Nuoriso on pilalla

Vierailija

Nyky nuoriso ei kunniota aikuisia. Nuoriso tupakoi, tekee ilkivaltaa, käyttää alkoholia, kiroilevat eivätkä osaa edes alkeellisia käytöstapoja. Nykynuoriso on ihan pilalla.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Yleistänyt vieläväähän enemmän.
t. nuori joa työskentele koulun ohella, ei käytä päihteitä ja on aina saanut positiivista palautetta käytöksestä muilta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yleistänyt vieläväähän enemmän.
t. nuori joa työskentele koulun ohella, ei käytä päihteitä ja on aina saanut positiivista palautetta käytöksestä muilta

Äääh, miksi en tarkastanut viestiä ennen lähetystä? t. sama

Vierailija

Nuoriso on aina ollut tuollaista. Sitten niistä kasvaa aikuisia, joiden mielestä nuoriso on pilalla.

Sitten huolestuisin, jos jostakin nuorisosukupolvesta ei ollenkaan valiteta, kuinka pilalla ne ovat.

Vierailija

Ja mitä tästä voi syyttää? Vanhempien kasvatustaitoja. Mistähän tämä mallikäyttäytyminen tulee? Pikemminkin pitäisi herjata nykyvanhempia ja heidän osaamattomuuttaan. Kapinallisuus ja rajojen kokeileminen kuuluu nuoruuteen eikä ihmisen aivot ole kehittyneen täysin ennen kahtakymmentä ikävuotta. Tähän kun lisätään päihteet, niin ehdottomasti huonoja tekoja tulee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nuoriso oli pilalla jo antiikin Kreikan aikoina, mikäli aikalaiskirjoituksiin on luottamista.

Mä veikkaan että on ollut jo aiemminkin, luolamiehet siellä päivitelly että nuoriso on ihan pilalle mennyt, kun joku meni keksimään tulen, liian helppoa kun ruuasta saa maukasta niin helposti ja riittää aikaa pahantekoon.

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Nuoriso on ainakin minun sydäntäni lähellä. Nuorison syrjäytyminen varsinkin huolettaa. Kansainvälinen nuorisotyö myös kiinnostaa.

On jotenkin hienoa ja helpottavaa ajatella, ettei ole enää varsinaisesti 'nuori' itse ja joskus haaveilen olevani sänkinaamainen keski-ikäinen, josta heti näkee iäkkyyden.

Pari vuotta sitten aloin tuntea vastuuta toisista ihmisistä ja omaksua enemmän mentorin roolia.

Nuoriso-ohjaajaksi hain ensimmäistä ja toistaiseksi viimeistä kertaa 23-vuotiaana, mutta oma kypsyys ei silloin ollut siihen riittävä ja en tullut valituksi. Keväällä aloitan käymään sivutoimisesti korkeampaa tutkintoa, että kelpaisin töihin joskus vuosien päästä ja korkeammassakin vastuuasemassa.

Kovasti nykyisessä kotikaupungissani olen pettynyt vapaaehtoisen nuorisotyön organisointiin; sitä kun ei hirveästi ole.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija

Kunnioitus pitää ansaita. Sanoisin, että nykynuorilla olisi kaikki syyt olla kunnioittamatta vanhempiaan kun miettii millaisessa maailmassa elämme.

Vierailija

Jaa-a, kuule... Olen teini, ja mulla on masennusta ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa varsinkin koulussa.

Voin sanoa, että on aika ahdistavaa, ku joka päivä näet tupakoivia ja tulellaleikkiviä lapsia  koulussa, jotka jättävät energiajuomatölkkejä kaikkialle ja tyyliin rikkovat paikkoja. Ja sitten multa kysytään, et miksi haluun erottua joukosta :DD

Omassa kaveriporukassa nauretaan joka päivä ja hyväksytään kaikenlaisia ihmisiä mukaan. Meillä saa olla oma itsensä ja jokaisesta asiasta voidaan keskustella.  Oon onnellinen, että oon löytäny ystäviä, jotka ei polta, ei juo tai ei tee mitään muutakaan, joka olis heille jollain lailla turmiollista. Lisäksi he auttavat mua eteenpäin kohti parempaa  oloa. Silti, erään mun ystävän vanhemman mielestä hänen pitäisi hankkia "parempia" ystäviä. Uskaltaisin väittää, että me ollaan vähintään tarpeeksi hyviä ystäviä, ja jos ei olla, niin minkälainen ystävä oikeasti olisi  se "parempi" ystävä?

Vierailija

Siitä tietää olevansa aikuinen, kun ajattelee että nykynuoriso on pilallaa eikä ymmärrä mistään mitään, että "kyllä meidän nuoruudessa oli toisin".

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat