Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sattuukko ientaskumittaus?!?!

Vierailija

Mitä siinä tehdään? Miten kauan se kestää se itse toimenpide? Jos ientaskumittauksesta löytyy jotain huonoa, tehdäänkö asialle heti jotain vai saako siihen uuden ajan? Kiitos!

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Jos on paha tulehdus, niin voi kyllä sattua, mutta kyllä se siedettävä kipu kuitenkin on.

Ja hammaskivenpoisto voidaan tehdä heti, jos syviä taskuja on.

T. suuhygienisti

Vierailija

Kyllä se mulla pisteli hieman. Aikaa en osaa sanoa mutta saman kuin tavallinen tarkastuskin. Mulla tuli uusi aika hammaskiven poistoon.

Vierailija

Kiitos vastauksista!

Tehdäänkö se jollain neulalla joka laitetaan sinne ikenen alle vai miten? Tarkastatetaanko jokainen hammas erikseen vai vaan muutamas kohdasta? -ap

Vierailija

Voi vähän nipistää. Tehdään yleensä tarkastuksen yhteydessä, ei pitäisi kestää kauaa. Saadaan selville hammaskiven määrä ja ientulehduksen tai parodontiitin vaikeusaste. Yleensä jatkohoitona hammaskiven poisto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ja saako tähän puudutusta? Kannattaako ottaa särkylääke ennen sinne menoa? -ap

Pyydä nukutus, itse vaadin aina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!

Tehdäänkö se jollain neulalla joka laitetaan sinne ikenen alle vai miten? Tarkastatetaanko jokainen hammas erikseen vai vaan muutamas kohdasta? -ap

Tehdään ientaskumittarilla, joka voi näyttää neulalta tai terävältä piikiltä, mutta todellisuudessa ei ole lainkaan terävä. Jokainen hammas tutkitaan kuudelta pinnalta viemällä ientaskumittari hampaan juurenpintaa pitkin ja otetaan mitta ientaskun syvydestä... tämä siis yksinkertaisuudessaan se toimenpide.

t 3

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ja saako tähän puudutusta? Kannattaako ottaa särkylääke ennen sinne menoa? -ap

Et tarvitse puudutusta pelkkään mittaukseen. Jos on syviä taskuja ja/tai pahaa tulehdusta, niin hammaskivenpoistoon voit pyytää puudutuksen =)

Taas se 3 ;)

Vierailija

Mulla se ainakaan ei tunnu yhtään miltään. Hammaskiven poistohan se lähinnä on mitä sen perusteella tehdään, jos tehdään. Ainakin jos se tehdään ultraäänellä, ei se minusta juuri miltään tunnu sekään. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat