija
15/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotain matkapelejä, voisi ottaa mukaan

Vierailija
16/17 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uno-pelikortit

Vierailija
17/17 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka siirtyikin tälle päivälle eli nyt ollaan menossa sinne Helsinkiin. Poika sai viikonloppuna puhelimen ja nyt pelaa sillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän