Joululahja puolivuotiaalle, joka ei tarvitse mitään?
Niin, että siinähän se jo tuli. Ideoihan hyvä joululahja puolivuotiaalle, jolla on jo kaikkea isompien sisarusten jäljiltä.
Kommentit (33)
Purulelua tai kirjaa minäkin olisin ehdottamassa. Tai se kylpykelu.
Vierailija kirjoitti:
Pahvikirja, kylpylelu ovat hyviä, ja paras hitti on kyllä se rapiseva paperi. Hyvää voisi olla myös musiikki, tanssihytkyminem alkaa pian... Omamme rakasti sellaista soivaa lelua puolivuotiaana. Esikoisen soiva lelu oli jo soitettu lopuilleen kuopuksen kanssa, mutta kuopuksen soivan lelun kanssa taitettiin ajomatkaa niin monesti, että yhä noiden lelujen äänet kuullessani saan flash backeja automatkoista kauppaan, neuvolaan, mummolaan... Lapsi osaa jo painaa nappia aika pian. Voivat olla vanhemmille myös raivostuttavia mutta itselle olivat pelastus kun lapsi viihtyi. Jos lapsi ei ole syntynyt samaan aikaan vuodesta kuin edelliset, esim. oikean koon villasukat, tosin niitä olisi varmaan toivottu.
Jos jotain tosi isoa haluat antaa, esim. lahjakortti valokuvaukseen hyvin valitulle kuvaajalle. Kuopuksesta jää helposti kuvat ottamatta.
Oletpa ihana kummitäti kun mietit antaumuksella asiaa. Olet varmasti hyvin läsnä ja olemassa pienen elämässä pitkin aikaa. Se on lahjoja tärkeämpää. ☺
Samaa mieltä! Omalla lapsellani on ihana mummu, joka hieman innostui ensimmäisenä jouluna tytön ollessa puolivuotias - hän sai baby born - nuken. Vauva ruukasi vatsallaan köllötellessä jyrsiä beipparin jalkoja ja käsiä kun ei tietysti muuta ymmärtänyt. Myöhemminhän sillä toki vähäsen leikittiin (ei varsinainen isolla vauvanukella leikkijä tosin ollut ikinä, ja tätäkään ei voi vauvana vielä tietää) Ja lelusta ei tietystikään jäänyt hänelle itselleen muistikuvaa että on joulupukin tuoma. Itsehän olin tyttövauvan saatuani jo tavallaan "haaveillut" hetkestä kun näkee hänen ilahtumisensa vähän myöhemmin, kun itse avaa paketista ihka oikean ensimmäisen vauvanuken jota on osannut toivoa. Samaisena jouluna tuli paketista myös lampaantalja, joka taas oli aivan ihana lahja esikoiselle.
Itse olen ostanut kummitytölle kirjasarjaa, joka vuosi pistän pukin konttiin uuden kirjan. Esim mauri kunnaksen kirjat on kesto suosikki ja niitä voi lukea monen ikäisten kanssa! Mies on ostanut kummipojalle olipa kerran dvditä, boksi per vuosi. Toki puoli vuotias ei vielä niiden päälle ymmärrä mutta ilahduttavat sitten isompana kun on koko sarja.
Itselläni on pari kuukautta vanhempi vauva ja olen kaikille sanonut että hän ei oikeasti tarvitse mitään, mutta esim. sellaiset tunnusteluosia sisältävät kirjat ovat hyviä ja vaatteille on toki aina käyttöä. Suorastaan olen kieltänyt pehmolelut sun muun hötön - turha hukuttaa tavaraan jota ei vielä itse osaa toivoa. Ikätason mukaiset kehittävät lelut ovat toki aina hyödyllisiä, mitä ne sitten ovatkin.
Ifolorilta lapsen omista kuvista tehty kirja? Siis esim ”Vertin oma kirja” ja keksii sinne lasta ja läheisiä esittävistä kuvista tarinaa.
Ehdotan vaippapakettia tai smoothiepusseja ja maissinaksuja, jos sellaisia syö. Jotain joka tulee käyttöön ja jota tarvitsee joka tapauksessa. Näitä olen toivonut omalle vauvalleni, kun leluja ja kaikkea muuta on isoveljen jäljiltä.
Ei mitään. Jos hän ei tarvitse mitään, niin ei hänelle tarvitse antaakaan mitään. Minäkään en tarvitse tänä jouluna mitään niin että en halua saada lahjoja. Eihän noin pieni vielä edes ymmärrä mitään lahjoista saati osaisi avatakkaan niitä. Meillä ainakin annetaan lapsille lahjoja kuin vasta kun he ymmärtävät niistä jotain ja osaavat avata ne eli noin 2-3 vuotiaasta lähtien. Esim. 1½v tyttö ei saa vielä ainakaan tänä jouluna mitään mutta muut lapset saavat.
minusta vauvoille ei tarvitse mitään lahjoja ostaa.sitten vasta,kun on jotain järkeä päässä ja "leikki ikäinen"joka jo ymmärtää mikä on joulu...
Noin pieni ei varsinaisesti vielä lahjoista mitään tajua. Jos kaikki käytännön asiat jo löytyvät, niin minäkin kannattaisin niitä osakkeita tai muuta panostusta vauvan säästötilille, jos sellainen on. Siinä vaiheessa sitten mieluisia lahjoja, kun saaja niistä enemmän tajuaa ja osaa iloita.
Laadukas villa/puuvillaviltti, johon kirjailtu lapsen nimi tai nimikirjaimet kulmaan. Nyt voi käyttää vauvan vaunuissa, kesällä rannalla, ja myöhemmin sängyn päällä, autossa, jne.
Mini-Kånken ja sinne se kirja sisälle.