puuttuisitko lapsen kaverin lempinimeen?
Lapsen kaverin nimi on Lum-alkuinen ja tytöt kutsuvat häntä nykyään Lumpuksi. Eskari-ikäisiä.
Pitäisikö sanoa tytöille että Lumppu ei ole kovin kiva nimi? Pelkään että tulee jotain kiusaamissyytöksiä
Kommentit (24)
Toisaalta lapset ei ymmärrä. Minäkin olen miettinyt, kauanko tän naapuruston Simppa saa nauttia lempinimestään ennen kuin joku keksii mitä se monille aikuisille tarkoittaa. Mut siihen asti annan Simpan olla Simppa, ohjeistan vaan omia lapsiani kutsumaan kaikkia ihan sillä oikealla nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta lapset ei ymmärrä. Minäkin olen miettinyt, kauanko tän naapuruston Simppa saa nauttia lempinimestään ennen kuin joku keksii mitä se monille aikuisille tarkoittaa. Mut siihen asti annan Simpan olla Simppa, ohjeistan vaan omia lapsiani kutsumaan kaikkia ihan sillä oikealla nimellä.
Nyt ei kyllä aikuinenkaan ymmärrä. Simppa? Mitä se tarkoittaa muka?
No ehdottomasti puutut! Parempi kuulla se jonkun kaverin äidiltä kuin että joku ongelmalapsi ottaa sen vuoksi silmätikuksi ja ilkkuu asialla koko peruskoulun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä simppa sit tarkottaa? Googlekaan ei antanut muutakun jotain sennimisiä yrityksiä. Täytyy kyllä näköjään miettiä myös mahdolliset lempinimet ennenku lapsensa kastaa...
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko minullekin, mitä Simppa meille aikuisille tarkoittaa?
T. 20v Simpan äiti, joka ei tajua mitä tarkoitat, koska poikaa ei ole lempinimestään koskaan kiusattu.
Kakarana lempinimi Tussari ei tuntunu kauheen kivalta :p
t: Sari
Voiskohan tuo Simppa viitata siemennesteeseen? Olen tahattomasta lapsettomuudesta kärsivien (ja hedelmällisyyshoidoissa olevien) nähnyt kutsuvat siittiöitä simpoiksi. Mutta aika marginaalinen nimitys.
Vierailija kirjoitti:
Simppa = siittiö.
No ei tod,
Mua huvitti kun pojan ruotsinkielistä kaveria sanottiin Juntiksi =) oli siis nimeltään Jonas.
Kaverin venäläisellä naapurilla oli Ludmila-niminen tytär, jota venäläiset aikuisetkin kutsuivat Lutkaksi. Pyysimme heitä lopettamaan sen ja varsinkin olemaan huutamatta partsilta että Lutka, Luuutkaaa, syömään! Eivät meinanneet uskoa kun kerroimme, miksi ei ole kiva lempinimi :p
Vierailija kirjoitti:
Simppa = siittiö.
Mulla tulee simpasta mieleen simpanssi.
Nyt menee vähän ohi asian. Mutta pikkulikkana me kuultiin jostain sana ilolintu ja näin me sitten lauleskeltiin ympäriinsä kovaan ääneen Mepä ollaan ilolintuja, perustettiin ilolintukerho ja piirreltiin lintuja,,,Että eipä lapsi kaikkea kuulemaansa ymmärrä.
Tiedän yhden Lum-alkuisen tytön, jota kutsutaan Lumpaksi, paljon parempi.
Itsehän kutsuin lapsena yhtä meidän polkupyörää Tussuksi, kun siitä oli aina kumi tussuna.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin venäläisellä naapurilla oli Ludmila-niminen tytär, jota venäläiset aikuisetkin kutsuivat Lutkaksi. Pyysimme heitä lopettamaan sen ja varsinkin olemaan huutamatta partsilta että Lutka, Luuutkaaa, syömään! Eivät meinanneet uskoa kun kerroimme, miksi ei ole kiva lempinimi :p
Sopii kyllä venäläiselle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii kyllä venäläiselle :D
Taidat olla 13? Silloin huorittelu nauratti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simppa = siittiö.
Mulla tulee simpasta mieleen simpanssi.
Minulle tulee mieleen Klamydian kappale "Huipulla tuulee". Siinähän lauletaan Simpasta, joka haluaisi olla mäkihyppääjä :)
Minä kerroin meidän pojan Tero-nimiselle kaverille, että Terska ei nyt ole aivan hyvä lempinimi.