Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko tunsit/olit yhdessä puolisosi kanssa ennen kuin toinen kosi?

Vierailija

Kysymys otsikossa

Etenkin kiinnostaa suhteet joissa naimisiin meno ei ollut itsestään selvyys vaan kosinta tuli todella yllätyksenä

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

N. 2viikkoa. Minä kysyin, mies vain hymyili. 7kk tuntemisen jälkeen mentiin vihille. Kumpikin on tyytyväinen nopeaan toimintaan vielä 12vuoden jälkeenkin.

Vierailija

Yhdessä olimme olleet 3,5 vuotta. Molemmilla se periaate että kihlaus on lupaus avioliitosta ja että pian kihlauksen jälkeen aletaan sitten suunnittelemaan häitä. Häitä juhlittiinkin sitten sellainen 13 kk kihlauksesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
N. 2viikkoa. Minä kysyin, mies vain hymyili. 7kk tuntemisen jälkeen mentiin vihille. Kumpikin on tyytyväinen nopeaan toimintaan vielä 12vuoden jälkeenkin.

Saanko kysyä, miksi halusit naimisiin? Siis että mikä on se syy, miksi et 2 vkon tuntemisen jälken tyytynyt olemaan vain yhdessä, vaan naimisiin piti päästä? Juridinen todistus yhdessäolosta, olet syvästi uskis ja halusit harrastaa seksiä, halusit jotenkin sitoa miehen sormuksella, mikä on se syy? En koita olla mitenkään ilkeä, mä en vain ihan oikeasti ymmärrä tätä.

Vierailija

Oltiin tunnettu noin 8kk ja oltu yhdessä kaksi päivää. 1,5 kuluttua mentiin naimisiin ja ollaan oltu nyt parikymmentä vuotta naimissa :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oltiin tunnettu noin 8kk ja oltu yhdessä kaksi päivää. 1,5 kuluttua mentiin naimisiin ja ollaan oltu nyt parikymmentä vuotta naimissa :)

1,5 vuoden kuluttua

Vierailija

Vuosi ja 2kk. Hidastuksena oli miehen kesken ollut avioero, jonka syy en todellakaan ollut minä. Naimisiin kahden kuukauden päästä kosinnasta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, miksi halusit naimisiin? Siis että mikä on se syy, miksi et 2 vkon tuntemisen jälken tyytynyt olemaan vain yhdessä, vaan naimisiin piti päästä? Juridinen todistus yhdessäolosta, olet syvästi uskis ja halusit harrastaa seksiä, halusit jotenkin sitoa miehen sormuksella, mikä on se syy? En koita olla mitenkään ilkeä, mä en vain ihan oikeasti ymmärrä tätä.

Se tunne että tämä se on, oikea.
Miksi odottaa jos on varma? Ei siinä sen "kummempaa" syytä ollut. Oltiin silloin 23v ja 20v.

Vierailija

Taisi olla noin 9 vuoden jälkeen mä ehdotin, mutta mies ei suostunut. Nyt 14 vuotta eikä vieläkään naimisissa, ehdotin kyllä toisenkin kerran jossain vaiheessa, mutta en sentään jäänyt jankuttamaan.

Vierailija

3-4kk, naimisiin mentiin siitä parin kuukauden päästä. Minulla oli nimenmuutosprosessi käynnissä ja mies halusi siihen mukaan. Muutenkin oli ihan selvää, että tämä on nyt "se oikea", seuraavaksi vietetään 15. hääpäivää.

Vierailija

Seurusteltu reilu neljä vuotta ennen kuin mies kosi. Iso yllätys ei ollut, koska sormuksen olin itse valinnut muutama kuukausi aiemmin. Häitä suunniteltu vähän, kasvava vatsani vaan vie nyt kaiken huomion.. Naimisiin ehkä ensi syksynä

Vierailija

Oltiin oltu yhdessä vajaa vuosi, kun mies kosi. Naimisiin menimme, kun olimme seurustelleet 1,5 vuotta. Nyt 7 vuotta avioelämää takana. 

Niin, ja kyllä sen vain tietää, kun se oikea ihminen on siinä. Mekin tapasimme reilusti yli kolmekymppisinä, eikä kumpikaan ollut ollut naimisissa, vaikka molemmat olivat seurustelleet pidempiäkin aikoja. Kun tapasimme, oli päivänselvää, että tuossa on tuleva puolisoni. En osaa paremmin selittää, mutta kaikki asiat vain jotenkin loksahtelivat paikoilleen. Luonnollisesti ja pakottamatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Seurusteltu reilu neljä vuotta ennen kuin mies kosi. Iso yllätys ei ollut, koska sormuksen olin itse valinnut muutama kuukausi aiemmin.

Siis te ENSIN sovitte menevänne naimisiin, ja SITTEN mies suoritti vielä jonkun näytöskosinnan jossa sovitte (taas) menevänne naimisiin? "Kosinta" kun kuitenkin nimenomaan tarkoittaa sitä, että toinen kysyy toiselta "haluaisitko mennä naimisiin" tms, niin miten voi sopia naimisiin menosta ilman, että se on samalla kosinta? En ymmärrä.

Vierailija

6 vuotta tunnettu, 5 vuotta seurustelua, joista 3 vuotta asuttu yhdessä. Eikä kosintaa kuulu, vaikka tulevaisuudesta ollaan puhuttu ja samalla aaltopituudella ollaan. Pitää varmaan ite kohta kosia!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat