Kuka tietää kuntoutustuesta?

Vierailija

Minkä suuruinen se on. Kauan sillä voi olla. Kauan käsittelyaika kestää? Mitä teen sillä aikaa kun nyt teen osasairauspäivärahalla töitä eli teen 20h viikossa töitä. Olenko täysipäiväisesti töissä siihen asti kunnes hakemus ehkä hylätään tai hyväksytään?

Kommentit (10)

Vierailija

En tiedä muuta kuin että nykyään sitä on todella vaikea saada ellei ole sairaalahoidossa ja silloinkin päätös voidaan hylätä. Kelan lääkärit ovat jotain jumalolentoja jotka tietävät ihmisen työkyvyn paremmin kuin hoitavat lääkärit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä muuta kuin että nykyään sitä on todella vaikea saada ellei ole sairaalahoidossa ja silloinkin päätös voidaan hylätä. Kelan lääkärit ovat jotain jumalolentoja jotka tietävät ihmisen työkyvyn paremmin kuin hoitavat lääkärit.

Oma työnantajani oli myös sitä mieltä etten pysty tekemään vielä kokopäiväisesti töitä. En halua sairaslomia. Sen takia haluaisin kuntoutustuelle. Rahan takia en myöskään voi tehdä pelkästään osa-aikatöitä. En tiedä vaikeaa..

ap

Vierailija

Ole nyt itse kuntoutustuella määräaikaisesti, keva maksajana. Olin ensin kelan sairauspäivärahalla 300 pvä ja sen jälkeen piti hakea kevan kuntoutustukea.

Jos sinulla on B-lausunto täydestä työkyvyttömyydestä, niin silloin jäät pois töistä. Ja saat täyttä sairauspäivärahaa. Käsittelyaika on pari kuukautta (ainakin kevalla).

Jos sinulle ei myönneta sairauspäivärahaa, saat omalta ammattiliitoltasi työttömyyskorvausta käsittelyn ajan. Tämä aika ei kuluta työttömyyspäiviäsi.

Jos olet kelan asiakkaana jatkossakin, niin sitten en osaa neuvoa, mutta näin systeemi pyörii, mikäli olet eläkevakuutuksen asiakkaana.

Vierailija

Mä olin maksimimäärän osa-aikaissairaslomalla eli 60%töissä ja 40% sairaslomalla. Sitten haettiin kuntoutustuki. Käsittelyajan kokopäiväisessä työssä voimien mukaan. (oon ihan rikki enkä jaksais) Nyt sain määräaikaisen osakuntoutustuen jonka suuruus on lähes sama kuin mitä oli Kelan osa-aikaissaurauslomakorvaus. Mulle haettiin Varmalta sitä kuntoutustukea. Ota selvää mikä on työpaikkasi eläkesäätiö.

Vierailija

Kuntoutustuella sinun pitää olla sairaslomalla. Sairasloma  ja kuntoutustuen saaminen ei kuitenkaan estä osa-aikaista työntekoa. Määrä määräytyy sen mukaan miten paljon teet töitä. Muuten kuntoutustuki on ansiosidonnainen.

Itse olen jo tippunut sairaspäivärahoilta ja kuntoutustuilta ja olen osa-aikaisessa työssä, jonka päälle saan työmarkkinatukea.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat