Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menetkä kirkkoon Kauneimmat joululaulut -tilaisuuteen vaikka olet eronnut kirkosta?

Vierailija

Miksi?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Koska vaikka ei kuuluisi kirkkoon, niin silti rahoittaa tätä saastaista abrahamilaista toimintaa. Tämän vuoden loppuu on vielä yhteisvero voimassa ja sen jälkeen sitä aletaan kutsua valtionavustuksiksi. Fakta on, että vaikka ei kuulu kristinuskon kirkkoon, niin sitä rahoittaa aina. Halusi tai ei. Siksi pitää aina ottaa kaikki mahdollinen irti näiltä tekopyhiltä alistajilta.

Vierailija

Usein olen käynyt kyllä. Tykkään joululauluista vaikka en jumalaan uskokaan. Joululaulut ovat osa kulttuuriperintöä. En tulkitse niitä seurakuntayhteyden kautta vaan nautin yhteislualusta ja tunnelmasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska vaikka ei kuuluisi kirkkoon, niin silti rahoittaa tätä saastaista abrahamilaista toimintaa. Tämän vuoden loppuu on vielä yhteisvero voimassa ja sen jälkeen sitä aletaan kutsua valtionavustuksiksi. Fakta on, että vaikka ei kuulu kristinuskon kirkkoon, niin sitä rahoittaa aina. Halusi tai ei. Siksi pitää aina ottaa kaikki mahdollinen irti näiltä tekopyhiltä alistajilta.

Ne yhteisöverot ei riitä edes hautausmaiden (hautauspalveluiden) ja kirkkorakennusten ylläpitoon. Eli kaikki tilaisuudet ja muut "ylimääräiset" palvelut on kylläkin kirkkoon kuuluvien veroista kustannettu.

Vierailija

En ole eronnut kirkosta, mutta en siihen kuulukaan. En ole koskaan kuulunut kirkkoon. Enkä ole koskaan käynyt kauneimmissa joululauluissa, enkä tänäkään vuonna käy.

Vierailija

Olen ollut itse soittamassa vaikka kuinka monena vuotena kauneimmissa joululauluissa ja saanut siitä palkkaakin. Ja en kuulu kirkkoon enkä usko. Että siinä teille jeesustelijoille, siellä voi olla pakanoitakin soittamassa joulumusiikkia. Ei joululaulut ole mikään kristittyjen yksinoikeus, on myös paljon tunnelmallisia, hilpeitä, hauskoja, koskettavia joululauluja jotka eivät liity jeesukseen tai jumalaan sitten mitenkään. Lukekaa ne sanat vaikka.

Vierailija

En varmasti mene. Olen kirkon lisäksi pahasti allerginen myös joululauluille, olivat sitten kuinka kauniita tahansa.

Vierailija

En tiedä vielä. Todennäköisesti en mene, mutta saattaisin mennäkin. On ollut vähän niinkuin perinne joka vuosi. Nyt vain on kiire juuri sinä päivänä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen ollut itse soittamassa vaikka kuinka monena vuotena kauneimmissa joululauluissa ja saanut siitä palkkaakin. Ja en kuulu kirkkoon enkä usko. Että siinä teille jeesustelijoille, siellä voi olla pakanoitakin soittamassa joulumusiikkia. Ei joululaulut ole mikään kristittyjen yksinoikeus, on myös paljon tunnelmallisia, hilpeitä, hauskoja, koskettavia joululauluja jotka eivät liity jeesukseen tai jumalaan sitten mitenkään. Lukekaa ne sanat vaikka.

Ei kyse ole itse joululauluista (saahan niitä laulaa vaikka kotona) vaan kirkon järjestämästä joululaulutilaisuudesta. Useimmiten joululaulut säestää srk:n kanttori.

Vierailija

En kuulu kirkkoon, mutta menen jos sille päälle satun. Erosin jouduttuani jäämään tykyvyttömyyseläkkeelle ja minun oli karsittava kaikki turhat menot pois jotta en näkisi nälkää.

Vierailija

En ole koskaan kuulunut kirkkoon, mutta uskon että Jumala rankasee minua kun olen käynyt jopa häissä ja hautajaisissa..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole itse joululauluista (saahan niitä laulaa vaikka kotona) vaan kirkon järjestämästä joululaulutilaisuudesta. Useimmiten joululaulut säestää srk:n kanttori.

Juu ja meidän pitäjän kirkon kanttori soittaa niin päin p....ttä, että musiikista ymmärtämättömänkin on tuskallista kuunnella moista soittopelin rääkkäystä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat