Miehen jokavuotinen jouluhysteria

Vierailija

Onko kenenkään muun mies jouluhullu? Meillä mies stressaa mua siivouksilla ja lahjajutuilla. Vaikka sanoisin, että kaikki lahjahommat on hallinnassa, niin ei, kun hänen pitää rynnätä vielä johonkin korukauppaan tai sporttikauppaan ostamaan jotain ihan kummallista, mitä kukaan ei ole edes toivonut. Mä yritän pitää setelinkulmasta kiinni, mutta turhaan.
Just äsken mies taas soitti ja raivosi, kun käyttötili on tyhjä. Hän on ostanut pojallemme kolme kertaa kalliimmalla lahjoja kuin tytöllemme.
En tiedä mitä tehdä. Mun piti jo kajota tiliin, johon olen säästänyt tytön ensi kesän rippijuhliin. Itkettää.
Mies ei ole ihan terve päästään, siis oikeesti. Tiedän, että osittain tämä johtuu siitäkin, mutta aina sille tuo jouluhulluus on iskenyt, pahenee vain aattoa kohti. aattona rynnätään vielä ostamaan arpapaketit kaikille ja kukkiia ja ties mitä.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

No huh.

Täällä on vaan mies jouluahdistuksessaan, ollaan siis molemmat tahollaan eronneita eikä edes vietetä joulua yhdessä. Mä en ole edes tajunnut, että joulu voisi oikeasti ahdistaa noin pahoin! Siis itse otin hyvissä ajoin selvää omilta lapsilta, mitä ne haluaa lahjaksi (ovat jo toisella kymmenellä) ja miehen lapsia lahjon jollain triviaalilla (sattuneesta syystä eivät ole ehtineet tulla kovinkaan tutuiksi tai rakkaiksi).

Sitten kummilapset, aikuiset saavat jotain viiniä tai suklaata jos sitäkään.

Koska ei ole mun rahoista kiinni, niin seuraan huvittuneena tilannetta.

Ja nyt kaivan joulukortit esiin ja kirjoitan osoitteet. Vähän hiljaista täällä töissä.

Vierailija

Mun mies on turhan tarkka siivouksesta ja etenkin joulusiivouksesta se ärsyttää. Lahjojen kanssa on ok mutta ruuasta tuppaa nipistämään liikaa pois.

Vierailija

Mun mies on jouluhullun vastakohta. Ei tykkää hössötyksestä eikä hysteriasta, jouluostoksille sitä ei saa ja ruuhka ja tungos saa sen hermot kiehumaan ja arvostelemaan ilkeään sävyyn kaikkia jouluun hurahtaneita.

Ainoa mistä hän joulussa tykkää on ruoka, mutta siihenkin hän osallistuu vain syömällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pidä nyt ainakin huoli siitä että tyttö saa yhtä arvokkaat lahjat!

Tämä on ihan oikeasti tärkeä kasvatuksellinen pointti!

Ei tarvitse sitten aikuisena muistella, miten itse sai barbien - anteeksi, jonkun halvan kopion eikä aitoa - ja veli sähköisen autoradan.

Vierailija

Ei onneksi noin paha tilanne meillä, mutta kyllä mies on se, joka joulun haluaa. Autan minäkin osaltani, teen joitain ruokia. Mutta hän huolehtii lahjoista, koristelusta lasten kanssa ja vierailujen organisoinnista. Jos yksin asuisin, mulla olisi vähän graavilohta ja pullo punkkua sekä pari kynttilää, thatsit. 

Varmaan raskasta noin hullun kanssa, ap.

Vierailija

Ehdottomasti omat tilit. Yhteiselle tilille vain pakolliset menot, esim. vastike tai vuokra, sähkö jne. Tililtä ei saa nostaa tai siirtää rahaa muille tileille. 

Suunnitelkaa yhdessä ennen joulua, mitä ostatte lahjaksi mm. lapsille ja päätätte budjetin. 

Jos mies haluaa ylittää budjetin, niin hän tekee sen omista rahoistaan ja ostaa - TIETENKIN - lapsille lahjoja tasapuolisesti.

Mies voi käyttää maanisen energiansa esimerkiksi siivoukseen (pakastimen sulatus, uunin ja mikron peseminen, kylpyhuoneen kuuraus, lattioiden imurointi ja peseminen) ja ruoanlaittoon.

Älä enää koske lapselle säästettyihin rahoihin. Jos menoja on vielä, niin mies maksaa ne. 

Jos vastaava meno jatkuu, niin mies lääkäriin. Bipolaarisuutta voidaan hoitaa ainakin jollain tavalla. 

Vierailija

Mies raivoaa että käyttötili on tyhjä sen jälkeen kun hän on itse sen tyhjentänyt? Ap, oikeasti. Mieti nyt vähän kannattaako elämäänsä ja rahojaan jakaa tuollaisen kanssa. Sano miehelle että vie kuitin kanssa osan pojan lahjoista takaisin kauppaan ja vaihtaa tytön lahjoihin. Tytön riparsäästöihin et koske!

Vierailija

Ei, se olen pikemminkin minä. Pojalla on aina selkeät lahjatoiveet ja päädyn ostelemaan kaikenlaista tytölle, että sekin saisi kivan joulun. Sitten huomaan, että tytölle on tulossa enemmän lahjoja kuin pojalle, ja taas pitää ostaa lisää.

Minä ostan oman perheeni, lasten, kälyn, lasten serkkujen, anopin ja kummilasten lahjat ja hommaan molempien isovanhemmille kukkia ja/tai herkkuja jouluvierailuille. Ostan ja teen jouluruuat, paketoin lahjat, siivoan ja koristelen.

Mies aloittaa marraskuussa voivottelemaan joulun tuloa. Mies saa aikaan hirveän joulustressin, kun pitää ostaa mulle lahja. Luettelen ainakin viisi eri vaihtoehtoa. Lisäksi ostaa yleensä isänsä ja veljensä lahjan, minkä pitäisi olla superhelppoa, kun tykkäävät samoista jutuista. 
Taitaa sentään onneksi tiedostaa tämän asian itsekin, kun sanoi juuri, että jos erottaisiin, voisin etsiä uuden miehen, joka on jouluihminen.

Vierailija

Ei hän ole maaninen, mutta hänellä on aivovamma. Tämä rahankäyttö oli ongelma jo aiemmin, mutta nyt hän ei muista mitä on sovittu ja ostettu.
En tiedä onko ne eri tilitkään ratkaisu. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin, mutta ei ole enää rahaa, jos meinaa ruoatkin hankkia. Bensaankin menee vielä aika paljon, kun on pitkä työmatka.
Täytyy varmaan tilata laskulla jotain ekstraa tai antaa omatekoinen lahjakortti, että mennään vaateostoksille tiettyyn liikkeeseen joulun jälkeen. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ostaisin, mutta ei ole enää rahaa, jos meinaa ruoatkin hankkia. Bensaankin menee vielä aika paljon, kun on pitkä työmatka.
Täytyy varmaan tilata laskulla jotain ekstraa tai antaa omatekoinen lahjakortti, että mennään vaateostoksille tiettyyn liikkeeseen joulun jälkeen. Ap

Kai sillä miehellä kuitit on pojan lahjoista? Viette osan takaisin kauppaan ja vaihdatte tytön lahjoihin, niin kuin joku täällä jo ehdottikin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat