Pitäisi palata töihin hoitovapaalta ja *tuttaa

Vierailija

Mä vihaan mun työtä. Se on maailman tylsintä toimistotyötä. En ole varmaan koko äloman ja hoitovapaan aikana istunut yhteensä sitä kahdeksaa tuntia koneella, jonka joudun töissä istumaan päivittäin. Voisin oksentaa, kun mietin sinne palaamista. Rahan takia mulla ei ole vaihtoehtoja.

Kommentit (3)

Vierailija

Ymmärrän tuskasi.  Vielä kurjempaa on, jos lapsen päivähoidon aloitus on lapselle vaikeaa. Minun pienemmän lapseni sopeutuminen päivähoitoon kesti vuoden, hän koki sen enemmän rangaistuksena kuin hoitopaikkana. Oli ihan hirveää kun itkevää lasta piti irroitella väkisin ja jättää sinne itkemään. Kun pääsin päiväkodin pihalta autolle itkin itsekin. 

Mut kaikki järjestyy ja kaikkeen sopeutuu sitten ajan kanssa. Ymmärrän täysin niitä jotka paheksuvat hoitovapaata ja sitä että joku saa tässä ainoassa elämässään olla monta vuotta kotona. Kun ihminen saa vähän vapautta elämässään, saa vähän vetää happea, hän alkaa miettiä monia asioita joita ei aiemmin ole ehtinyt miettiä. Ja yksi niistä on se, että työstä saatava hyöty on kuitenkin melko pieni siihen verrattuna mitä se vie. Ja työkaverit ei tainneetkaan sitten soitella hoitovapaalla ja kysellä kuulumisia, ja kuitenkin nyt heihin pitäisi käyttää se energia jonka haluaisi käyttää siihen omaan pieneen lapseen.  Ja kun töihin on kuitenkin mentävä, niin ei ihme että ketuttaa. 

Vierailija

Kyllä me ihmiset sitten olemme erilaisia. Minulta taas meinasi hajota pää hoitovapaalla ja olin onnellinen, kun pääsin takaisin töihin. Minua on onnistanut elämässä sen suhteen, että olen kouluttautunut oikealle alalle ja nautin vastuullisesta työstäni.

Minusta kotona lasten kanssa olemista väheksytään aivan turhaan, se on välillä tosi rankkaakin työtä, eikä se sovi kaikille.

Vierailija

Hae muita töitä? Kouluttaudu uudelleen? Ei kannata loppuelämäänsä tuhlata työssä jossa ei viihdy.

Itsekin olen hoitovapaalla, ja aion ensi syksynä lähteä uudestaan opiskelemaan. Odotan jo hieman koulun penkille palaamista!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat