Miltä noin nelikymppinen näyttää?
Otsikossa siis kysymys. Neljäkymppiä tulee vuoden sisällä täyteen ja päädyimme kaverin kanssa kinaamaan, mikä on ns. tyypillinen nelikymppinen. Kerron itse myöhemmin oman näkemykseni, mutta kertokaa jotain mielikuvia, joita nelikymppisestä herää tai linkittäkää kuvia. Saa myös kertoa, oletko/aiotko olla tyypillinen nelikymppinen.
Luulisi täältä löytyvän asiantuntemusta, kun muiden ulkonäön ruotiminen on av:n suola. :D
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35-v. on ikäni aina, kun joku arvaa, sukupuolesta huolimatta. Kivaahan se on. Mutta kyllä minä tiedostan oman vanhenemiseni. Kriisikin taisi olla ennen kuin täytin 40. Nykyisin en enää niin hirveästi kyllä jaksa tuijotella itseäni peiliin. Olen vielä hyvännäköinen, kun laittaudun, mutta ei se enää ole niin tärkeää kuitenkaan. N46.
Tiedän yhden kaltaisesi naisen. En ymmärrä mikä on hänen salaisuutensa. Kun oli 35, näytti opiskelijalta. Nyt näyttää reilu kolmekymppiseltä vaikka on jo jotain 45. Onko teillä virkeä seksielämä joka pitää nuorekkaana?
Minun 3-4 vuotta nuorempia kavereita pidetään minua vanhempina. Geenit, ravinteikas ruoka, mitä olen syönyt 40 vuotta ja tupakoimattomia pitävät ihon kunnossa. Lisäksi olen maailman laiskin meikkaamaan ja joo... seksi elämä pitää nuorekkaana ;-))
No minäpä vastaan ihan omasta puolestani, koska tuo ylläoleva ei ollut oma vastaukseni. Seksielämä on ihan tyydyttävä. Mutta geenit ne minullakin taitavat näytellä suurinta osaa. Olen pitkä ja hoikka (isän geenit) ja 67-vuotias äitini näyttää 10 vuotta ikäistään nuoremmalta. Minä kyllä tupakoinkin ja liikuntaakaan en harrasta. Ehkä näyttäisin kolmekymppiseltä jos lopettaisin vielä paheeni ja kävisin lenkillä? :D T. Nro 18
Miehet valitettavasti menettävät poikamaisuutensa ja näyttävät velttoperseisiltä papoilta ja kuvittelevat itse olevansa tosi kuumia.
Tupakka, viina ja roskaruoka pois. Tilalle riittävästi unta ja liikuntaa. Yllättävästi vaikuttaa siihen rupsahtamiseen...
Olen 37-vuotias uskovainen nainen ja pyrin siihen, etten olisi kovin turhamainen. Mutta turhamaisuus on aina ollut yksi "helmasynneistäni".
Vuosi sitten aloin pelätä, että ulkonäköni vanhenee. En ole vielä nähnyt siitä mitään merkkejä, ja minulta äskettäin kysyttiin paperitkin, kun ostin sytkärin kynttilöitä varten!
Olen käyttänyt jo useamman vuoden No7-kauneusseerumia ja Louis Widmerin silmänympärysvoidetta sekä syönyt terveellisesti. En myöskään käytä päihteitä enkä tupakoi. Pidän itseni hoikkana ja liikun melko säännöllisesti.
Meikkaan myös jonkin verran ja pidän hiusten pituuden olkapäillä. Vaikka olen kohtapuolin nelikymppinen, en aio alkaa pukeutua Marimekon siniseen unikko-jakkuun enkä kyniä hiuksiani :)
Olen alkanut tietoisesti työskennellä turhamaisuuteni kanssa, nyt kun ikää alkaa tulla lisää, etten vaan tule yhtään ulkonäkökeskeisemmäksi. Raamatun mukaan naisen sydämen kauneus on Jumalan silmissä arvokasta. Kun perustaa itseluottamuksensa hyväsydämisyyteen eikä ulkonäköön, on myös onnellisempi. Jos toimii itse aina oikein, kukaan ei voi kritisoida sisäistä kauneutta, vaan kaikkien täytyy aina myöntää se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35-v. on ikäni aina, kun joku arvaa, sukupuolesta huolimatta. Kivaahan se on. Mutta kyllä minä tiedostan oman vanhenemiseni. Kriisikin taisi olla ennen kuin täytin 40. Nykyisin en enää niin hirveästi kyllä jaksa tuijotella itseäni peiliin. Olen vielä hyvännäköinen, kun laittaudun, mutta ei se enää ole niin tärkeää kuitenkaan. N46.
Tiedän yhden kaltaisesi naisen. En ymmärrä mikä on hänen salaisuutensa. Kun oli 35, näytti opiskelijalta. Nyt näyttää reilu kolmekymppiseltä vaikka on jo jotain 45. Onko teillä virkeä seksielämä joka pitää nuorekkaana?
Vireä seksielämä se rupsauttaa.. kun joka ilta naidaan ei ehdi nukkua ei harrastaa. Onneksi orkut pitävät mielen tyytyväisenä, vaikka vähän silmien alla onkin mustaa :D
Nelikymppinen voi näyttää ihan miltä vaan ;). Elintavat, geenit, tyyli ja kuinka kantaa itsensä vaikuttaa tosi paljon. Jotkut ovat vanhan oloisia, toisilta taas kysytään baareissa papereita (kyllä, meikäläiseltä;)). Oma olemus on hitusen tyttömäinen (samaa kokoa ollut 20+ lähtien, 3 lapsen jälkeen) joten se voi vaikuttaa, samoin sirot kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Tupakka, viina ja roskaruoka pois. Tilalle riittävästi unta ja liikuntaa. Yllättävästi vaikuttaa siihen rupsahtamiseen...
