Pienituloisuus on valinta, ei kohtalo
Ihmisillä on Suomessa mahdollisuus kouluttautua ja sitä myöten löytää myös parempituloinen työpaikka. Lisäksi on myös mahdollisuus lähteä ulkomaille etsimään koulutustaan vastaavaa, hyväpalkkaista työtä. Pienituloisuus on siis ennemminkin oma valinta kuin kohtalo.
Ruikuti ruikuti ruikuti ruikuti... nyyh nyyh. Alkaa vähitelleen ottaa jo pattiin tuo ihmisten ainainen ruikutus pienistä tuloista ja siitä, kuinka syy olisi aina kaikkialla muualla paitsi heissä itsessään.
T: Hyvätuloinen
Kommentit (10)
Hyviin tuloihin ei ilmeisesti tarvita älyä...
Minulle riittää oikein hyvin hyvätuloinen puoliso ilman avioehtoa. Elämä on ihanaa, kun ei tarvitse turhaan pingottaa :).
Kai ap on niitä, jotka ovat saaneet työpaikan suhteiden kautta eikä ole koskaan tarvinnut olla työtön...
No jaa, totta toinen puoli. Olen koulutukseltani tradenomi, palkka 2300 e. Jos olisin ollut fiksu, olisin valinnut ammattini toisin. En vaan silloin parikymppisenä tiennyt mikä ala työllistäisi. Näillä nyt mennään, pääasia että on töitä. Yliopisto ei takaa työtä eikä suurta palkkaa. Itsellä on kuitenkin ollut vakipaikka jo 13 vuotta ja koko ajan olen sentään saanut palkkkaa, täytyy olla siitäkin onnellinen.
Ap on ollut onnekas, kun ei ole nuorena olesairastunut vakavasti. Nyt sitten ollaan paitsi pienituloinen, myös työkyvytön, eikä taatusti ollut oma valinta.
Kerroppa miten synnynnäisestä ja vakavasta neurologisesta häiriöstä johtuva työkyvyttömyyteni on oma valintani.
Vierailija kirjoitti:
Väsynyt. 1/5
0.5/5
No anteeks kun kävin tunnollisesti koulut, tein töitä opiskeluiden ohella, valmistuin maisteriksi ja nyt teen pienipalkkaista osa-aikaduunia, koska sairastuin fyysisesti ja olen täysin kyvytön kokopäivätyöhön. Ap:n kauhistukseksi saan vielä yhteiskunnan tukia kun en palkallani pärjää, vaan minäpä en sairauksistani tai rahan puutteestani valita. Olisi surullista olla niin köyhä, että ei olisi muuta kuin rahaa elämässään ;)
Kaikki eivät voi olla suurituloisia. Maailma ei pyöri sillä tavalla.