Lahjakortit on perseestä, kauppiaat nauraa.

Vierailija

Ymmärtäisin jos esim. 100 euron lahjakortti maksaisi 90 euroa. 100 euron seteli käy mihin tahansa liikkeeseen ja on voimassa vuosikymmeniä.

Kommentit (15)

Vierailija

Samaa mieltä. Mä laitan tänäkin vuonna nuorisolleni vain suklaarasiat ja printin tilisiirrosta joulukortin mukaan. Ei tarvitse hössätä marketeissa, kun voi aattoaamuna istahtaa vain tietokoneen ääreen ja hoitaa homman.

Vierailija

Jos antaa läskille satasen niin se ostaa sillä pullaa ja karkkeja. Jos sille antaa lahjakortin kuntosalille niin se on kokonaan toinen juttu.

Vierailija

Jotkut ei vaan tykkää antaa rahaa. Ja ehkä lahjakortti tuntuu enemmän sellaiselta mihin on vähän käytetty ajatustakin. Rahan voi joku teini käyttää pelkkään röökiin ja alkoholiin, jos ostat lahjakortin vaatekauppaan, ostaa hän itselleen vaatteita mikä on parempi.

Itse olen ostanut välillä miehelleni lahjaksi juurikin vaatekauppojen lahjakortteja koska hän ei muuten ikinä ostaisi mitään uutta vaatetta,vaan kulkisi vanhoissa luntuissa seuraavat 10v.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos antaa läskille satasen niin se ostaa sillä pullaa ja karkkeja. Jos sille antaa lahjakortin kuntosalille niin se on kokonaan toinen juttu.
Se myy sen huutonetissä puoleen hintaan.

Vierailija

No varmaan niissä on just se ajatus, että se raha menisi johonkin tietyn tyyppiseen juttuun, esim. vaatteisiin, elektroniikkaan, kauneushoitolaan tms. Halutaan siis antaa lahjaksi vaikka vaatetta, mutta se viimeinen päätös jätetään lahjansaajalle. Pelkkä käteinen menee helposti ihan ruokakauppaan tai kurkusta alas. Mut periaatteessahan sen pitäis olla ihan se ja sama, mihin se lahjaraha päätyy, koska ei se ole enää antajan siinä vaiheessa, kun se on annettu.

Vierailija

Jos mulle antaa rahaa, en raski käyttää sitä mihinkään kuin pakollisiin arkijuttuihin. Jos mulle antaa lahjakortin vaikkapa johonkin koruliikkeeseen, voin hyvällä omalla tunnolla valita sieltä itselleni korun. Täytyy vain katsoa, ettei kortti vanhene.

Vierailija

Kyllä mä ainakin niistä ilahdun. Luen paljon, eikä muut pysy perässä siinä mitä olen lukenut ja mitä en, joten saan joka joulu kirjakaupan lahjakortin. Oon tosi tyytyväinen!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Mä laitan tänäkin vuonna nuorisolleni vain suklaarasiat ja printin tilisiirrosta joulukortin mukaan. Ei tarvitse hössätä marketeissa, kun voi aattoaamuna istahtaa vain tietokoneen ääreen ja hoitaa homman.

Tosi hyvä lahja :)

n18

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos mulle antaa rahaa, en raski käyttää sitä mihinkään kuin pakollisiin arkijuttuihin. Jos mulle antaa lahjakortin vaikkapa johonkin koruliikkeeseen, voin hyvällä omalla tunnolla valita sieltä itselleni korun. Täytyy vain katsoa, ettei kortti vanhene.

Tämä on totta. Minäkin olen sen verran järkevä penninvenyttäjä, etten haluaisi käyttää rahaa mihinkään muuhun kuin pakollisiin menoihin. Lahjakortti olisi pakko käyttää siellä, mistä se on ostettu, joten tulisipa kerrankin ostettua jotain, mihin en omia rahojani raaski käyttää.

Vierailija

Mä tykkään antaa lahjakortteja esim. kummilapsille (ovat siis jo teini-ikäisiä). Kun ostan urheilevalle pojalle Intersportin lahjakortin, niin ajattelen sen niin, että ostaisin hänelle sieltä jonkun tuotteen, jos osaisin arvioida koon ja tietäisin tarkasti mistä hän pitää. Mutta koska näin ei ole, hän saa itse valita sieltä mieleisensä jutun (tai ainakin rahoittaa sitä mieleistänsä juttua osin lahjakortilla).

Minusta (siis minusta, kaikista ei tarvitse tuntua samoin) tuntuu, että se on jotenkin henkilökohtaisempaa ja ajatellumpaa kuin pelkkä seteli kirjekuoressa. Että olen ajatellut sitä, mistä lahjan saaja ehkä pitäisi.

Annan myös leffalippuja, iTunes latauskortteja jne. jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mitään lahjakortteja, vaan riihikuivaa rahaa. Näin!

Ei ja Ei. Menisi pelien lisäosiin kaikki. Kerran osti peliin 70 euron puukon. Täti antoi 100 euroa rahaa synttärilahjaksi ja jatkossa rahat menee tilille. Kyseessä 11v. poika.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat