Saako naisille olla ystävällinen, vai tulkitaanko se aina lähentelynä?
Olen viehättävien naisten seurassa usein hyvin pidättäytyväinen, enkä pahemmin hymyile, sillä ajattelen että kauniit naiset saavat niin paljon huomiota, että haluavat tulla kohdelluksi välinpitämättömästi. Kaikkia muita ihmisiä kohtaan olen luontevan ystävällinen.
Kommentit (32)
Noh, jos et tarkoita Oikeasti iskeä naista, niin älä sano sille mitään, mitä et sanoisi omalle siskolle, tai vaikka äidille, jos siskoa ei löydy.
Ap, millaisia ystävällisyyden osoituksia harrastat, jos ne voidaan tulkita lähentelynä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet samalla lailla ystävällinen kuin olisit miehille, niin silloin. Tissien kommentoiminen tai kaksimieliset jutut ei oo ystävällisyyttä.
Kaksimieliset jutut kuuluvat flirttailuun kun molempia kiinnostaa.
Kai olet tietoinen, että kaksimieliset jutut ja toisen objektivointi yksipuolisesti ovat seksuaalista häirintää?
Yksipuolisesti? Missä puhuin siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On silloin jotain vinksallaan teidän käytöksessä, jos useampaan otteeseen mukamas ovien avaaminen, silmiin katsominen ja mukavien rupattelu on tulkittu iskemiseksi.
Ei millään pahalla, mutta nuo ovat arkipäiväisiä huomionosoituksia kaikille ja jos noiden avulla antaa vääriä vihjeitä on omassa käytöksessä jotain todella pahasti vialla.
Aaa, ihan unohdin että täällähän on niitä miehiä, joille kokemus naisista on hyvin vähäistä ja pinnallista.
Ei ihme että loukkannutte kun kerron tosiasiat siitä, että naisille teidän "ystävällisyys" onkin tosiasiassa creepyä.
SUOMESSA ehkä "creepyä" vielä jos on arka nainen. Mutta yleensä maailmalla silmiin katsominen, hymy, rupattelu ja kohteliaat eleet mieheltä naiselle ovat todellakin arkipäivää. Tykkään niistä ja toteutan niitä nyt ja tulevaisuudessa.
Sanoisin, että kannattaa osata lukea ilmapiiriä. Ystävällinen kannattaa olla aina, esim. keskustella takaisin, sehän kuuluu hyviin tapoihin. Väärinkäsitysten välttämiseksi liiallinen aloitteellisuus pidempiin keskusteluihin ja muihin asioihin kannattaa kuitenkin ehkä karsia ettei nää naiset sitten pääse ahdistumaan "lähentelyistäsi".
Tässä alkusyksystä aloitin töissä erään projektin jossa teimme kaksi naista ja ylsi mies yhteistyötä. Siihen kuului viikottaisia ryhmätapaamisia ja tietenkin kommunikointia sähköpostien välityksellä. Olin tälle miehelle ystävällinen ja avoin samaan tapaan kuin naisellekin ja ryhmän vetäjänä olin paljon äänessä. Puheet eivät koskaan eksyneet työn ulkopuolelle ja ainakin omasta mielestäni käytöksestäni oli flirttailu kaukana. No nyt sitten täysin yllättäen mies pyysin minua treffeille koska 'meidän välillä oli selvästi niin paljon kemiaa', johon jouduin toteamaan että olen onnellisesti varattu kiitosta vaan. Nyt työnteko on mennyt hankalaksi ja mies on mm. Haukkunut minua muulle työyhteisölle epäammattimaiseksi ja tyhmäksi :D että ei kärsi naisten ainakaan olla ystävällisiä
Se on kyllä totta, että suomalaiset miehet ottavat naisen ystävällisyyden herkästi tosissaan. Kun meillä ei oikein ole flirttailu/rupattelukulttuuria.
Yksi syy on tietysti vain kokeilla kepillä jäätä sinkkuna, ja se on täysin ok. Osa miehistä kuitenkin kestää huonosti pettymyksiä ja siksi alkaa "kostaa". Energianhukkaa.
Minulla on flirttikaveri eräs puolituttu mies. En oikein tiedä onko hän puoliksi tosissaan. 😊 En oikein tiedä itsestänikään. Se on sellaista satunnaista hassuttelua ja hymyilyä. Minua ainaki hymyilyttää meidän väliset vähän lapsellisetkin viestit. Ei mitään kaksimielestä kummankaan taholta. Ajattelen että hän hymyilee samasta syystä.
Molemmilla jo pidempi avioliitto ja edelleen aviossa .
Jos antaisin "mennä" en ole ainakaan itsestäni varma kuinka pitkälle menisin. Miehen puolesta en osaa sanoa .
Harvemmin kohtaamme missään 😊. Kaipa tällainen tuo mieleen nuoruuden haikeutta ja vapautta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On silloin jotain vinksallaan teidän käytöksessä, jos useampaan otteeseen mukamas ovien avaaminen, silmiin katsominen ja mukavien rupattelu on tulkittu iskemiseksi.
Ei millään pahalla, mutta nuo ovat arkipäiväisiä huomionosoituksia kaikille ja jos noiden avulla antaa vääriä vihjeitä on omassa käytöksessä jotain todella pahasti vialla.
Aaa, ihan unohdin että täällähän on niitä miehiä, joille kokemus naisista on hyvin vähäistä ja pinnallista.
Ei ihme että loukkannutte kun kerron tosiasiat siitä, että naisille teidän "ystävällisyys" onkin tosiasiassa creepyä.
SUOMESSA ehkä "creepyä" vielä jos on arka nainen. Mutta yleensä maailmalla silmiin katsominen, hymy, rupattelu ja kohteliaat eleet mieheltä naiselle ovat todellakin arkipäivää. Tykkään niistä ja toteutan niitä nyt ja tulevaisuudessa.
Miten voikin olla noin tyhmä ihminen kun tulkitsit kommentit noin väärällä tavalla? Voi että, ihan säälittää.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä totta, että suomalaiset miehet ottavat naisen ystävällisyyden herkästi tosissaan. Kun meillä ei oikein ole flirttailu/rupattelukulttuuria.
Yksi syy on tietysti vain kokeilla kepillä jäätä sinkkuna, ja se on täysin ok. Osa miehistä kuitenkin kestää huonosti pettymyksiä ja siksi alkaa "kostaa". Energianhukkaa.
Loistava! Klassista av:ta.
Nainen luulee likaa = miehen vika.
Mies luulee likaa = miehen vika.
Miten se ikinä voisikaan olla toisin :D
Miehet kyllä valitettavasti tulkitsevat ystävällisen hymyilevän naisen väärin ja kokeilevat iskeä. Ei toki kaikki miehet mutta aika moni. Sori vain naiset. Mies kun on mies eikä nainen.
Viimeisestä 25 vuodesta vain yksi on ollut minulle sinkkuvuosi. Onko joku teko "creepy" vai ei, sen ratkaisee tekijän komeus, tai sen puute.