Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkä kirkkoon Kauneimmat joululaulut -tilaisuuteen vaikka olet eronnut kirkosta?

Vierailija
11.12.2015 |

Miksi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Siksi.

Vierailija
2/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaikka ei kuuluisi kirkkoon, niin silti rahoittaa tätä saastaista abrahamilaista toimintaa. Tämän vuoden loppuu on vielä yhteisvero voimassa ja sen jälkeen sitä aletaan kutsua valtionavustuksiksi. Fakta on, että vaikka ei kuulu kristinuskon kirkkoon, niin sitä rahoittaa aina. Halusi tai ei. Siksi pitää aina ottaa kaikki mahdollinen irti näiltä tekopyhiltä alistajilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein olen käynyt kyllä. Tykkään joululauluista vaikka en jumalaan uskokaan. Joululaulut ovat osa kulttuuriperintöä. En tulkitse niitä seurakuntayhteyden kautta vaan nautin yhteislualusta ja tunnelmasta.

Vierailija
4/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vaikka ei kuuluisi kirkkoon, niin silti rahoittaa tätä saastaista abrahamilaista toimintaa. Tämän vuoden loppuu on vielä yhteisvero voimassa ja sen jälkeen sitä aletaan kutsua valtionavustuksiksi. Fakta on, että vaikka ei kuulu kristinuskon kirkkoon, niin sitä rahoittaa aina. Halusi tai ei. Siksi pitää aina ottaa kaikki mahdollinen irti näiltä tekopyhiltä alistajilta.

Ne yhteisöverot ei riitä edes hautausmaiden (hautauspalveluiden) ja kirkkorakennusten ylläpitoon. Eli kaikki tilaisuudet ja muut "ylimääräiset" palvelut on kylläkin kirkkoon kuuluvien veroista kustannettu.

Vierailija
5/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytän tästä eilistä "joko olet aloittanut jouluprovovalmistelut" -ketjua.

Vierailija
6/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisteni mieliksi. Jos satun sairastumaan, enkä voi siksi mennä, on käynyt hyvä tuuri.

Vierailija
7/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eronnut kirkosta, mutta en siihen kuulukaan. En ole koskaan kuulunut kirkkoon. Enkä ole koskaan käynyt kauneimmissa joululauluissa, enkä tänäkään vuonna käy.

Vierailija
8/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi menisin?

Vierailija
9/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse soittamassa vaikka kuinka monena vuotena kauneimmissa joululauluissa ja saanut siitä palkkaakin. Ja en kuulu kirkkoon enkä usko. Että siinä teille jeesustelijoille, siellä voi olla pakanoitakin soittamassa joulumusiikkia. Ei joululaulut ole mikään kristittyjen yksinoikeus, on myös paljon tunnelmallisia, hilpeitä, hauskoja, koskettavia joululauluja jotka eivät liity jeesukseen tai jumalaan sitten mitenkään. Lukekaa ne sanat vaikka.

Vierailija
10/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti mene. Olen kirkon lisäksi pahasti allerginen myös joululauluille, olivat sitten kuinka kauniita tahansa.

Vierailija
11/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä. Todennäköisesti en mene, mutta saattaisin mennäkin. On ollut vähän niinkuin perinne joka vuosi. Nyt vain on kiire juuri sinä päivänä.

Vierailija
12/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut itse soittamassa vaikka kuinka monena vuotena kauneimmissa joululauluissa ja saanut siitä palkkaakin. Ja en kuulu kirkkoon enkä usko. Että siinä teille jeesustelijoille, siellä voi olla pakanoitakin soittamassa joulumusiikkia. Ei joululaulut ole mikään kristittyjen yksinoikeus, on myös paljon tunnelmallisia, hilpeitä, hauskoja, koskettavia joululauluja jotka eivät liity jeesukseen tai jumalaan sitten mitenkään. Lukekaa ne sanat vaikka.

Ei kyse ole itse joululauluista (saahan niitä laulaa vaikka kotona) vaan kirkon järjestämästä joululaulutilaisuudesta. Useimmiten joululaulut säestää srk:n kanttori.

Vierailija
13/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon, mutta menen jos sille päälle satun. Erosin jouduttuani jäämään tykyvyttömyyseläkkeelle ja minun oli karsittava kaikki turhat menot pois jotta en näkisi nälkää.

Vierailija
14/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuulunut kirkkoon, mutta uskon että Jumala rankasee minua kun olen käynyt jopa häissä ja hautajaisissa..

Vierailija
15/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole itse joululauluista (saahan niitä laulaa vaikka kotona) vaan kirkon järjestämästä joululaulutilaisuudesta. Useimmiten joululaulut säestää srk:n kanttori.

Juu ja meidän pitäjän kirkon kanttori soittaa niin päin p....ttä, että musiikista ymmärtämättömänkin on tuskallista kuunnella moista soittopelin rääkkäystä.

Vierailija
16/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän papit sun muut kirkolliset henkilöt halua sinne nimenomaan ihmisiä, jotka eivät usko. Joululaulukonsertit ovat oivallinen tapa tehdä käännytystyötä. Omituista, että tämän tyyppisiä aloituksia tulee jatkuvasti. Esim. se ketju pari päivää sitten, jossa arvosteltiin lasten viemistä kirkon kerhoihin. Kirkkohan haluaa kaikkien tulevan oman sanomansa äärelle.

Vierailija
17/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene

Vierailija
18/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap.En mene ja kuulun kirkkoon.Tiedoksesi,että kirkon ovet ovat auki kaikille uskontokunnasta tai sen puutteesta riippumatta.Ei ole kenenkään rahoista tämä pois.

Vierailija
19/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Olen eronnut kirkosta siksi, etten halunnut lapsille kummeja. Miten joululaulut liittyvät siihen? Olen ollut lasten kanssa srk:n retkillä ja kerhoissa ja lapset ovat olleet srk:n päiväleireillä. Niihin ei ole tarvittu kummeja mukaan.

Vierailija
20/22 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä,vaatiiko kirkko lapselle kummin tai että sinun piti erota jotta lapsesi ei tarvitse liittyä...?Jos saan lapsen,niin en missään nimessä liitä kirkkoon,vaikka kuulun itse enkä eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi