Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotitaloustavaravinkkejä pahan päivän laatikkoon!

Vierailija
14.12.2015 |

Ajattelin käyttää veronpalautukseni (n. 1000e) tänä vuonna sellaiseen pahan päivän varan laatikkoon :) Eli ostaa tomaattimurskaa, makaroonia, saippuaa ja sen sellaista varastoon. Sitten ei tarvitsisi aina nähdä nälkää kun kuukausi ja rahat loppuu. Antakaa vinkkejä mitä ostan! Ja muita neuvoja: missä on halvin hernekeittopurkki ja edullisimmat pyykinpesupulverit?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vessapaperi: ainakin Lidlissä hinta-laatusuhde kohtaa, mutta en tiedä olisiko jossain halvempaa

- Pikakahvi: Lidlissä hintalaatusuhteelta erinomaista, tummapaahtoista pikakahvia

- Jossain halpahalleissa myydään 3 litran saippuakanistereita n. 2 eurolla

- Makaroni halvinta Lidlissä

- Osta -30% tuotteita ja pakasta

- Maitojauhepurkki pahan päivän varalle

- Mausteita etnisistä kaupoista

- Halvin hernekeittopurkki löytyy Lidlistä

Vierailija
2/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka vanhenee laatikossa. Jos vaikka ennemmin jättäisit rahat tilille ja pitäisit tavoitteena, että tilillä on myös seuraavana palkkapäivänä tuo sama summa, mieluummin jopa vähän enemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka vanhenee laatikossa. Jos vaikka ennemmin jättäisit rahat tilille ja pitäisit tavoitteena, että tilillä on myös seuraavana palkkapäivänä tuo sama summa, mieluummin jopa vähän enemmän?

Olen tuhlailuun taipuvainen, joten tämä tapa on minulle järkevämpi :) -AP

Vierailija
4/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli opiskeluaikana tapana ostaa heti opintorahaa saatuani leivontatarvikkeita (jauhot, hiutaleet, hiiva) , säilykkeitä, riisiä, makaronia ja pakasteita. Ostin myös juureksia ja perunoita. Teen edelleenkin paljon ruokia itse ja vaikka joku ohrauunipuuro tai keitot ovat edullista ruokaa. Leivon myös sämpylöitä ja leipää usein.

Jos sulla on säilytystilaa, niin kyllähän pyykinpesuainetta ja muuta säilyvää voi ostaa varastoonkin. Ruoka kuitenkin säilyy vähemmän aikaa, mutta moni kuivatavara kuitenkin useita kuukausiakin ja säilykkeet pidempäänkin.

Vierailija
5/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa vinkkejä missä olette huomanneet selkeästi halvimmalla jonkin tuotteen?

Vierailija
6/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssejä? Jos tokmanni löytyy niin sieltä tarjousnötköttiä/ hernaria myös varmaan edullisesti. Ja niitä pesuaineita.

Vierailija
7/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erillinen säästötili, jolle ei korttia?

Vierailija
8/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erillinen säästötili, jolle ei korttia?

Minä haluan pahan päivän varalle kotitalouslaatikon. Piste. -AP

Vierailija
9/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ajatus, kunhan myös käytät sieltä laatikosta tavaraa (ja täydennät sitten vuoden mittaan) ettei mene pilalle ja siis aivan hukkaan. 

Tiskikonetabletteja saa välillä ihan superhalpaan hintaan Citymarketista. Muistaakseni 7 eurolla ostettiin tuollainen superpakkaus, joka on kestänyt kahden aikuisen taloudessa yli vuoden. Samasta paikasta myös pyykkipulveria edullisesti Mammuttimarkkinoiden tai "euronpäivien" aikaan, kympillä viisi Omon boksia. 

Prismassa perushernari maksaa 0,65 e/tlk.

Vierailija
10/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen niin osta siteitä ja tampooneja?

Hammastahnaa kannattaa myös?

