Tahtoisin painavan täkin, nykytäkit ovat ihan höttöä
Painavan täkin alla viileässä huoneessa nukkuu parhaiten.
Kommentit (33)
Mä luulin, että olen ainoa, joka kaipaa tällaisia täkkejä :)
Mä rakastan painavia täkkejä! Näin jossain täkkimainoksen, jossa sanottiin, että tämä on niiin kevyt, että tuntuu kuin ei olisi peittoa päällä ollenkaan. Olin ihan kauhuissani, että mitä sellaisella täkillä sitten edes yleensä tekee, jos se ei saa tuntua. Sehän on parasta, kun peitto painautuu oikein tiiviisti päälle.
Mulla on kolme täkkiä päällekkäin just tän takia, että ois painavampi!
Mä kasasin kerran täkinkaipuussani kaikki painavat villakangastakkini peiton päälle painoksi.
Vink vink täkkienvalmistajat....
Ap
Jos saisi painavan ja hyvin hengittävän/suht. viileän, niin olisi aika täydellinen. Nukun alasti niin viileässä makkarissa kuin mies vain kestää ja silti tulee yön aikana kuuma. Toinen vaihtoehto olisi aivan jumalattoman muhkea, XL-kokoinen ja höyhenen kevyt.
Katsokaa kirppiksiltä! Sieltä voi löytää, pesulan kautta kun käyttää niin hyvä tulee. Minä ostin vähän aikaa sitten parilla eurolla 100% puuvillaa olevat sijauspatjat, käytin pesulassa ja otin käyttöön. Aivan ihanat. Hikolen tosi herkästi kaikissa keinokuituisissa petivaatteissa, puuvilla on ihan luksusta. Myös peittoni on 100% puuvillaa.
Ruskovillalla on 700 g/m^2.
Perinteisesti ne painavat ovat olleet tynnä puuvillalumppua.
Vierailija kirjoitti:
Painopeittoja ne on nykyään.
En ole tiennytkään tällaisista
http://www.rehamed.fi/tuotteet/antidecubitusvalineet-pehmusteet-ja-vuod…
Taidan tilata itselleni.
Meillä on mökillä vielä vanhoja painavia peittoja. Miinuspuoli niissä on se, että ovat jotain satiinin oloista materiaalia, niin eivät tahdo pysyä pussilakanan sisällä suorassa.
Isoäidinneliöistä saa tehtyä todella tiiviin, painavan ja lämpimän täkin. :) Olen parikymppinen ja aina nukkunut noiden kevyiden höttövilttien alla, lähes järkytyin kun sain tuon oman vilttini vihdoin valmiiksi. On kyllä raskas ja lämmittää lähes välittömästi.
Suosittelen kyllä kovasti oman täkin virkkaamista jos käsityöt kiinnostaa ja välillä on luppoaikaa, saa tehtyä juuri sellaisen kuin haluaa ja tunnearvoa kertyy samalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan painavia täkkejä! Näin jossain täkkimainoksen, jossa sanottiin, että tämä on niiin kevyt, että tuntuu kuin ei olisi peittoa päällä ollenkaan. Olin ihan kauhuissani, että mitä sellaisella täkillä sitten edes yleensä tekee, jos se ei saa tuntua. Sehän on parasta, kun peitto painautuu oikein tiiviisti päälle.
Asperger? Sitähän hoidetaan painopeitoilla.
Nyt kun mainitsitte niin kyllähän tuollainen on saatava! Voisikohan sellaisen tehdä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painopeittoja ne on nykyään.
En ole tiennytkään tällaisista
http://www.rehamed.fi/tuotteet/antidecubitusvalineet-pehmusteet-ja-vuod…
Taidan tilata itselleni.
Sairaan kallis!
Ai siellä olikin sisällä jotain teräsketjuja. Meni mielenkiinto.
No onpa tosiaan liian kallis tuollainen virallinen painopeitto - 550e.
Nyt alkoi kyllä ärsyttämään tämä eilen ostettu höttö-mikälie-pallokuitupeitto.
Tässähän on ihan eri nukkumistuntuma, kuin 8 vuotta vanhassa Jyskin termopeitteessä, josta tuli eilen energiajätettä.
Mitä nuo peitot ovat yleensä olleet täynnä? Vanua vai jotain kangasta?
Joku firma Tampereella tekee.perinteisiä.puuvillaisia peittoja. En muista nimeä. Saattaa olla Hervannassa. Tekee luullakseni uudesta puuvillasta.
Ne perinteiset, joissa on lumppua, on yököttäviä. Tampereella Vehmaisissa oli aikoinaan just tehdas, joka käyttiblumppua, jota tuotiin sota-aikaan SAKSASTA. Puhuttiin, että keskitysleireiltä tulevaa "ylijäänyttä" tavaraa. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Joku firma Tampereella tekee.perinteisiä.puuvillaisia peittoja. En muista nimeä. Saattaa olla Hervannassa. Tekee luullakseni uudesta puuvillasta.
Ne perinteiset, joissa on lumppua, on yököttäviä. Tampereella Vehmaisissa oli aikoinaan just tehdas, joka käyttiblumppua, jota tuotiin sota-aikaan SAKSASTA. Puhuttiin, että keskitysleireiltä tulevaa "ylijäänyttä" tavaraa. Hyi.
Laatupeite taitaa olla tuo yritys. Myös näköjään ihan Stockmannilla on puuvillainen täkki myynnissä. En tiedä kyllä, että miten paljon tuo vastaa perinteistä.
Oi, muistan vieläkin selkeästi ne ajat, kun nukuin keväästä syksyyn piha-aitassa. Kylmällä ilmalla oli ihanaa vetää semmoinen toooosi painava peitto päälle. Oli hyvä hengittää raikkaassa ilmassa, mutta silti oli lämmin. Ja se painava peitto rauhoitti jotenkin, kun sen alla oli hankala vääntyillä ja kääntyillä ja vaihdella asentoa :-D