Ihonhoitoon pitää myös panostaa.
Mua aina jaksaa hämmästyttää, että yleisin ikäarvio minusta on noin 30, vaikka ikää on 41. Ja todellakaan ei ole hyvät elintavat. Olen alkoholin suurkuluttaja, kroonisesta unettomuudesta kärsivä, roskaruoalla eläjä, ihoa en ole hoitanut koskaan muuta kuin että saippualla pesen iltaisin... Toisaalta äitini alkoi rupsahtaa iholtaan vasta kuusikymppisenä, joten kai se geeneistä vaan on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon lihonut 20 kg ja näytän kuvissa kauheen ilottomalta ja väsyneeltä. Sellainen elämänvoima ja ilo on kadonnut. Harmillista, koska mulla on tosi hyvä iho eikä yhtään ryppyjä. Hoikempana ja iloisempana nätimpänä näyttäisin tosi nuorelta. Toissakesänä vielä arvoioitiin 27-vuotiaaksi. Nykyisin baarissa katseet vasn pyyhkii yli, oon ihan näkymätön. Harmi, kun en oo ees mitenkään kiinnostava luonnekaan. Pukeudun kyllä kivasti mekkoihin ja korkkareihin/saappaisiin. No, elämän iltaan menossa. Nainen 40
Toisaalta voi oll aettä juuri se ylipaino pitää sinut naamasta nuoren näköisenä. Itse laihdutin nelikymppisenä, ja kas kummaa, vaikka kroppa toki parani, naama pikarupsahti kun rasva lähti pois suoristamasta ryppyjä. Yhtäkkiä minusta tulikin tyttömäisen pyöreäposkisen tyypin sijaan kolkon näköinen louttoposkinen "noita-akka", ja ryppyjäkin ilmestyi paljon.
Vanha sanonta taisi olla että nelikymppisenä naisen on valittava että haluaako hyvän takapuolen tai naaman, kumpaakin ei voi enää saada. Mun kohdalla ainakin piti paikkaansa: ennen oli ok naama ja ruma kroppa, nyt ok kroppa ja ruma ryppyinen naama.
erot isoja, jotkut tyttömäisiltä ja toiset tanttamaisilta
nelikymppisen elimistö johon siis ihokin kuuluu voi tutkimuksen mukaan vastata 26-60 vuotiaan elimistöä
ei ole yhtä muottia nelikymmpiselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse oon lihonut 20 kg ja näytän kuvissa kauheen ilottomalta ja väsyneeltä. Sellainen elämänvoima ja ilo on kadonnut. Harmillista, koska mulla on tosi hyvä iho eikä yhtään ryppyjä. Hoikempana ja iloisempana nätimpänä näyttäisin tosi nuorelta. Toissakesänä vielä arvoioitiin 27-vuotiaaksi. Nykyisin baarissa katseet vasn pyyhkii yli, oon ihan näkymätön. Harmi, kun en oo ees mitenkään kiinnostava luonnekaan. Pukeudun kyllä kivasti mekkoihin ja korkkareihin/saappaisiin. No, elämän iltaan menossa. Nainen 40
Toisaalta voi oll aettä juuri se ylipaino pitää sinut naamasta nuoren näköisenä. Itse laihdutin nelikymppisenä, ja kas kummaa, vaikka kroppa toki parani, naama pikarupsahti kun rasva lähti pois suoristamasta ryppyjä. Yhtäkkiä minusta tulikin tyttömäisen pyöreäposkisen tyypin sijaan kolkon näköinen louttoposkinen "noita-akka", ja ryppyjäkin ilmestyi paljon.
Vanha sanonta taisi olla että nelikymppisenä naisen on valittava että haluaako hyvän takapuolen tai naaman, kumpaakin ei voi enää saada. Mun kohdalla ainakin piti paikkaansa: ennen oli ok naama ja ruma kroppa, nyt ok kroppa ja ruma ryppyinen naama.
Anteeksi, mutta mua rupesi kovasti naurattamaan... Ei pahalla, hyväntahtoisesti. Tottahan se on, että me nelikymppiset joudutaan koko ajan luopumaan jostakin. :D T. N46
Olen noin nelikymppinen ja luullaan alle kolmikymppiseksi mutta oonkin babyface. Kroppa ihan ok, vois olla vähän kiinteämpi kyllä. Hyvät geenit, tietty määrä lapsellisuutta ja kosteusvoide taitaa olla se salaisuus :)
Nelikymppinen voi tosiaankin näyttää monen ikäiseltä. Terveet elämäntavat ja nuori mieli varmaan pitävät nuoren näköisenä. Liikkumattomuus, tupakointi ja pessimismi varmaan vanhentavat? Itse olen 41 ja kyllä mielestäni näytän kasvoista ikäiseltäni. En vaan ymmärrä olevani yli 40v. ja käyttäydyn kuten ennenkin, joten varmaan siksi mua luullaan aina kolmikymppiseksi. Olen pätkätyöläinen ja sekin varmaan vaikuttaa. Ei ole päässyt tulemaan keski-ikäisen rutinoitunutta elämää. Töissä ei tarvita jakkupukua ja huppari päälä tukka ponnarilla varmaan näyttää nuoremmalta.. Omat nelikymppiset kaverini ovat kuten minä, joten vastaan vaikka että iättömiltä, nuorilta, kivoilta...
Minun 3-4 vuotta nuorempia kavereita pidetään minua vanhempina. Geenit, ravinteikas ruoka, mitä olen syönyt 40 vuotta ja tupakoimattomia pitävät ihon kunnossa. Lisäksi olen maailman laiskin meikkaamaan ja joo... seksi elämä pitää nuorekkaana ;-))