Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja kysyy MUILTA OPETTAJILTA: Kehtaanko pyytää lahjat rahana?

Listataan
11.12.2015 |

On taas opettajien lahjojen aika, mutta materialismia vihaavana haluaisin tämä vuotisen tavararöykkiön sijaan puhdasta rahaa. Mollaajille tiedoksi, että voin vaikka maksaa lahjaveron mahdollisesti yli menevältä osalta. En vain enää halua asuntooni 47 kappaletta Arabian astioita tai 31 laatikkoa suklaakonvehteja (joita ei voi myydä netissä) puhumattakaan 14 pyyhkeestä.

Kehtaanko laittaa Wilmaan (onko kukaan tehnyt näin) että tavaroiden sijaan vastaavasta arvosta rahaa (mieluiten setelinä)? Näin oppilaiden vanhemmat säästyisivät lahjan hankkimisen vaivalta. Lahjoja he tietysti antavat, kun on se aika vuodesta eli niiltä ei kuitenkaan voi välttyäkään.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Romut kauppaan jättäkää, pyydän! Mä niitä roskiin kuskata saan. Jennat ja Jonnet mä kerron tän, olen kovasti ihastunut rahaan. Siispä tässä teille vinkki pieni, seteleillä täyttäkää kuori. Juo tämä ope viiniä kuin sieni, eikä ole enää niin nuori. Mä rahoilla kiristän nahkani naamasta, jos vain krääsää vältyn saamasta. Iloista joulua toivotan sulle, anna rahaa mulle!"

Vierailija
22/23 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Materialismia vihaavana ihmisenä toivot kuitenkin lahjaksi setelirahaa, jolla voit sitten ostaa uutta materiaa?

Täh? Eikö sillä setelirahalla voi ostaa ihan mitä vaan? Kampaajalla käynti, ravintolassa käynti, laittaa osaksi matkakassaan jne.. Ja jos on esim. juuri hajonnut kahvinkeitin ja haluaa uuden niin tuskinpa kukaan sattuu ostamaan juuri sitä kahvinkeitintä vaan sen sijaan saa parikymmentä tuikkukippoa..