Tytär on vielä 25-vuotiaanakin sitä mieltä ettei halua lapsia tai naimisiin

Vierailija

Luulin aiemmin noiden mielipiteiden olevan jotakin teinikapinaa. Nyt 10 vuotta myöhemmin hän on edelleen samaa mieltä. Eikä minua haittaa, jokaisella saa olla omat mielipiteet. Mietin vain, että mistä ihmeestä nuo ajatukset ovat tulleet kun ovat niin paljon vastoin yleisiä ajatuksia ja odotuksia.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Ihan ymmärrettävää, maailmasta on tullut aika pelottava paikka viime aikoina. En itsekään halua tehdä enää yhtäkään lasta tänne.

Vierailija

No itse oon 33 ja naimisissa mutta lapsia en halua eikä halua miehenikään. Ilmastonmuutos ja muut asiat mietityttää. Eikä olla saatu kerättyä tarpeeksi omaisuutta jotta olisi turvallinen olo tehdä lasta, siinä nyt ainakin pari syytä.

Vierailija

Eikö ole vain hyvä, että joku uskaltaa muodostaa mielipiteitä jollain muullakin perusteella kuin yleisten odotusten mukaan?

Jos oikeasti haluat tietää, kysy häneltä. Kiihkottomasti ja kantaa ottamatta.

Vierailija

Ei ne ajatukset ole mistään tulleet, pikemminkin lapsensaantiajatukset ovat jääneet tulematta. Näin ainakin minulla. En vain ole yhtään äidillinen tyyppi, eikä lapset voisi vähempää kiinnostaa. En voi pakottaa itseäni tuntemaan eri lailla, se vaan ei toimi niin.

Vierailija

Mun käsitykseni mukaan nuo ovat taas hyvin yleisia ajatuksia. Omassa kaveripiirissäni suurin osa on sitä mieltä, ettei tiedä haluaako koskaan naimisiin, saati sitten lapsia. Osa haluaa ehdottomasti naimisiin, mutta ehdoton ei on lapsille. Osa ei halua kumpaakaan. Osa haluaa tietysti kaikki perinteiset perhesuhteet, mutta 12 hengen kaveriporukastamme kaksi on todennut varmuudella haluavansa lapsia. Olemme 22-26 vuotiaita yliopisto-opiskelijoita. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, että mistä ihmeestä nuo ajatukset ovat tulleet kun ovat niin paljon vastoin yleisiä ajatuksia ja odotuksia.
Kokemuksista nuo asenteet monesti tulee. Ei haluta samanlaista elämää kuin oma lapsuus oli. Saattaa olla peiliin katsomisen paikka äidillä.

Vierailija

Heh, voisit olla minun äitini :D
Musta on jotenkin huvittavaa miten osa kuvittelee että en halua lapsia koska haluan matkustella ja juhlia. En pidä matkustelusta, juhlimisesta toki, mutta tuskin jaksan 10 vuoden päästä enää juhlia. Minä en vain halua lasta, toiset ei halua koiraa, minä en halua lasta, mikä siinä on niin hankala käsittää? En usko lapsen tuovan elämääni mitään mitä haluaisin.
Ja tulevaisuudessa tulee olemaan paljon lapsettomia vanhuksia eli tuskin sitä yksin joutuu olemaan.

Vierailija

Mä muistan kuinka 6-vuotiaana katsoessani Disneyn elokuvia (joissa kaikissa rakastutaan) isä sano mulle että joku päivä mäkin meen naimisiin "prinssini" kanssa niin suutuin ihan kauheasti että ei sellainen ole mua varten! Tykkäsin kyllä ja tykkään edelleenkin romanttisista kirjoista/elokuvista mutta mä en itse halua naimisiin, tai halua lapsia, josta siitäkin olin varma jo 10-vuotiaana. Nyt oon 24 ja tuskin tulen muuttumaan koska kaikki muut saman ikäiset kaverit haaveilee lapsista ja osa jo naimisissa.

Vierailija

En tykännyt lapsista 15-vuotiaana, en 25-vuotiaana enkä nyt 51-vuotiaana, joten en ole niitä tehnyt. Voit arvata, millaista oli olla lapsia haluamaton 80-luvun nuori. Vasta ollessani nelikymppinen alkoivat kummastelut ja ovelat syiden keksimiset hyytyä.

Vierailija

Mun vauvakuume iski vasta 3-kymppisenä, että toivoa on vielä jos mummiksi haaveilet. Mikä oikeastaan taisi olla huonosti piilotettu aloituksen tarkoitus.... :D

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat