Kysymys huoltajuuden vaihdosta?

Vierailija

Meillä nuori haluaa muuttaa isänsä kanssa asumaan. Minä olen ollut yksinhuoltaja tähän asti ja minulle järjestely sopii, koska he molemmat todella haluavat sitä. Olen kuitenkin riidoissa tuon teinin isän kanssa, eikä hän puhu asiallisesti puhelimessa asiasta mitenkään. Sai tänään ihan hullunraivarit kun olin töissä ja sanoi, että elatustuki kuuluu nyt hänelle ja hän tulee hakemaan sen vaikka kirveen kanssa käteisenä nyt heti. Olin pari tuntia aikaisemmin saanut sossusta puhelun, jossa minua pyydettiin laittamaan elatustuesta 60 euroa lapsen viikonlopun ruokaan + bussikorttiin viikonloppua varten, koska heillä on joku toimeentulotuen käsittely kesken. Maksoin heti, mitä pyydettiin eikä exä, lapsen isä kuunnellut ollenkaan mitä yritin hänelle sanoa.
Miten se siis yleensä menee. Teini on nyt ollut isänsä luona 3 vkoa, mutta huoltajuussopimusta tai osoitteenmuutosta ei ole vielä tehnyt ja olen teinille antanut tässä kuussa jo yhteensä 90 euroa rahaa. Olen siis tähän asti saanut kelan minimiminimielarin 148 euroa kuussa, koska isä ei suostunut minulle maksamaan mitään.
Onko kellään kokemuksia tällaisesta? Eli missä vaiheessa elarit ja lapsilisät siirtyvät isälle? Osoitteenmuutoksen myötä vai huoltajuuden vaihtumisen myötä? Lapselle annan nyt kaiken, mitä sossu pyytää kuitenkin.

Kommentit (1)

Vierailija

uppista, tietääkö kukaan? Tämä exäni suorastaan uhkaili minua ja pelkään, että tulee lapsen avaimella tänne kotiini riehumaan. Hänellä väkivaltataustaa minua kohtaan useastikin. Väitti, että minun olisi pitänyt maksaa koko elatustuki hänelle nyt heti, vaikka minulle sanottiin ihan muuta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat