Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella valitset yksityislääkärisi?

Vierailija

Itse tutkin taustat ja haluan, että lääkäri on erikoistunut ja vähintään 20 vuoden työkokemus, ikää ei saa olla yli 60 vuotta. Haluan, että lääkäri on tehnyt jossain määrin tutkimusta. Jos lääkärin ajat ovat lähes täynnä, se on myös hyvä merkki. Terveystaloa en käytä.

Kommentit (4)

Vierailija

Mikset käytä Terveystaloa? Minä taas vältän Mehiläistä, koska se ei ole lainkaan kotimainen.

Valinnassa suurinpiirtein samat kriteerit kuin sulla, tosin pidän työkokemusta tärkeämpänä kuin tutkimusta. Haluan myös nähdä kuvan, sekin kertoo paljon.

Vierailija

Terveystalo on ollut palvelumaksujen hinnoissa kärjessä ja laatu ajanvarauksessa on surkea. Eli eivät tunne edes lääkäreiden erikoisaloja siellä. (Esim fysiatrin ja ortopedin ero, gastrokirurgin ja gastroenterologin ero.)

Vierailija

Itse lääkärinä valitsen aina sellaisen, joka päätoimisesti tekee työtä sairaalassa. Silloin on oikeasti perillä uusimmista hoitokäytännöistä ja osaa myös ne vaikeammat asiat, joita nimenomaan sairaalatyössä tulee eteen. Jos heti erikoistumisen jälkeen lähtee suoraan privaattiin, on se osaaminen kyllä tosi pinnallista. Pelkästään privaattia tekevät ovat yleensä tippuneet jossain vaiheessa kehityksen kelkasta tai eivät ole pärjänneet vaativassa sairaalatyössä, en suuresti arvosta. Poikkeuksena tietysti esim. pääkaupunkiseudulla ne muutamat huippuosaajat, vaikkapa urheiluvammoja leikkaavat kirurgit, jotka ovat oman alansa huippuosaajia vaikka ovatkin nykyään kokonaan privaatissa. Toki heilläkin se kokemus on ensin julkiselta puolelta lähtöisin. Itseä aina huvittaa, kun etenkin vanhemmat rouvat joskus kehuu käyneensä privaatissa oikein professori N.N. :n vastaanotolla, kun oikeasti nämä professorit ovat jo työurallaan keskittyneet paperinpyöritykseen ja tutkimukseen ja monet ovat aivan pihalla oman alansa nykyisistä hoitokäytännöistä ja alunperinkin se kliininen osaaminen on tutkimustyön imaistua jäänyt kovin kapeaksi. Mieluummin aina siis keski-ikäinen, kokenut ja sairaalatyössä edelleen oleva lääkäri.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat