Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisin elää toisen naisen ja miehen kanssa suhteessa

Vierailija

Olen siis nainen. Voisin elää polygamiassa eli suhteessa, jossa osapuolia on enemmän kuin kaksi. Eri juttu sitten, haluaisiko kukaan toinen nainen elää kanssani, kun joutuisi jakamaan saman miehen. Elän kyllä ihan tyytyväisenä perusparisuhteessa, en ole koskaan pettänyt miestäni saati ollut toisen naisen kanssa. Ryhdyin vain miettimään, miksi aina pitää noudattaa perinteistä parisuhdemallia.

Kommentit (10)

Vierailija

Voisin myös, siten että panisin sekä miehen että naisen kanssa, ja sellainenkin kävisi missä olisi kaksi miestä jotka panisivat myös toisiaan. Saattaisi tosin olla hankalaa löytää kaksi muuta ihmistä jotka haluavat olla kaikkien kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Noh, mikä estää?

Olen raukka. Ympäristön paineen takia. Lapsikin on. Mies tuskin hyväksyisi toista naista kuvioon, on sen verran konservatiivi. T. Ap

Vierailija

Jos miehesi olisi asian kanssa ok, niin siitä vain! Ongelmaksi saattaisi kuitenkin koitua sellaisen naisen löytyminen, joka miellyttäisi teitä molempia.

Jos ei löydy, niin ainahan voitte harkita, että seurustelette suhteen ulkopuolella myös muiden kanssa. Eli sinulla ja miehelläsi voisi olla omat tyttöystävänne. Tai sinulla toinen mies, mikäli haluat.

Itse en näe polyamorisissa suhteissa mitään pahaa. Sanoisin, että erittäin hyvät kommunikointitaidot ovat niissä kuitenkin puolipakollisia. Itse voisin harkita jotakin suljettua kolmen ihmisen polyamoriakuviota, mutta se ei kuitenkaan ole se parisuhdemalli, johon aktiivisesti itse pyrin. Minä koen tarvitsevani vain yhden kumppanin.

Vierailija

Mäkin voisin, kunhan mun ei tarttis jakaa vuodettani tän toisen naisen kanssa. Hän vois hoitaa meillä kaikki kotityöt ja käydä vaikka osa-aikatöissä.

Nekku

Polyamoriahan ei oikeestaan oo ihan niin harvinaista ku usein oletetaan. Siis ajatusmalli siitä, että rakkauden/suhteiden ei tarvitse olla vain kahden ihmisen välisiä. Romanttistakin rakkautta voi riittää useammallekin eri ihmiselle, vähentämättä suhteen tai tunteiden merkittävyyttä.

Itse olen nainen, ja mulla on erikseen tyttöystävä ja deittikumppani. Mun tyttöystävä seurustelee myös toisen ihmisen kanssa. Me ei tosin kaikki olla yhdessä, mut jos kaikilla osapuolilla sattuis osumaan kemiat niin hyvin yhteen niin miks ei. 

Niin sanotusti kaapissa taidetaan kaikilla olla vanhemmillemme, mut muuten aika avoimesti. Nuoremmille ihmisille aiheuttaa lähinnä hämmästelyä, vanhemmat tuntuu ajattelevan et ollaan ihan hulluja. :D 

Vierailija

Muakin kiinnostaa tollanen parisuhdemuoto. Ei väliä onko siinä mun lisäksi kaks naista, nainen ja mies vaiko kaks miestä. Oon itse nainen. Luulen että tällainen parisuhde sopisi mulle paremmin kuin kahdenkeskinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ette sitten yksin ole ajatelleet elää?

Miten tää kommentti liittyy mihinkään? Vaihtoehtoja kun on muitakin kun elää yksin tai perinteisessä parisuhteessa, jos se ei tunnu itselle sopivan. 

Must on kovin hassua, et esimerkiks pettäminen tuntuu olevan usein hyväksytympää ku normista poikkeevat parisuhteet. Eipä se kai keltään oo pois, jos haluu erilaisen järjestelyn jossa kaikki osapuolet on onnellisia. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat