Oletko viime aikoina vähentänyt katsekontakteja vastaantulevien kanssa kadulla?

Vierailija

Jotta kukaan ei vain tulkitsisi katsettasi kiinnostukseksi?

Kommentit (14)

Vierailija

En, vaan olen lisännyt katsekontakteja, se tuntuu ystävälliseltä. Näin joulun alla varsinkin tuntee empatiaa kaikkia kohtaan, varsinkia vanhempia ihmisiä kohtaan.

Vierailija

Kyllä. Joudun työmatkalla kulkemaan sellaisen paikan läpi jossa liikkuu vaikka millaista vilpeltäjää (ihan kotimaisiakin) etten halua missään tapauksessa provosoida heitä mihinkään kontaktiin. Ja koska olen niin uupunut töistä etten vaan jaksa turhaan ottaa kontaktia niihin "tavallisiinkaan" tyyppeihin...

Vierailija

Olen lisännyt kontaktia ja ystävällisyyttä.  Miksi vähentää sen tähden että tyhmyrit ja huono käytöksiset saisi lisää valtaa?

Vierailija

Miksi Suomessa pitäisi vähentää katsekontakteja? Muutenkin apea kansa, miksi pitäisi silmänsä laskea vielä alemmaksi. Nostan leukani pystyyn ja pidän silmäni auki.

Vierailija

Ainakin yritän välttää katsekontaktia niiden marketeissa puhelinliittymien pakkomyyntiä yrittävien kanssa. Eivät ne hihastakaan tarraa kiinni, jos porhallan eteenpäin, enkä ole näkevinäni ;)

Vierailija

Päin vastoin, olen nyt ottanut tavaksi oikein mielenosoituksellisen julkeasti katsoa silmiin nimenomaan juuri heitä, joiden edessä naisen kuuluu alistuneena laskea katseensa jossakin päin maailmaa. Koska emme elä siellä jossakin päin maailmaa vaan Suomessa.
Perusluonteeltani olen ujo ja luikin helposti ohi muita kohti katselematta, mutta tämä on yhden naisen hiljainen mielenosoitus asemansa puolesta.

Vierailija

En ole vähentänyt enkä lisännytkään, ainakaan tietoisesti.

En muutenkaan koskaan tietoisesti ota katsekontaktia, mutta ilmeisesti ajattelemattani tulen katselleeksi ihmisiä. Sen verran usein ihan tuntemattomat tervehtivät. Olen varmaan katsellut jotenkin sen näköisenä kuin tuntisin, vaikka ei ole ollut tarkoitus. Exäni joskus tästä minulle huomauttikin.

Vierailija

Olen kieltämättä vältellyt katsomasta takaisin, kun joukko miehiä tuijottaa minua läpitunkevasti vastaan tullessaan. Olen kokenut tuijotuksen uhkaavana enkä halua ottaa kontaktia. Ehkä pitäisi vaan tuijottaa takaisin? Ei kuitenkaan huvita. Olen kyllä miettinyt asiaa ja suhtautumistani. Olisi helpompi käyttäytyä normaalisti (eli katsoa silmiin ja vaikka hymyillä) jos miesten joukossa olisi myös naisia tai/ja lapsia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat