Voiko sektion tehdä 2 viikkoa ennen laskettua aikaa ja steriloida samalla?

Vierailija

Onko mahdollista? Kärsiikö vauva jos se leikataan ulos 2 vko ennen la:ta?
Onnistuuko naisen sterilointi siinä samalla? Miten pian sektion jälkeen vai kävellä ja liikkua kotona?

Kommentit (8)

Vierailija

Mikset kysyisi lääkäriltä? Vai menetkö sanomaan lääkärille, että vauvapalstalla sanottiin, että näin voi tehdä niin laitapa ylös hoitosuunnitelmiin?

Vierailija

Suunniteltu sektio yleensä tehdään n. 2 vkoa ennen LA:ta, mutta tuo on täysin riippuvainen vauvan ja äidin kunnosta, ei se mikään laki ole. Ja kyllä, sektion yhteydessä sterilointi on erittäin helppo operaatio. Kävelemään nostetaan n. 5-6h leikauksen jälkeen, jos kaikki meni normaalisti, minä lähdin kotiin torstaina tehdyn sektion jälkeen sunnuntai aamuna, eli heti, kun vauva sai luvan lähteä. 

Vierailija

Itsekin olen miettinyt tuota, että voidaanko tehdä sterilisaatio sektion yhteydessä. Itsellä yksi lapsi ja toinen haaveissa. Sain ensimmäisessä synnytyksessä 4.asteen repeämän ja todennäköisesti edessä olisi sektio toisen kohdalla.

Lapailuku olisi kuitenkin sitten kahden jälkeen täynnä ja sterilisaatio voisi olla vaihtoehto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suunniteltu sektio yleensä tehdään n. 2 vkoa ennen LA:ta,..

Missä näin? Täällä Suomessa suunniteltu sektio tehtiin ainakin vielä 1990-luvulla muutama päivä ennen laskettua aikaa. Siihen ei ollut muuta lääketieteellistä syytä kuin se, että jostakin syystä lapseni eivät suostuneet syntymään laskettuna aikana, vaikka minulla nousi verenpaine ja raskausmyrkytys oli jokseenkin silmin nähtävä. Tämä siis ensimmäisellä kerralle, seuraavat syntyivät sektiolla oikeastaan siksi, kun se ensimmäinenkään ei yrittänyt syntyä millään lääketieteellisellä keinolla tehdyllä käynnistyksellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunniteltu sektio yleensä tehdään n. 2 vkoa ennen LA:ta,..

Missä näin? Täällä Suomessa suunniteltu sektio tehtiin ainakin vielä 1990-luvulla muutama päivä ennen laskettua aikaa. Siihen ei ollut muuta lääketieteellistä syytä kuin se, että jostakin syystä lapseni eivät suostuneet syntymään laskettuna aikana, vaikka minulla nousi verenpaine ja raskausmyrkytys oli jokseenkin silmin nähtävä. Tämä siis ensimmäisellä kerralle, seuraavat syntyivät sektiolla oikeastaan siksi, kun se ensimmäinenkään ei yrittänyt syntyä millään lääketieteellisellä keinolla tehdyllä käynnistyksellä.

Suomessa, Espoossa (Jorvi & NKL) 2005 ja 2007. Esikoisen synnytys pysähtyi (Jorvissa 2002 ja jouduttiin kiireellisen sektioon), sen takia 2 seuraavaa päätettiin suoraan leikata: toinen oli tasan kaksi viikkoa ennen LA:ta ja toinen 38+2, kun se lekuri, jonka halusin leikkavan, oli työmatkalla 38+0 päivänä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat