Te, joilla alkaa loma ennen jouluaattoa! Miksi viette lapsenne lomanne aikana päiväkotiin?

Vierailija

Päiväkodissa on kuulemma hirveän moni aatonaattoiltaan asti hoidossa, vaikka monet vanhemmat ovat jo lomalla. Yksi työntekijä sanoi, että työntekijöiden lomia ei voitukaan toteuttaa toiveiden mukaan, koska työntekijöitä tarvittiinkin ihan jouluaattoon asti niin monta. Hänen itsensä olisi pitänyt aloittaa loma jo 22. päivä ja lähteä äitinsä luokse Lappiin, mutta eipäs pääsekään, kun vanhemmat juovat kahvia ja shoppailevat Stockalla vielä 23. päivä varmasti viimeiseen minuuttiin asti.

Sivut

Kommentit (242)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ikävää, todella ikävää, että päiväkodin työntekijät joutuvat tekemään työnsä.

Onpa kivaa niille pienille lapsille olla päiväkodissa, kun voisivat nauttia joulusta kotona. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapseni on hoidossa sen takia että minä olen töissä. Valitan!

Sinulla onkin täysi oikeus hoitopaikkaan, etkä kuulu tähän kohderyhmään. Kyse onkin niistä vanhemmista, jotka ovat lomalla, mutta tuovat silti lapset päiväkotiin. Heitä on päiväkodin työntekijän mukaan tänä vuonna niin paljon, etteivät työntekijät voi aloittaa lomiaan toivotunlaisesti, vaan kaikilla alkaa loma vasta jouluaattona.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan vienyt, silloin kun itse olen lomalla. Oksettava ajatuskin!

En tajua, miksi veisin lapseni päiväkotiin lomallani. En ole vienyt edes silloin, kun olen ollut itse sairaana. Mulle parasta on olla oman lapsen kanssa. Ilmeisesti muille ei.

Vierailija

No eiköhän suurimmalla osalla, joilla edes lomaa on, se loma ala vasta jouluaattona. Ei nyt ruveta päälle syleksimään, vaikka lapsen aatonaattona hoitoon viekin?

Vierailija

Ja koska päiväkodin työntekijät saavat kertoa kaikki hoitamiensa lasten asiat, he juorusivat sinulle, että Nico-Petterin äitikin kertoi olevansa lomalla, mutta tuo silti pojan tänne ja hakee vasta klo 17 aatonaattona. Vai olisiko kuitenkin niin, että ne vanhemmat, jotka ovat töissä 23.12. pitävät lapsensa hoidossa 23.12. asti?

Ja jos minulla olisi mahdollisuus ottaa yksi lomapäivä ennen joulua, niin taatusti veisin lapset päiväkotiin ja käyttäisin sen päivän jouluostoksiin, siivoamiseen ja ruuanlaittoon tehokkaasti ilman lapsia. Ei niillä lapsilla ainakaan hauskempaa ole Stockan kalatiskin jonossa tai siivouksen keskellä. Nämä joulua edeltävät viikonloput on turboahdettu joulujuhlilla, -esityksillä ja -glögeillä, aivan turha haaveilla ehtivänsä erityisemmin valmistautumaan jouluun.

Jokainen päiväkodin työntekijä on ihan itse valinnut ammatin, jossa ei välttämättä saa lomaa silloin kun itse haluaa. Niin kuin ei moni muukaan meistä. Emme silti valita siitä, että asiakkaat tulevat pankkiin ja ruokakauppaan, potilaat sairaalaan, jumppaajat kuntosalille jne vielä aatonaattona. 

Vierailija

Mistä päiväkodin työntekijät tietävät kaikkien loma-ajat? On niitä moniakin aloja, joissa ollaan aattonakin töissä. Sovittuja lomia ei voida perua ihan tuosta vaan. Höpiset omiasi.

Vierailija

No mites ne Stockan työntekijät raukat sitten? Sinneki vain asiakkaat tunkevat vielä aattonakin, vaikka hekin varmaan haluaisivat istua tyhjässä työpaikassa tekemättä mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mites ne Stockan työntekijät raukat sitten? Sinneki vain asiakkaat tunkevat vielä aattonakin, vaikka hekin varmaan haluaisivat istua tyhjässä työpaikassa tekemättä mitään.

Vähän eri asia, eikö? Ei ole kyse AIKUISTEN ja VANHEMPIEN lomasta, vaan lasten. Miksei lapsilla ole joululomaa, vaan vanhemmat jättävät ne päiväkotiin, jotta itse voivat lomailla?

Vierailija

Ikävää, itse en ole koskaan vienyt lasta omana tai miehen vapaa/lomapäivänä hoitoon. Mun lasten pk:ssa ei kyllä juuri lapsia ollut enää 20.12 jälkeen, mutta kai sitten jossain näin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä päiväkodin työntekijät tietävät kaikkien loma-ajat? On niitä moniakin aloja, joissa ollaan aattonakin töissä. Sovittuja lomia ei voida perua ihan tuosta vaan. Höpiset omiasi.

Meillä kysyttiin jo syksyllä joulun ajan hoitopäivät, mutta ei sanallakaan vihjaistu, että täytyy erikseen kertoa, onko vanhemmat lomalla vai töissä. Omalla työpaikalla on 7 pienten lasten vanhempaa, heistä vain yksi on lomalla jo aatonaattona, me muut olemme töissä ja lapset tarvitsevat hoitopaikan.

Hoitajien sovittuja lomia ei voi perua, ap ottaa yhteyttä aluehallintovirastoon, niin saa pitää sen lomansa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat