Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti pettää isääni - mitä teen?

Vierailija

Vai teenkö mitään? Tuntuu vain pahalta isäni puolesta ja tunnen itse tekeväni väärin kun salaan asian. Asun vielä kotona ja sain tietää vahingossa. Olen sanonut äidilleni tietäväni asiasta, mutta hän vain sanoi ettei ole kyse siitä mistä luulen ja esitin uskovani kun en osannutkaan olla vihainen... Niin mitä itse tekisitte asemassani? En edes tiedä mitä hyötyäkään siitä olisi jos enää sanoisin äidilleni uudelleen, tuntuu vain niin pahalta salailla asiaa isältä, mutta ei mun siitä kuulu hänelle kertoa vaan äidin... Itse haluaisin tietää jos minua petettäisiin :(

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Mitä jos kuitenkin yrittäisit keskustella asiasta äitisi kanssa ja kertoa, miltä sinusta tuntuu? Että sinulla on paha mieli ja mielestäsi isäsi pitäisi saada tietää. Tuo on todella stressaava tilanne lapselle olla toisen vanhempansa salaisuuden kantajana ja tilanne on epäreilu myös sinua kohtaan. Pakottaisit tällä tavalla äitisi ottamaan aikuisen vastuun tilanteesta ja hän ymmärtäisi, että mahdollinen pettäminen vaikuttaa koko perheen keskinäisiin suhteisiin.

Vierailija

Kertoisit isällesi mitä? Että tiedät äidin pettävän ja silloin isä pitää sinua äidin kanssa samassa juonessa olevana. Viestinviejä saa usein puukosta (kuvainnollisesti), joten miksi kertoisit? Tai miltä tuntuisi, jos äiti kertoo, että isä on pettänyt häntä useammankin naisen kanssa, mutta et ole siitä tiennyt.

Lasten tehtävänä ei ole mennä vanhempien väliin. Pettäminen on isän ja äidin asia, se ei kuulu sinulle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No olisin varmaan kysynyt äidiltä että mistä sitten oli kyse.

Äiti sanoi silloin että kyseessä on muka jokin temppu että äiti ja tämä mies jonka kanssa hän isääni pettää, esittävät facebookissa olevansa yhdessä jotta miehen eksä jättäisi tämän miehen rauhaan? Ja mies on muka hänen työkaverinsa. Ei sitten parempaa selitystä keksinyt 😂Isällä ei ole facebookia.
Mies ei edes käy töissä (stalkkaan sen fb profiilia välillä) ja hänen sivuillaan on useita kuvia heistä yhdessä joista osa on todella sopimattomia edes laittaa nettiin...
Olen miettinyt että pitäisikö sanoa äidille uudelleen ja näyttää näitä kuvia ja päivityksiä jolloin hän ei voisi puolustautua valheilla ainakaan. Mut sit pelkään että äiti lähtee ja on minulle vihainen ja kaikki olisi mun syytä kun en vaan osannut pitää turpaani kiinni

Vierailija

Voit koittaa jutella äitisi kanssa asiasta. Kerro, miksi asia on sinusta väärin ja miltä sinusta tuntuu antaen lapsen näkökulmaa asiaan. Anna vanhempiesi kuitenkin hoitaa asia keskenään.

Vierailija

Olen pettänyt miestäni ja jos lapseni tulisi sanomaan, että hän aikoo kertoa siitä isälle, niin kysyisin, että miksi. Haluaako kotona asuva lapsi elämänsä muuttuvan? Koti myydään, isä muuttaa yksiöön, äiti kivaan keskustakämppään. Isä ratkeaa juomaan, äidillä on kiva elämä. Lapsella ei enää kotia, missä olla (miksi äiti ottaisi hänes luokseen asumaan ja isän luo ei mahdu).

Pettäminen ei vaikuta perheen sisäisiin suhteisiin mitenkään niin kauan, kun petetty ei tiedä mitään. Uskokaa pois, monessa perheessä puoliso on pettänyt eikä toinen siitä tiedä eikä sisäisissä suhteissa ole tapahtunut mitään. Miksi siis kertoa ja puhua jostain "aikuisen vastuusta", ihminen kun on vastuussa vain itselleen niistä asioista, joista toinen ei tiedä.

Kertomalla tuhoaa todennäköisesti enemmän kuin fiksusti vaikenemalla. Ellei ap sitten halua, että isä paljastaa hänkin seikkailunsa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisin varmaan kysynyt äidiltä että mistä sitten oli kyse.

Äiti sanoi silloin että kyseessä on muka jokin temppu että äiti ja tämä mies jonka kanssa hän isääni pettää, esittävät facebookissa olevansa yhdessä jotta miehen eksä jättäisi tämän miehen rauhaan? Ja mies on muka hänen työkaverinsa. Ei sitten parempaa selitystä keksinyt 😂Isällä ei ole facebookia.
Mies ei edes käy töissä (stalkkaan sen fb profiilia välillä) ja hänen sivuillaan on useita kuvia heistä yhdessä joista osa on todella sopimattomia edes laittaa nettiin...
Olen miettinyt että pitäisikö sanoa äidille uudelleen ja näyttää näitä kuvia ja päivityksiä jolloin hän ei voisi puolustautua valheilla ainakaan. Mut sit pelkään että äiti lähtee ja on minulle vihainen ja kaikki olisi mun syytä kun en vaan osannut pitää turpaani kiinni

Ai miehellä on avoin profiili ja kuvat äidistäsi ja tuosta miehestä on kaikkien näkyvissä eikä yksikään äidin kavereista ole mitenkään reagoinut niihin? Vai eikö äidillä ole facessa kavereita lainkaan? Koko äidin tuttavapiiri tietää tuosta miehestä ja sinä mietit, että pettääköhän se äiti nyt isää?

Vierailija

Kerro ihmeessä isälle. Äitisi ei sen jälkeen halua nähdä sinua, mutta loppupelissä se on vain  hyvä ratkaisu. Eihän kukaan halua elää noin vastuuttoman ihmisen kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen pettänyt miestäni ja jos lapseni tulisi sanomaan, että hän aikoo kertoa siitä isälle, niin kysyisin, että miksi. Haluaako kotona asuva lapsi elämänsä muuttuvan? Koti myydään, isä muuttaa yksiöön, äiti kivaan keskustakämppään. Isä ratkeaa juomaan, äidillä on kiva elämä. Lapsella ei enää kotia, missä olla (miksi äiti ottaisi hänes luokseen asumaan ja isän luo ei mahdu).

Pettäminen ei vaikuta perheen sisäisiin suhteisiin mitenkään niin kauan, kun petetty ei tiedä mitään. Uskokaa pois, monessa perheessä puoliso on pettänyt eikä toinen siitä tiedä eikä sisäisissä suhteissa ole tapahtunut mitään. Miksi siis kertoa ja puhua jostain "aikuisen vastuusta", ihminen kun on vastuussa vain itselleen niistä asioista, joista toinen ei tiedä.

Kertomalla tuhoaa todennäköisesti enemmän kuin fiksusti vaikenemalla. Ellei ap sitten halua, että isä paljastaa hänkin seikkailunsa.

Käytännössä uhkaisit lastasi ulos heittämisellä? Kypsää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti! Sinä et välitä suhteestasi, kumppanistasi, ja mitä pahin, et välitä edes lapsestasi. Vain petollisesta itsestäsi välität. Kauhea ihminen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat