September nimeksi?
Eli siis tytön pitäisi olla täällä jo kahden kuukauden päästä <3
Olen halunnut nimetä lapseni Septemberiksi 13-vuotiaasta asti. Mietitään nyt miehen kanssa miten Suomi reagoisi asiaan?
September olisi myös erittäin hyvä vaihtoehto koska siitä saisi Emmin lempinimeksi ja isovelin nimi on Emil :)
Joten mitäs mieltä olette?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Alolittaja on kekkana, joka pyrkii ns parempiin piireihin vaikka sitten toukan nimellä.
Saamme nähdä tämän kyseisen lorton seuraavassa seiskassa, ja myöhemmin jossain tyrkkyohjelmassa botox-huulineen, kuten maisa lortto nykyään.
Julkisuudenkipeä tyrkky ja piste. Kukaan normiälyllä varustettu oikea töitä tekevä ihminen ei edes harkitsisi tuollaista nimeä lapselle.
meneppäs educate yourself ja tule sitten takaisin :)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä September on oikeastaan ihan hauska nimi. Suomalaiset vaan vierastavat sitä. Tosin jos sukunimi on möttönen tms. niin on kyllä aika höpsö, ruotsinkielisen nimen kanssa menisi. Oma nimeni on April, olen puoliksi jenkki (isäni siis Kaliforniasta), mutta syntynyt Suomessa, ja mun nimi meni läpi, samoin veljeni August (ei kutsumanimi), ja kyllä menevät myös June, July jne. Septemberistä en ole varma. Mutta mielestäni se kuulostaa pojan nimeltä.
Taitavat vierastaa :)
Hyvä kuulla välillä jotain positiivistakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alolittaja on kekkana, joka pyrkii ns parempiin piireihin vaikka sitten toukan nimellä.
Saamme nähdä tämän kyseisen lorton seuraavassa seiskassa, ja myöhemmin jossain tyrkkyohjelmassa botox-huulineen, kuten maisa lortto nykyään.
Julkisuudenkipeä tyrkky ja piste. Kukaan normiälyllä varustettu oikea töitä tekevä ihminen ei edes harkitsisi tuollaista nimeä lapselle.
meneppäs educate yourself ja tule sitten takaisin :)
osui ja upposi, eli siellä toinen tyrkkyjulkku botoxseineen.. ne botox-huulet vaan on niin out..
Vierailija kirjoitti:
September Pönttinen.
Jos nimen on pakko olla kuukausi, niin miten olisi Elokuu.
Haha sukunimi ei onneksi ole Pönttinen :D
No mutta hei jos siitä Septemberistä ei selvästi tule mitään niin pistänkö vain Emmi (tavallaan ihanaa Emilin kanssa toisaalta ärsyttää) vai Aurora? Vai onko Aurorassakin jotain kovin negatiivista?
September menee toimivuudeltaan samaan kastiin kuin Mackenzie, Riverwind tai vaikka Persefone. Ei vain toimi, eikä kuulosta omaan korvaan kauniilta, lempinimeksi tulisi myös varmasti ennemmin Sepi tai Semppu kuin Emmi. Lyhyesti voisi sanoa, että nimi on erittäin korni.
Älä anna lapselle tuollaista taakkaa. Tuskin menisi edes läpi Suomessa, mutta vaikka menisikin, niin onhan tuo todella hölmö nimi, jos aiotte asua Suomessa. Ja itse asiassa kaikkialla muuallakin. Mm. Jenkeissä nyt voi antaa lapselle nimeksi ihan mitä vain, mutta onko siinä mitään järkeä, että lapsi joutuu kärsimään typerien vanhempiensa typeristä päähänpistoista? Ei. Ei tuo kuulosta edes kovin kauniilta nimeltä, ja kun sillä on vielä tuo merkityskin... Suomalaiset eivät osaa edes ääntää tuota oikein, ja kirjoittamisenkin kanssa tulee varmasti ongelmia. Toteuta itseäsi jonkin muun kuin lapsen kautta.
Helppo nähdä millainen tuolla tavalla nimetty on viimeistään teininä...
pulutossu kirjoitti:
September menee toimivuudeltaan samaan kastiin kuin Mackenzie, Riverwind tai vaikka Persefone. Ei vain toimi, eikä kuulosta omaan korvaan kauniilta, lempinimeksi tulisi myös varmasti ennemmin Sepi tai Semppu kuin Emmi. Lyhyesti voisi sanoa, että nimi on erittäin korni.
Mackenzie on mielestäni kaunis, muut eivät niinkään
Sisko sanoi että kutsuisi Emberiksi tai Seriksi
Aurora on kaunis nimi! Laita se :) Emmi on jotenkin tylsä....
Vierailija kirjoitti:
Älä anna lapselle tuollaista taakkaa. Tuskin menisi edes läpi Suomessa, mutta vaikka menisikin, niin onhan tuo todella hölmö nimi, jos aiotte asua Suomessa. Ja itse asiassa kaikkialla muuallakin. Mm. Jenkeissä nyt voi antaa lapselle nimeksi ihan mitä vain, mutta onko siinä mitään järkeä, että lapsi joutuu kärsimään typerien vanhempiensa typeristä päähänpistoista? Ei. Ei tuo kuulosta edes kovin kauniilta nimeltä, ja kun sillä on vielä tuo merkityskin... Suomalaiset eivät osaa edes ääntää tuota oikein, ja kirjoittamisenkin kanssa tulee varmasti ongelmia. Toteuta itseäsi jonkin muun kuin lapsen kautta.
sitä muuttoa Englantiin tai jenkkeihin on harkittu pitkään, en muuten haluaisikaan nimeä niin paljoa.
Ja ei ole omaa toteuttamistani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et anna nimeksi Emmiä kun sillä aiot lasta kutsua ja September ei mene ikinä läpi suomalaisen lapsen nimeksi?
Koska September on niin kaunis
Ja mietin juuri menisikö läpi.
Mutta jos pistäisin June, July tai August niin ei ketään valittaisi, mitä eroa siinä Septemberissä sitten on?
August voit laittaa, jos lapsi on poika, se on ihan vakiintunut miehen nimi. Juni ja Maj -nimisiä tyttöjä on suomenruotsalaisissa paljonkin. September saattaisi mennä läpi, nimipalvelun mukaan sitä on annettu viime vuosien aikana Suomessa "alle 5 kertaa", eli tuosta ei selviä onko tytölle vai pojalle annettu. Parantaa kuitenkin mahdollisuuksianne. Tosin pidän nimeä vähän outona, jos lapsi ei ole syntynyt syyskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Aurora on kaunis nimi! Laita se :) Emmi on jotenkin tylsä....
:)
Miten Emil ja Aurora kuulostavat näin muuten yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et anna nimeksi Emmiä kun sillä aiot lasta kutsua ja September ei mene ikinä läpi suomalaisen lapsen nimeksi?
Koska September on niin kaunis
Ja mietin juuri menisikö läpi.
Mutta jos pistäisin June, July tai August niin ei ketään valittaisi, mitä eroa siinä Septemberissä sitten on?August voit laittaa, jos lapsi on poika, se on ihan vakiintunut miehen nimi. Juni ja Maj -nimisiä tyttöjä on suomenruotsalaisissa paljonkin. September saattaisi mennä läpi, nimipalvelun mukaan sitä on annettu viime vuosien aikana Suomessa "alle 5 kertaa", eli tuosta ei selviä onko tytölle vai pojalle annettu. Parantaa kuitenkin mahdollisuuksianne. Tosin pidän nimeä vähän outona, jos lapsi ei ole syntynyt syyskuussa.
Haha :)
Itse taas pitäisin sitä outona jos lapsi olisi syntynyt syyskuussa :D ymmärrän kuitenkin mitä tarkoitat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitä muuttoa Englantiin tai jenkkeihin on harkittu pitkään, en muuten haluaisikaan nimeä niin paljoa.
Ja ei ole omaa toteuttamistani
Pientä ristiriitaa? Aloituksessa luki että olet pitänyt nimestä 13-vuotiaasta lähtien. Vinkkinä että koiranhan voisi nimetä vaikka Persefoneksi, se ei siitä kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis tytön pitäisi olla täällä jo kahden kuukauden päästä <3
Olen halunnut nimetä lapseni Septemberiksi 13-vuotiaasta asti. Mietitään nyt miehen kanssa miten Suomi reagoisi asiaan?
September olisi myös erittäin hyvä vaihtoehto koska siitä saisi Emmin lempinimeksi ja isovelin nimi on Emil :)Joten mitäs mieltä olette?
Oletko nyt 16-v, vai mistä moinen nimihassutus?
Miehen sisko oli kovin innoissaan siitä että saan tytön (hänellä 3 poikaa) ja sanoi että lapsesta pitäisi tulla Avia (Eivia), mitäs tästä sitten? Mielestäni kuulostaa Emilin kanssa yhdessä tosi hyvältä mutta muuten ei oikein osu...
Mun mielestä September on oikeastaan ihan hauska nimi. Suomalaiset vaan vierastavat sitä. Tosin jos sukunimi on möttönen tms. niin on kyllä aika höpsö, ruotsinkielisen nimen kanssa menisi. Oma nimeni on April, olen puoliksi jenkki (isäni siis Kaliforniasta), mutta syntynyt Suomessa, ja mun nimi meni läpi, samoin veljeni August (ei kutsumanimi), ja kyllä menevät myös June, July jne. Septemberistä en ole varma. Mutta mielestäni se kuulostaa pojan nimeltä.