Vierailija
11/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kotivara ihan hyvä jos sattuu vaikka sairastumaan.

Vierailija
12/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaantuu ja heität rahat hukkaan. Tonnilla ryynejä? Haloo

Vierailija
13/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsellesi "pikaruokaa" valmiiksi. Eli osta edullisesti esim. kasvissosekeiton ainekset ja laita suoraan pakastusrasioihin ja pakkaseen.

Vierailija
14/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen niin osta siteitä ja tampooneja?

Hammastahnaa kannattaa myös?

En ole, mutta hyvä vinkki! Hammastahnaa ostan monta putkiloa - halvin lienee tällä hetkellä Lidlissä...

Vierailija
15/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilaantuu ja heität rahat hukkaan. Tonnilla ryynejä? Haloo

En tietenkään osta vain yhtä tuotetta (esim. mainitsemasi ryynit) vaan useampia. Yritän miettiäkin mahdollisimman laajaa listaa erilaisia HYVINSÄILYVIÄ tuotteita, joita tietenkin käytän tasaiseen tahtiin. Säilykkeethän säilyvät vuosia. Kidneypapuja, oliiveja, tonnikalaa... Mitä vielä? -AP

Vierailija
16/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin käyttää veronpalautukseni (n. 1000e) tänä vuonna sellaiseen pahan päivän varan laatikkoon :) Eli ostaa tomaattimurskaa, makaroonia, saippuaa ja sen sellaista varastoon. Sitten ei tarvitsisi aina nähdä nälkää kun kuukausi ja rahat loppuu. Antakaa vinkkejä mitä ostan! Ja muita neuvoja: missä on halvin hernekeittopurkki ja edullisimmat pyykinpesupulverit?

Sellaisia tuotteita mitä käytät muutenkin. Ei siis purkkihernekeitto ajos et koskaan syö sitä. Itse ostaisin:

-kuivahiivaa

-jauhoja

-rusinoita

-riisiä

-erilaisia pastoja

-oliiviöljyä

-suklaata

-tummaa kaakaota

-kondensoitua maitoa

-teetä ja kahvia

-hunajaa

-mausteita

-wc- ja talouspaperia

-shampoota ja suihkusaippuaa

-tiskikoneen tabletteja ja fairya

-etikkaa jota käytän huuhteluaineena

Vierailija
17/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martat ehdottavat kotivaraksi linkistä löytyviä tuotteita. Mukana on myös tuooretavaraa, koska ajatuksena on, että kotivaraksi hankittuja tuotteita käytetään säännöllisesti, etteivät ne vanhene.

http://www.martat.fi/ruoka/kotivara/

Kommenteissa onkin tullut samoja asioita kuin Marttojen listalla. Lisäksi he ehdottavat myös lääkkeiden hankkimista. Herkut on mainittu myös, mutta ne tulisi kyllä itsellä syötyä ensimmäiseksi.

Vierailija
18/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso paketti tulitikkuja, ei maksa paljoa mitään. Ja kynttilöitä.

Laastaria, sideharsoa, kiristysside. Lääkkeitä on vähän paha ostaa paljoa varalle, kun niitä ei ideaalitilanteessa kauheasti käytetä. Toki joku paketti tai kaksi ibuprofeenia voi olla ihan hyvä ostos, kunhan niitä myös käyttää. 

Paristoja, selvitä millaisia sun laitteesi tarvitsevat ja osta paria erilaista. Kodin valaisimiin sopivia lamppuja.

Tölkkikeittoja, jotka täytyy vain lämmittää. Hernarin lisäksi on olemassa vaikka mitä muitakin pahvitölkeissä. 

Soijasuikaleita ja -rouhetta, linssejä, papuja.

Riisiä, makaronia, erilaisia hiutaleita, perunamuusijauhetta.

Öljyä ruuanvalmistukseen. 

Vierailija
19/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot tosissas, googleta Jovelan kotivara.

Vierailija
20/41 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleet ja näkkileipä: Lidl