Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hankalat avioerotilanteet, mahdollinen narsismi. Saisko vähän neuvoja?

Vierailija
15.12.2015 |

Sukulaiseni erosi pitkästi yli vuosi sitten. Ero ei ollut mitenkään helppo alunperinkään, siihen liittyi kolmas pyörä jne. Avioliitto oli voinut pitkään huonosti, siihen liittyi henkistä väkivaltaa ja taloudellista vallankäyttöä ym. eikä ex-puoliso ole mitenkään kyennyt näkemään omaa osuuttaan avioeron taustalla vaan syyttää kaikesta tapahtuneesta tätä kolmatta osapuolta. Nyt ex-puoliso on ryhtynyt järjestämään hankaluuksia sukulaiselleni, mm. uhkailemalla rikos- ja lastensuojeluilmoituksilla, soitellut sukulaisen työpaikalle jne. Ilmeisesti tämän raivon on nyt laukaissut sukulaiseni avoin seurustelu saman ihmisen kanssa joka oli kolmantena pyöränä avioeron tapahtuessa. Nyt saman raivon kohteeksi olen joutunut minä, koska olen kieltäytynyt tuomitsemasta ja paheksumasta sukulaiseni seurustelua.

Kysyisinkin nyt teiltä neuvoa: mikä on paras tapa toimia? Olla vaiti ja kommentoimatta, vastata syytöksiin viranomaisille jos niitä esitetään. Vai olla yhteydessä ja pyrkiä keskustelemaan järkevästi? Millä tälläistä ihmistä voi hillitä? Vaikka hänen jutuissaan ei ole päätä eikä häntää, niistä aiheutuu toki harmia ja hankaluutta meille. Edellinen keskusteluyritys päättyi siihen että hän huusi julkisella paikalla kurkku suorana, solvasi sukulaiseni seurustelukumppania nimityksillä jotka ovat kunnianloukkausta. Hankalaksi tilanteen tekee sekin että hän on lapseni kummi ja lapselle läheinen. Nyt hän on kuitenkin lähettänyt lapsellenikin viestiä siitä kuinka minä voin hyväksyä sukulaiseni uuden seurustelukumppanin. Mielestäni nämä asiat eivät varsinaisesti kuulu lapselle ja olen selittänyt hänelle että XX on hyvin pahalla mielellä ja suuttunut ja että ihmiset tekevät ja sanovat suutuksissaan hölmöjä asioita.

Kertokaa kokeneet, miten tuollainen tyyppi talttuu? Kauanko tuollaista voi jatkua? Jos on joutunut perättömien tai ainakin vahvasti liioiteltujen syytösten uhriksi, miten viranomaiset ovat suhtautuneet?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Mitä enemmän yrität puhua, sitä suuremmaksi homma paisuu. Välimatkaa ja hiljaisuutta. Ainoa järkevä toiminta tuossa tapauksessa.

Vierailija
2/4 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa on antaa ajan kulua ja toivoa parasta.

Miehen ex-vaimo esimerkiksi laittoi välit poikki lapsuudenystäväänsä, kun kuuli, että olimme käyneet siellä kylässä. Mieheni siis oli viime vuosina ollut jopa ex-vaimoa enemmän tämän ystävän kanssa tekemisissä. Pyysi ystävää valitsemaan puolensa. Myöhemmin ovat ilmeisesti saaneet asiansa sovittua.

Marttyyriksi heittäytyy aina kun mahdollista. Kokee, että lapsetkin hänet hylkäävät, kun tulevat isälleen. Ja valittaa, että isä näkee lapsia liian harvoin. Pitäisi käydä lasten kanssa entisessä kodissa leikkimässä. Lapset ovat yläkoulu- ja lukioikäisiä. Mutta ei kuitenkaan halua, että mies tulee enää hänen kotiinsa. Paitsi pitäisi asua siellä.

Tämä nainen ei vaan osaa päästää irti. On vahvasti sitä mieltä, että eronnut ihminen on pohjasakkaa ja häpeää, että on eronnut. Tarkennettakoon vielä, että nainen on avioeroa aikanaan hakenut yksin. Kaikki on joko mustaa tai valkoista.

Olen hänet tavannut ja sen verran äänekäs henkilö on, että puhelimen läpi kyllä asiansa kuulee. Ehdotin, että hakeutuisi johonkin vertaistukiryhmään tai hakisi jotain muuta apua, mutta ei hänessä ole mitään vikaa.

Kai siellä viha ja katkeruus elää edelleen, vaikka ovat miehen kanssa eronneet jo useampi vuosi sitten. Kun kuuli, että olimme menneet naimisiin, niin kysyi, että hänen kiusaakseenko näin tehtiin. Tottahan toki, sehän se ensimmäinen syy naimisiinmenolle oli :)

Välillä on huumori tahtonut loppua kesken, välillä on käynyt ehkä kovastikin sääliksi, että ei ole sitä omaa elämäänsä löytänyt. Eikä ilmeisesti ole haluakaan sellaista löytää. Marttyyrina on ilmeisesti paljon mukavampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Kuulostaa hyvin samalta kuin tilanne joka on menossa sukulaiseni kohdalla!

Ap

Vierailija
4/4 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up