Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sosionomi-kaveri urkki tietoja

Vierailija

Ystäväni on juuri valmistunut sosionomi. Sanoi että oli jostain tietokannasta lukenut minusta aikoinaan lapsena tehtyjä merkintöjä. Törkeää mielestäni :( loukkaannuin ja hänen mielestä olen naurettava?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Älä jaksa provota täällä. Tämä on niin selkeä provo, kun vaan voi olla. Ei kukaan ammattikorkeakoulun käynyt sosionomi toimi noin ja vielä julkisesti kertoisi, että tietoja katsellut, ja lopulta nauraisi asialle? Just joo..

Vierailija

On kiellettyä urkkia toisista tietoja tietokannoista (varsinkin terveyteen tms. liittyen), ellei liity oleellisesti töihin katsoa juuri tietyn henkilön tietoja. Eli tosta voi tehdä ilmoituksen ja tutkintapyynnön eteenpäin (eikö se ole jokin virkavirhe?). Tietääkseni sen voi itsekin käydä tarkistamassa, kuka omia terveystietoja on käynyt tonkimassa. 

Kyllä itsekin loukkaantuisin ja menettäisin luottamuksen tuossa tilanteessa ystävääni. 

Vierailija

Heh Heh... sieltä koko Suomen kattavasta sosionomien sos.terveys-tietokannastako? Joo sieltä itekki aina tsekkaan onko tutuilla merkintöjä että pääsen juoruileen.. Aika kätevä juttu.

Ps. Ne tietokannat on suht. uusia juttuja. Että oot syntyny 2000-luvulla vai ihan sieltä kunnan arkistostako kävi kaiveleen sun tiedot? Porvoon arkistoista?

Vierailija

Tiedätkö että jokaisella on oikeus pyytää tietoonsa kuka hänen tietojaan on katsonut. Oli sitten terveydenhoidon ammattilainen, sosiaalialan työntekijä tai poliisi, niin luvatta tietojen katsominen on rikos. Mika Myllylän taustoja tutkineet poliisit saivat syytteet.

Vierailija

Poikani on syntynyt 1991. Hänellä on sairaalalla paksu kansio kaikenlaista. Mutta ei ne tiedot koneella löydy, vaan kyllä ovat sen kansion hakeneet jostain arkistosta. kun on ollut kontrollikäyntejä. Olen joskus ollut mukana saattamassa, kun ei tiedä tarvitseeko kuskia lähtiessä. 

Vierailija

Mulla oli joskus poliisikaveri joka lupasi tarkistaa uusien poikaystävieni taustat. Jo tuolloin hälytyskellot soivat, että vaarallisilla vesillä liikutaan. Tämä poliisinainen on nykyisin persujen edustaja.

Vierailija

Hän on töissä lastensuojelussa. Ja lastensuojelun kanssa olin perheeni kanssa tekemisissä kun olin lapsi. Nyt olen reilu 20v ja hänellä ei mitään asiaa ollut niitä katsoa. Ei tämä ole provo :( ihan kun säistä olisi juteltu, heitti että oli töissä katsonut koneelta minusta tehtyjä merkintöjä. Ap

Vierailija

Jos ne merkinnät liittyy lastensuojeluun, niin sosionomikaverisi ei ole niitä päässyt lukemaan. Esim. Sosiaalialan efficassa kaikilla on vain omaan työhönsä liittyvä rooli, jonka puitteissa merkintöjä näkee. Sosionomi ei näe samoja asioita kuin sosiaalityöntekijä, ja esim. Aikuissosiaalityöntekijä ei näe jonkun lastensuojeluhistorian yksityiskohtia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hän on töissä lastensuojelussa. Ja lastensuojelun kanssa olin perheeni kanssa tekemisissä kun olin lapsi. Nyt olen reilu 20v ja hänellä ei mitään asiaa ollut niitä katsoa. Ei tämä ole provo :( ihan kun säistä olisi juteltu, heitti että oli töissä katsonut koneelta minusta tehtyjä merkintöjä. Ap

Sori, mutta ei ole mahdollista. Ei siellä mitään 20v takaisia merkintöjä koneella ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta ei ole mahdollista. Ei siellä mitään 20v takaisia merkintöjä koneella ole.

Okei, eli hän valehteli lukeneensa ja osasi lonkalta heittää aiheita, joista ilmoituksia on tehty? Ja nuo viimeisimmät merkinnät on tehty 4-5 vuotta sitten. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Okei, eli hän valehteli lukeneensa ja osasi lonkalta heittää aiheita, joista ilmoituksia on tehty? Ja nuo viimeisimmät merkinnät on tehty 4-5 vuotta sitten. Ap

4-5v takaisia juttuja varmaan näkyykin, mutta alussa puhuit "aikoinaan lapsena"- tapahtuneista asioista. Epäilen kuitenkin edelleen, että sosionomikaverisi olisi saanut tietojasi auki. Asiakkuutesi on jo lastensuojelussa päättynyt ja suljettu. Minkään sosionomin ei kyllä pitäisi sitä löytääja saada auki.

Vierailija

Harvinaisen tyhmä se ainakin on, jos vielä itse kertoo noin toimineensa. Kysy siltä kaveriltasi, että eikö niillä ole tietosuojasta mitään puhuttu?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat