Kuinka isoa palkankorotusta olet pyytänyt? Entä saanut?

Vierailija

Ensi viikolla kehityskeskustelu edessä ja palkankorotuksen pyytäminen myös. Työt ovat lisääntyneet ja muuttuneet haastavimmiksi, myös vastuuta on enemmän kuin aloittaessani, joten perusteet olisi kyllä.

Minulla ei ole lainkaan aikaisempaa kokemusta asiasta, joten kysyisinkin, minkä kokoisia korotuksia olette pyytäneet ja lopulta saaneet? Mistä taas on kieltäydytty?

Kommentit (9)

Vierailija

Pyysin edes jotain. En saanut. Töissä samalla palkallanyt kohta 6v. Yksityinen firma. Ai joo. Potkuthan sain muutaman muun kanssa hiljattain.

Vierailija

Olin ollut firmassa 6v, palkka oli 3200. Perustelin korotuksen 4500 palkkaan ja sain sen.

Tehtävät oli toki muuttunut täysin siitä mitä ne alunperin oli.

Vierailija

Puoli vuotta olen pyytänyt henkilökohtaisen palkan osan korottamista. 2,5 vuotta se on ollut 0 euroa, sain tietää että vuoden alusta saan nyt sitten palkan korotuksen. Summaa en tiedä, kuulemma päätös tulee kirjallisesti ensi viikolla. Jos nyt edes sen verran olisi, että kahvipaketin saa ostettua sillä eli parin euron luokkaa kuukaudessa.

t. Kunta-alan pikkupomo

Vierailija

Vuodesta 2009 sama työpaikka, samalla matalalla palkalla. Vakinaistettiin siinä välissä, luvattin korotusta, sitten "ylempi johto ei suostunut" jms selityksiä. Palkankorotusta pyytäessäni on aina tosi huono hetki, osasto tekee tappiota (tulee aina tekemään koska emme laskuta sisäisesti eli "ilmaista" työtä tehdään) ja katsotaan sitten keväällä. Keväällä ei juuri nyt voi kun a ja b.

Kai se on vaan omaa tyhmyyttä että suostun tekemään tällä palkalla, mutta on tässä työssä monta hyvää puoltakin, vaikka palkka ei ole yksi niistä. Jos minulle sitten seuraavalla kierroksella annettaisi joku pieni korotus, reilusti alle 15%, ottaisin sen piruiluna ja alkaisin samana päivänä hakemaan muilta yrityksiltä.

Tämä viesti oli ihan turha eikä auttanut ketään, tiedän. Älä tee niin kuin minä.

Vierailija

Edellisellä työnantajalla vetäisin ihan läpällä toivomukseksi tonni lisää ja sain sen! Siitäpä sitten miettimään miten alipalkattu oikein olin kun tonni tupsahti noin vain.....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Edellisellä työnantajalla vetäisin ihan läpällä toivomukseksi tonni lisää ja sain sen! Siitäpä sitten miettimään miten alipalkattu oikein olin kun tonni tupsahti noin vain.....

No tätäpä juuri mietin, ettei pyydä liikaa, muttei toisaalta liian vähänkään. Ajattelin pyytää, että palkkani nousisi tämän hetkisestä 2600 eurosta 3100 euroon. Korotus on aika suuri, olen ollut vajaan kolme vuotta töissä, mutta kuten sanottua, työtehtävät on ihan eri tasolla kuin aloittaessani.

Kiitos vastauksista!

Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat