Päiväkodin työntekijöiden ja luokanopettajien muistaminen joulun alla.

Vierailija

Ymmärrättekö, että monet haluavat lahjallaan KIITTÄÄ kuluneesta syksystä? Kyse ei ole lahjonnasta, eikä pakosta. Kiitos on eri asia kuin pakkolahja.

Ihme juntteja olette. Teille on varmaan se ja sama kuka lapsianne hoitaa tai opettaa. Kunhan pysyvät poissa omista jaloista?

Kommentit (10)

Vierailija

Totta, Lahjan antaminen on sivistynyttä, silloin kun on kyseessä perheelle niin läheinen ihminen kuin lapsen opettaja. Sen sijaan on junttia kysellä näsäviisaasti postinkantajien tai bussikuskien lahjojen perään. He eivät huolehdi lapsista, joten miksi heitä pitäisi lahjoa.

Vierailija

En näe syytä antaa lahjaa henkilölle työstään, joka saa siitä palkan ja kiitosta ihan sanallisestikin kun sen paikka on. En lahjo kassaneitiä, kirjastonhoitajaa enkä linja-autokuskiakaan , vaikka syksy on mennyt hyvin. Ei opettajakaan anna lahjakorttia minulle äitinä, joka näen vaivaa lapseni koulumenestyksen eteen, tai että syksy on mennyt hyvin ilman läksyparkkeja.

Toisekseen aika paljon marinaa kuulee joka vuosi jouluna ja keväälläkin siitä, mitä sitten lahjana saavat: Jos hyvällä ajatuksella annettu lahja ei kelpaa, niin vaihtoehto on sitten olla ilman lahjaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En näe syytä antaa lahjaa henkilölle työstään, joka saa siitä palkan ja kiitosta ihan sanallisestikin kun sen paikka on. En lahjo kassaneitiä, kirjastonhoitajaa enkä linja-autokuskiakaan , vaikka syksy on mennyt hyvin. Ei opettajakaan anna lahjakorttia minulle äitinä, joka näen vaivaa lapseni koulumenestyksen eteen, tai että syksy on mennyt hyvin ilman läksyparkkeja.

Toisekseen aika paljon marinaa kuulee joka vuosi jouluna ja keväälläkin siitä, mitä sitten lahjana saavat: Jos hyvällä ajatuksella annettu lahja ei kelpaa, niin vaihtoehto on sitten olla ilman lahjaa.

Miksi sinun pitää olla noin negatiivinen? Sinä et anna lahjaa, se on oma päätöksesi. Mutta rivien välistä luen, ettet käsitä, miksi joku muu antaa lahjan opettajalle. Tai vaikka postinkantajalle.

Vierailija

Joo... sinulle se tavaran antaminen voi olla mukava tapa kiittää ja kohtelias tapa. Minulle, joka olen tuossa saama puolella, ne ovat rasittava riesa. Tekee pahaa heittää tavaraa roskiin, mutta en jaksa lähteä myymään tai lahjoittelemaan niitä eteenpäin kenellekään. Kortti ja sanallinen "kiitos" riittää vallan mainosti. Sen tavaran voi unohtaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää olla noin negatiivinen? Sinä et anna lahjaa, se on oma päätöksesi. Mutta rivien välistä luen, ettet käsitä, miksi joku muu antaa lahjan opettajalle. Tai vaikka postinkantajalle.

En ole ylempi, mutta minun mielestäni ap, jo joku oli tässä tyly. Tuo loppukaneetti "Ihme juntteja olette. Teille on varmaan se ja sama kuka lapsianne hoitaa tai opettaa. Kunhan pysyvät poissa omista jaloista?" kertoo kyllä jotain... Olen erittäin kiitollinen hoitajien tekemästä työstä ja arvostan sitä todella, mutta kyseessä on tosiaan heidän työtää, joten en ymmärrä miksi sen tekemisestä pitäisi erityisesti tavaralla tai rahalla palkita.

Vierailija

En anna henkilökohtaisia lahjoja pk:n hoitajille/henkilökunnalle vaan kokoan kahvi-suklaa setin koko pk:n henkilökunnalle herkuteltavaksi taukotilaan ja mukaan laitan kortin, jossa kiitän yleisesti henkilökuntaa eli myös siivoojia ja keittäjiä. Jokainen saa ottaa, pakko ei ole ottaa ja oletettavasti ei ole vielä koskaan roskiin joutanut.

Vierailija

Onko teistä joululahjojen antaminen tosiaankin palkitsemista? Minusta se on vain kaunis tapa muistaa tärkeitä ihmisiä jouluna. Mun tytöt jakavat mainoksia ja saavat joka joulu yhdeltä vanhalta papalta joululahjan. Pappa aina innoissaan odottaa, milloin tytöt tuovat mainoksia ja vaihtaa muutaman sanan tyttöjen kanssa. Hän selvästi pitää tyttöjämme itselleen tärkeinä henkilöinä.

Päiväkodinopettaja

Minä puolestani arvostan jokaista saamaani muistamista, oli se sanallinen kiitos, kortti, lahja tai lahjakortti. Jokainen perhe omalla tavallaan. Eipä se työni suuriimpiin haasteisiin kuulu, mitä tehdä omaan tyyliin sopimattomille tuikkukipoille....  Kiitos ja muistaminen kuitenkin aina lämmittää mieltä, kun on niistä todellisista haasteistakin selvitty jotenkin eteenpäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani arvostan jokaista saamaani muistamista, oli se sanallinen kiitos, kortti, lahja tai lahjakortti. Jokainen perhe omalla tavallaan. Eipä se työni suuriimpiin haasteisiin kuulu, mitä tehdä omaan tyyliin sopimattomille tuikkukipoille....  Kiitos ja muistaminen kuitenkin aina lämmittää mieltä, kun on niistä todellisista haasteistakin selvitty jotenkin eteenpäin.

No jos opettaja tai päiväkodinhoitaja olet, niin eihän noiden tuikkukuppien kohtalon pohtiminen kuulu sun työhön lainkaan.

Vierailija

No jos hiuksia halutaan halkoa, niin ei työhön varsinaisesti, mutta työn kautta tuleva asia ovat kuitenkin :) Ehkäpä en pääasiallista sanomaani osannut muotoilla nyt sitten ymmärrettävästi. Ja kyllä, olen opettaja päiväkodissa. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat